اسنپ‌چت

اسنپ‌چت سریع‌تر از سال‌های گذشته در حال رشد است

شرکت مالک برنامه‌ی اسنپ‌چت یعنی «اسنپ» (Snap) به‌تازگی از رشد بسیار سریع و چشمگیر خود در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ خبر داده است.

چند سال قبل این نگرانی وجود داشت که اسنپ (Snap)، شرکت مالک اسنپ‌چت نتواند به‌عنوان یک شرکت مستقل پابرجا بماند. ارزش سهام این شرکت پس از بازطراحی‌ای که رشد تعداد کاربران را کند کرده بود، به حدود ۵ دلار رسیده بود‌.

با این وجود، وضعیت در حال حاضر بسیار متفاوت است. اسنپ‌چت سریع‌تر از سال‌های اخیر، به‌طور دقیق تر از ۲۰۱۷ به بعد در حال رشد است. روز پنج‌شنبه این پیام‌رسان اعلام کرد که طی سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۱ سیزده میلیون کاربر روزانه جذب کرده است که رشدی ۲۳ درصدی نسبت به همین بازه‌‌ی زمانی در سال گذشته به شمار می‌رود. این بدین معنی است که ۲۹۳ میلیون کاربر در سراسر جهان روزانه از این برنامه استفاده می‌کنند درحالی که این رقم در همین بازه در ۴ سال قبل، ۱۷۳ میلیون بود (توئیتر در مقایسه از ۲۰۶ میلیون کاربر روزانه در سه‌ماهه‌ی‌ دوم خبر داده است). درآمد اسنپ همچنین رشدی ۱۱۶ درصدی داشته و به ۹۸۲ میلیون دلار رسیده است. رشد این شرکت سریع‌تر از توئیتر یا فیسبوک است.

آمار و ارقام جدید یکی از چشمگیرترین تحولات در حوزه‌ی فناوری را رقم زده است. همچنین نشان می‌دهد که شرکت‌های حوزه‌ی فناوری چقدر در طول پاندمی کرونا سود برده‌اند. «ایوان اسپیگل» (Evan Spiegel)، مدیر عامل اسنپ بیان داشته است که انتظار دارد تعداد کاربران با پایان تعطیلات به‌خاطر پاندمی کرونا، حتی سریع‌تر افزایش پیدا کند از آنجا که اسنپ‌چت برای استفاده در محیط بیرون و با دوستان طراحی شده است.

بخش عمده‌ی رشد تعداد کاربران اسنپ خارج از بازارهای اصلی آن یعنی آمریکای شمالی و اروپا حاصل شده است که در آن مناطق تبلیغ‌کنندگان مبلغ بیشتری را جهت جذب بازدیدکننده پرداخت می‌کنند. این بدین معنی است که اسنپ جهت درآمدزایی از کابران جدید به‌صورت موثر باید تلاش زیادی کند.

اشتراک اسنپ و فیسبوک، تمایل بالا به فناوری واقعیت افزوده است. اسپیگل سال‌ها است که سرمایه‌گذاری اسنپ‌ روی واقعیت افزوده را تبلیغ می‌کند و اخیراً اقداماتی را صورت داده است تا این امکان را برای کاربران فراهم کند تا هنگام خرید یک محصول، آن را با دوربین داخل اسنپ‌چت اسکن کنند و به‌صورت مجازی آن‌ را امتحان کنند و بدون خروج از برنامه آن را خریداری کنند.

اسنپ به‌تازگی عینک‌های Spectacles را با صفحه نمایش واقعیت افزوده به عرضه رسانده است اگرچه در دسترس برخی از تولیدکنندگان محتوای مشخص قرار دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا