ثبت نام

امکان عضویت غیر فعال است

مزایای اینستاگرام برای برندها و اصول فعالیت کسب و کارها

instagram-زیما

مزایای اینستاگرام برای کسب و کارهای مختلف باعث شده تا بسیاری از آن‌ها برای حضور در این فضا به انحا مختلف تلاش کنند و برخی از آن‌ها به صورت مستقیم وارد این فضا شده و بعضی دیگر به صورت تبلیغات در صفحات پربازدید اینستاگرام از این رسانه تبلیغاتی بهره می‌برند که طبیعتا حضور مستقیم در این شبکه اجتماعی بهترین و پرسودترین کاری است که کسب و کارهای مختلف می‌بایست انجام دهند.

اینستاگرام برای بیزینس‌های مختلف امکانات خاصی دارد که از جمله آن می‌توان به نوع اکانتی اشاره کرد که در اختیار این قشر از کاربران قرار می‌گیرد. اگر در اینستاگرام برای تجارت خود صفحه‌ای را ایجاد کردید قطعا می‌دانید که با گزینه تبدیل صفحه به صفحه بیزینس به امکاناتی دسترسی خواهید داشت که ابزارها و آمارهای ویژه‌ای از صفحه را در اختیارتان می‌گذارد و اگر تا به حال از این قابلیت بی‌خبر بودید هر چه سریع‌تر پیرامون این نوع از صفحات تحقیق کنید و این تبدیل را انجام دهید چرا که می‌توانید در مدیریت صفحه خود برنامه ریزی بهتری داشته باشید.

مزایای اینستاگرام و ایجاد صفحه تجاری در آن

ابتدا باید بدانید که برای داشتن یک صفحه تجاری در اینستاگرام شما باید یک کاربری ساده در آن ایجاد کنید و پس از ورود به محیط کاربری خود از قسمت آپشن وارد تنظیمات شده و با اسکرول صفحه به گزینه «Switch to Business Profile» برسید. پس از لمس این گزینه مراحلی برای شما آغاز می‌شود که ابتدا به خوش آمدگویی و سپس ارایه توضیحاتی پیرامون مزایا و شرایط این گونه از صفحات می‌پردازد.

پس از اینکه مراحل مختلف تبدیل حساب کاربری عادی به تجاری را انجام دادید قطعا تغییراتی را در ظاهر محیط کاربری و ابزارهای در دسترس خود احساس خواهید کرد که به راحتی می‌توانید با آن‌ها کار کرده و پس از چند روز از مزایای آن‌ها مطلع شوید چرا که فعال شدن و عملیاتی شدن این ابزارها نیازمند ایجاد ترافیک در صفحات شماست تا آنالیز شده و در اختیارتان قرار بگیرد.

با تبدیل حساب کاربری عادی به حساب تجاری چه امکاناتی در اختیار شما قرار می‌گیرد؟

  • تعداد لایک و کامنت‌های هر پست برای شما قابل مشاهده خواهد بود که در حساب‌های عادی نیز امکان‌پذیر است.
  • تعداد افرادی که پست شما را ذخیره کرده‌اند مشخص می‌شود. این گزینه در آمار اختصاصی صفحات تجاری قابل مشاهده بوده و در حساب‌های عادی امکان‌پذیر نیست.
  • آمار مربوط به افرادی که پس از مشاهده پست شما به پروفایل‌تان مراجعه کرده‌اند، مشخص می‌شود. این نشان دهنده جذابیت پست شماست که منجر به مشاهده سایر پست‌ها و احتمالا فالو کردن‌تان می‌شود.
  • تعداد افرادی که بعد از دیدن پست شما، به صورت مستقیم در همان پست اقدام به فالو کردن شما کرده‌اند، نمایش داده می‌شود.
  • تعداد اثرگذاری و درگیری کاربران با پست شما نمایش داده می‌شود. این نسبت به تعداد کل افرادی است که پست شما را دیده‌اند که هر چقدر این درصد بالا باشد، نشان دهنده جذابیت و موفقیت آمیز بودن فعالیت شماست.

مزایای اینستاگرام برای کسب و کارهای محبوب چیست؟

اینستاگرام برای کسب و کارهایی که بتوانند بالای ۱۰ هزار فالوور جذب کنند، امکاناتی می‌دهد که در دیگر انواع حساب‌های کاربری وجود ندارد. یکی از مهم‌ترین موهبت‌های اینستاگرام برای این نوع از اکانت‌ها همان “بکشید بالا”ی معروف است!

حتما در بسیاری از صفحات مشاهده کرده‌اید که لینک خارجی در استوری گذاشته شده و به کاربر گفته می‌شود که اگر خواهان مشاهده جزئیات بیشتر هستند، صفحه را از پایین به بالا بکشند تا به سایت یا لینک مدنظر منتقل شوند. از این قابلیت برای کشاندن کاربر به سایت اصلی کسب و کار استفاده می‌شود و بسیاری از استفاده‌های دیگر برای آن تعریف می‌شود.

اصول فعالیت کسب و کارها در اینستاگرام چیست؟

برای فعالیت کسب و کارهای مختلف در اینستاگرام اصولی وجود دارد که افراد در صورت رعایت آن‌ها، قطعا موفق خواهند شد و می‌توانند فعالیت بسیار خوبی را در این شبکه اجتماعی داشته باشند.

۱- هویت کسب و کارتان را طراحی کنید و از آن نگه‌داری کنید!

هویت کسب و کارتان را به بازی نگیرید و برای فعالیت خود برنامه ریزی ماهانه، ۶ ماهه و یکساله داشته باشید و بدانید که هویت شما مانند فرزند شماست که اشتباه شما برای آن خطرناک است. اطلاعات، مشکلات و خاطرات شخصی شما چیزی نیست که جایی در صفحه کسب و کارتان داشته باشد.

۲- تصاویر با کیفیت و هویت‌دار!

دومین اصل برای فعالیت در اینستاگرام استفاده از تصاویر با کیفیتی است که دارای هویت برند شما باشد. سعی کنید یک قالب کلی برای تصاویر پست‌های‌تان داشته باشید و مهم‌تر از این باید بدانید که فعالیت کم بهتر از انتشار تصاویر بی‌کیفیت است.

۳- اشتراک گذاری هوشمند در سایر رسانه‌های‌تان را فراموش نکنید

قطعا کسب و کار شما دارای سایت، توییتر، فیس بوک و … است. ترجیحا سعی کنید که پست‌هایتان در شبکه‌های اجتماعی مختلف همسان شده و از این همسان‌سازی غافل نشوید.

۴- به دنبال کنندگان خود اهمیت دهید!

دنبال کنندگان شما صرفا یک عده افراد دنباله رو شما نیستند. به آن‌ها زمینه تفکر و مشارکت بدهید و مخاطبین را در بحث‌هایتان سهیم کنید. کاربران مشتاق این هستند که در تولید محتوا و بحث و مجادله‌های بزرگ شرکت کنند.

۵- بحث پیرامون برندتان را عمومی کنید!

از دیگر روش‌هایی که باعث می‌شود برند و هویت کسب و کار شما بیش از پیش شناخته شود، مسائل مربوط به اشتراک‌گذاری مطالبی است که شما در آن سهیم می‌شوید. این سهیم شدن می‌تواند از طریق تگ شدنتان در تصاویر باشد و یا ارسال مطالبی پیرامون شما در دایرکت اینستاگرمتان که با اشتراک گذاری و استوری کردن آن‌ها می‌توانید دیگران را برای صحبت پیرامون برندتان ترغیب نمایید.

۶- مسابقه برگزار کنید

معمولا کاربران اینستاگرامی برندهای مختلف را با مسابقه بهتر به یاد می‌سپارند! اگر به دنبال به خاطرسپاری نام برندتان هستید کمی باید خرج کنید و این هزینه را متقبل شوید. اگر بتوانید مسابقات منظمی را به صورت هفتگی، ماهانه و یا حداکثر دو ماهه برگزار کنید این به شناخته شدن برند و صفحه شما کمک خواهد کرد.

۷- از وضعیت روزمره زندگی برندتان گزارش بگیرید

دنبال کنندگان شما پس از مدتی قطعا دوست دارند که کارمندانتان را بشناسند، از محیط دفترتان عکسی ببینند و به طور کلی زندگی در کسب و کار شما را ببینند. پس این جذابیت را برایشان رقم بزنید.

کلام آخر از مزایای اینستاگرام برای کسب و کارها!

به طور کلی سعی کنید که در مدیریت کسب و کار خود در اینستاگرام عجله را کنار بگذارید. مزایای اینستاگرام برای تجارت شما بسیار زیاد است ولی این مزایا در طی یک روز و دو روز برای شما رخ نخواهد داد و در صورتی که عجول باشید، قطعا به مشکل خورده و عملا هیچ وقت طعم شیرین مزایای اینستاگرام در تجارت را نخواهید چشید.

نوشته: آی تی رسان 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *