گلکسی نوت ۲۰

گلکسی نوت ۲۰ با تراشه اگزینوس ۹۹۲ قدرتمندتر ظاهر می‌شود

با اینکه شکایات زیادی علیه محصولاتی که دارای تراشه اگزینوس هستند برای سامسونگ به‌ثبت رسیده است، این شرکت کره‌ای قصد دارد تا گلکسی نوت ۲۰ را با تراشه اگزینوس ۹۹۲ روانه بازار کند و علت آن را تاخیر در ساخت پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ اعلام کرده است.

گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۰ سامسونگ که پرچم‌داران حال‌حاضر این شرکت محسوب می‌شوند، به دو نوع تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ و اگزینوس ۹۹۰ مجهز شده‌اند. طبق آماری که از مخاطبان این محصولات به‌دست آمده‌اند، مدل‌هایی که در آن‌ها از تراشه اسنپدراگون استفاده شده عملکرد بسیار بهتری نسبت به مدل‌های اگزینوسی داشتند. گویا با این وجود سامسونگ قصد دارد تا در ساخت پرچم‌داران بعدی خود نیز از تراشه‌های اگزینوس استفاده کند.

طبق اخبار منتشر شده، قرار است تا گوشی‌های هوشمند سری گلکسی نوت ۲۰ با تراشه اگزینوس ۹۹۲ به بازار عرضه شوند. همچنین در این اخبار آمده است که این پردازنده با لیتوگرافی ۶ نانومتری توسعه یافته است. انتظار می‌رود که این تراشه به‌نسبت اگزینوس ۹۹۰ عملکرد بهتری ارائه دهد. طبق آمار، این تراشه به نسبت اسنپدراگون ۸۶۵، حدود یک تا سه درصد قدرت بیشتری از خود نشان می‌دهد.

اگزینوس ۹۹۲ بیشتر به‌دلیل رفع مشکلات اگزینوس ۹۹۰ توسعه یافته است، از طرفی این احتمال وجود دارد که به‌دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کارخانجات تولیدی، تاخیری در تولید تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس ایجاد شده و شرکت کوالکام نمی‌تواند این تراشه را برای گوشی‌های سری گلکسی نوت ۲۰ آماده کند.

گزارش‌های که در فضای کجازی منتشر شده ‌اند حاکی از آنند که سامسونگ تصمیم دارد تابستان امسال از سه مدل گوشی خانواده گلکسی نوت ۲۰ یعنی مدل‌های استاندارد، پلاس و اولترا رونمایی کند. برای بالارده‌ترین مدل این خانواده که پرچم‌داران جدید سامسونگ محسوب می‌شوند، مشخصاتی شامل ۱۶ گیگابایت حافظه رم، ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی گزارش شده است. در رابطه با مشخصات مشترک این خانواده نیز حضور سنسور دوربین سلفی در زیر نمایشگر و عدم وجود دکمه‌های فیزیکی برروی بدنه گزارش شده که البته خیلی قابل استناد نیست و باید تا زمان رونمایی آن‌ها صبر کنیم. چندی پیش نیز گوشی هوشمند گلکسی نوت پلاس با تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس، به‌همراه ۸ گیگابایت حافظه رم و سیستم عامل اندروید ۱۰ در بنچمارک گیک‌بنچ دیده شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا