سازندهی عناوینی نظیر Detroit: Become Human و Heavy Rain یعنی استودیوی Quantic Dream فکر میکند که میتواند بازیهای کوتاهتر را هم امتحان کند.
چند سال گذشته برای استودیوی Quantic Dream سالهای بسیار بزرگی بوده است. این استودیو موفقترین عنوان خود یعنی Detroit: Become Human را بالاخره در سال ۲۰۱۸ روانهی بازار کرد و پس از سالها کار با سونی، بالاخره تصمیم گرفت که بهطور مولتیپلتفرم عناوین خود را توسعه دهد و به یک ناشر ترد پارتی نیز تبدیل شود. حال همه منتظر ساختهی جدید این استودیو هستند اما ظاهراً این استودیو هنوز آمادهی رونمایی از آن نیست. با این وجود، این استودیو راجع به ساخت تجربهای کوتاهتر نسبت به عناوین گذشته فکر میکند.
مدیر استودیوی Quantic Dream یعنی «دیوید کیج» (David Cage) در گفتوگو با OnlySP دربارهی احتمال امتحان ایدههای جدید صحبت کرده است. وی گفته است که آنها به ساخت بازیهای کوتاهتر توجه دارند، بازیهایی که باعث میشوند ایدههای تازهی مختلفی در زمینهی داستانسرایی پیش روی آنها قرار بگیرد. البته او آگاه و محتاط است و میداند که برخی از استودیوها در سالهای اخیر با چنین پروژههایی با شکست مواجه شدهاند.
ما هر قالبی را در آینده در نظر خواهیم گرفت تا جایی که از نظر خلاقانه و برای طرفدارانمان منطقی و مناسب باشد. من خیلی دوست دارم که بر روی تجارب کوتاهتر جهت امتحان ایدههای جدید کار کنم اما باید دید که بازاری برای چنین عناوینی وجود دارد یا خیر.
بعضی از بازیها با امتحان قالبهای کوتاهتر دچار مشکل شدهاند. پس باید بگویم که این چیزی است که به آن توجه خواهیم داشت ولی قبل از امتحان یک قالب کوتاهتر، باید تجربهای را پیدا کنیم که کاملاً مناسب باشد.
استودیوی Quantic Dream به ساخت عناوین داستانی بسیار طولانیاش شهرت دارد و بسیار جالب خواهد بود که ببینیم با یک قالب و شکل جدید چگونه عمل خواهد کرد. با این حال، پروژهی جدید این استودیو هرچه که باشد به شدت مورد انتظار و دیدنی خواهد بود.
لینک کوتاه: