بتسدا استودیوی جدیدی را در شهر مدیسون درایالت ویسکانسینِ ایالات متحدهی آمریکا تأسیس کرده است که شامل اعضای تیم سازندهی بازی Prey میشود.
بتسدا «راند هوس استودیوز» (Roundhouse Studios) را در مدیسون وینکانسین تأسیس کرده که متشکل از اعضای تیم سازندهی Prey یعنی «هیومن هد استودیوز» (Human Head Studios) است. «کریس راینهارت» (Chris Rhinehart)، کارگردان نوآوری راند هوس استودیوز طی مطلبی چنین گفته است:
متاسفانه باید به کسب و کار هیومن هد استودیوز پایان میدادیم و درهای آن را میبستیم، که بهخاطر شور و اشتیاق و استعداد تیمی که جمعآوری کرده بودیم بسیار ناراحتکننده بود. ما از دوستانمان در بتسدا کمک خواستیم و آنها هم این شور و اشتیاق و استعداد را دیدند. با تأسیس راند هوند استودیوز، بتسدا به تمامی کارکنان هیومن هد نقشی در این استودیوی جدید داد. ما بسیار هیجانزدهایم که تیممان کنار یکدیگر باقی خواهد ماند و کاری را که عاشقش هستیم بهعنوان بخشی از شرکتی که میشناسیم و تحسین میکنیم دنبال خواهیم کرد.
هیومند هد استودیوز که تأسیس آن به سال ۱۹۷ در مدیسون ویسنکانسین برمیگردد، عناوینی نظیر Rune ،Rune II و Lost Within را توسعه داده و سازندهی اصلی Prey بوده است. علاوه بر اینها این استودیو در توسعهی BioShock Infinite و Batman: Arkham Origins هم به تیمهای سازنده یاری رسانده و نقش خود را به جا گذاشته است.
«تاد وون» (Todd Vaughn)، معاون ارشد توسعه در بتسدا نیز دربارهی استودیوی جدید چنین بیان داشته است:
درحالی که برای چالشهای آنها بهعنوان هیومن هد استودیوز متأسف شدیم، نسبت به این فرصت برای آوردن این تیم مستعد و ثابت شده زیر چتر بتسدا هیجانزده بودیم. ما خوشحال هستیم که تمامی کارکنان کنار هم باقی خواهند ماند و اکنون بخشی از خانوادهی بتسدا هستند.
این درحالی است که بتسدا اخیراً استودیوی «آلفا داگ گیمز» (Alpha Dog Games) را خریداری کرده بود. این دو استودیوی جدید حال در کنار استودیوهای کاربلدی مثل «تانگو گیمورکس» (Tango Gameworks)، «مشین گیمز» (MachineGames)، «آرکین استودیوز» (Arkane Studios)، آید سافتور و… بخشی از خانوادهی بتسدا محسوب میشوند. باید منتظر ماند و دید که راند هوس استودیوز چگونه عناوینی را برای این شرکت توسعه خواهد داد.
نظر شما راجع به خریداری سازندهی Prey توسط بتسدا چیست؟
لینک کوتاه: