معرفی گوشی گلکسی s22

سامسونگ از گوشی‌های گلکسی S22، گلکسی S22 پلاس و گلکسی S22 اولترا رونمایی کرد + ویدئو

سامسونگ لحظاتی پیش از جدیدترین گوشی‌های پرچمدار سری گلگسی S22 خود رونمایی کرد. در این مراسم، گوشی‌های گلسی S22، گلکسی S22 پلاس، گلکسی S22 اولترا و گلکسی تب S8 با ظاهری مدرن‌تر معرفی شدند.

به رسم هر سال، سامسونگ در رویداد Unpacked امسال بالاخره از سری جدید گوشی‌های گلکسی سری S رونمایی کرد. امسال هم سامسونگ با دست پر و ۴ محصول جدید از پرچم‌دارهای خود وارد میدان شده است. گلکسی S22، گلکسی S22 پلاس، گلکسی S22 اولترا و تبلت جدید S8، محصولاتی هستند که سامسونگ با هدف نیاز بازار با هر بودجه‌ای، معرفی کرده است.

برخلاف سال گذشته که سامسونگ با زبان طراحی جدید سری S21 را معرفی کرد، این بار در طراحی سری S22 تحول قابل توجهی به چشم نمی‌خورد. هرچند که سامسونگ سعی کرده با یک سری تغییرات ساده، پرچم‌دارهای خود را با ظاهری مدرن‌تر از سال‌های گذشته ارائه دهد. از جمله مهم‌ترین تغییری که در این سری شاهد هستیم، لبه‌هایی تیزتر و تخت‌تر است. با این که دوربین‌های اصلی گوشی‌های گلسی S22 و S22 پلاس همچنان برآمدگی خود را که به گفته سامسونگ برش کانتور نامیده می‌شود، حفظ کرده‌اند، اما با یک سری تغییرات ساده و ریز و عدم گردی لبه‌ها، باعث شده تا این برجستگی حس خوشایندتری به کاربر می‌دهد.

سامسونگ گلکسی S22 اولترا
تمامی رنگ‌های سامسونگ گلکسی S22 اولترا

سال گذشته، سامسونگ در هنگام معرفی سری S21، زبان طراحی سری گلکسی خود را استاندارد جدید طراحی‌های گوشی‌های هوشمند نامید. بنابراین جای تعجبی هم نداشت که پرچم‌دارهای سری S22 با تغییر بزرگی همراه نشده‌اند. اما موضوع برای گلکسی S22 اولترا متفاوت است. گران‌ترین گوشی از پرچم‌دارهای سامسونگ سری S22 سعی کرده ظاهری متفاوت را ارائه دهد. اولین تغییری که در خصوص گوشی S22 اولترا به چشم می‌آید، حذف برجستگی گذشته. دوربین‌های اصلی است. با اینکه خود دوربین‌ها کمی برجسته هستند، اما خبری از برجستگی مشابه S21 اولترا با رنگ متفاوت نیست.

گوشی s22 و s22 پلاس

همچنین برخلاف S21 اولترا، در این نسخه گوشه‌های گرد حذف شده تا صفحه نمایش کامل‌تری را در اختیار کاربران قرار دهد. دو طرف صفحه نمایش این گوشی نیز از لبه‌های خمیده برخوردار است تا بیش از پیش با صفحه نمایش بزرگی روبه‌رو باشیم.

سامسونگ سری گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس

هر دوی این گوشی‌ها، از طراحی یکسانی برخوردار هستند. با این حال گلکسی S22 با صفحه نمایش ۶٫۱ اینچ و گلکسی S22 پلاس با صفحه نمایش ۶٫۶ اینچ عرضه می‌شوند. البته لازم به ذکر است که به دلیل گوشه‌های گرد، هر گوشی ۰/۲ اینچ کوچک‌تر از سایز واقعی است. همانطور که در سال گذشته سامسونگ وضوح گوشی‌های سری S21 خود را به +FHD کاهش داد، امسال نیز همین وضوح تصویر را حفظ کرده است. همچنین پنل نمایشگر این گوشی‌ها Dynamic AMOLED 2X Display هستند.

تصاویر سامسونگ سری S22
طراحی سامسونگ سری گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس

عبارت ۲X داینامیک در این پنل‌ها، به معنی نرخ نوسازی پویای صفحه نمایش آن‌هاست. با اینکه هر دو از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بهره‌مند هستند، اما این رقم ثابت نیست و این گوشی‌ها با توجه به محتوایی که به نمایش در می‌آید این نرخ نوسازی را از ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز تغییر می‌دهند. اما نکته جالب در خصوص این صفحه نمایش، نرخ تاچ سمپلینگ ۲۴۰ هرتزی است که در حالت Game Mode فعال می‌شود تا تجربه روان و بی‌نظیری را روی گوشی‌های سری S22 تجربه کنید. سامسونگ سلامت چشم‌های کاربران را فراموش نکرده و با هوش مصنوعی خاصی که در اختیار دارد، نور آبی گوشی را برای محافظت از چشم کاربران در تکنولوژی صفحه نمایش این سری جا داده است.

گلکسی S22 اولترا از نمایشگر ۶٫۸ اینچی با پنل Dynamic AMOLED 2X Display برخوردار است. همانند دو گوشی دیگر، نرخ نوسازی این گوشی نیز ۱۲۰ هرتز پویا است که با توجه به محتوایی که به نمایش در می‌آید، این نرخ از ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز متغیر خواهد بود. نرخ ۲۴۰ هرتزی تاچ سمپلینگ در حالت Game Mode و تکنولوژی هوش مصنوعی صفحه نمایش آبی نیز، در این پرچم‌دار به کار رفته است. اما برخلاف دو گوشی دیگر، به دلیل حذف شدن گوشه‌های گرد، خبری از کاهش ۰٫۲ اینچی صفحه نمایش نیست. اما بزرگ‌ترین تفاوت S22 اولترا با دو مدل دیگر، در وضوح صفحه نمایش است. این پرچم‌دار از صفحه نمایش +QHD با رزولوشن ۳۰۸۸ در ۱۴۴۰ برخوردار است. 

روشنایی این گوشی با کمی بهبود نسبت به نسل گذشته، به ۱۷۵۰ نیت و کنتراست ۳٫۰۰۰٫۰۰۰:۱ می‌رسد تا تصاویر خیره‌ کننده‌ای را در اختیار کاربران قرار دهد.

دوربین گلکسی S22 پلاس
مشخصات دوربین گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس

دوربین‌های نسل جدید سری S22

سامسونگ در دوربین‌های S22 و S22 پلاس نسبت به گذشته دست به تغییرات کوچکی زده است. هر دو نسخه S22 و S22 پلاس از دوربین‌های سه‌گانه مشابهی برخوردار هستند، با این تفاوت که خبری از دوربین‌های تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی نیست. در عوض دوربین واید این گوشی‌ها به ۵۰ مگاپیکسل افزایش یافته است. مشخصات دوربین‌های نسل جدید سری S22 سامسونگ گلکسی عبارت‌اند از:

  • دوربین اولترا واید: این گوشی‌ها در این بخش از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با فوکوس ثابت، زاویه دید ۱۲۰ درجه و لنز F/2.2 برخوردار هستند.
  • دوربین واید: سامسونگ از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel، لنز F1.8 با لرزش‌گیر اپتیکال و زاویه دید ۸۵ درجه استفاده کرده است.
  • دوربین تله‌فوتو: در این دوربین از حسگر ۱۰ مگاپیکسلی استفاده شده که قدرت بزرگنمایی سه‌ برابری را فراهم می‌کند. لنز F2.4 و زاویه دید ۳۶ درجه از دیگر مشخصات این دوربین است.
  • دوربین سلفی: این دوربین جلوی گوشی از حسگر ۱۰ مگاپیکسلی با لنز F2.2 و زاویه دید ۸۰ درجه برخوردار است.

اما گلکسی S22 اولترا از پنج دوربین برخوردار است. سامسونگ در این گوشی با کمک دو دوربین تله‌فوتو، بزرگنمایی خیره‌کننده ۱۰۰ برابری Space Zoom را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این دو دوربین وظیفه زوم ۱۰ برابری اپتیکال و زوم ۱۰۰ برابری دیجیتال با کمک تکنولوژی هوش مصنوعی سوپر رزولوشن را برعهده دارند. مشخصات دوربین‌های گلکسی S22 اولترا عبارتند از:

  • دوربین الترا واید: حسگر ‍۱۲ مگاپیکسلی با لنز F2.2 و زاویه دید ۱۲۰ درجه.
  • دوربین واید: حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel، لنز F1.8 و زاویه دید ۸۵ درجه.
  • دوربین تله‌ فوتو اول: حسگر ۱۰ مگاپیکسلی با بزرگنمایی سه برابری، لنز F2.4 و میدان دید ۳۶ درجه.
  • دوربین تله فوتو دوم: حسگر ۱۰ مگاپیکسلی با بزرگنمایی ده برابری اپتیکال، لنز F4.9 و میدان دید ۱۱ درجه.
  • دوربین سلفی: حسگر ۴۰ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و لنز F2.2 و میدان دید ۸۰ درجه.
مشخصات گوشی سری S22 گلکسی
مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی S22، گلکسی S22 پلاس و گلکسی S22 اولترا

سایر مشخصات گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ سری S22

به نظر می‌رسد با توجه به بازار‌های مختلف سامسونگ، قلب تپنده هر سه گوشی سری S22 سامسونگ را کوالکوم اسنپ‌دراگون ۸ نسل یک یا اکسینوس ۲۲۰۰ تشکیل می‌دهند. اما هر دو گوشی گلکسی S22 و S22 پلاس با رم و حافظه‌های مشابه عرضه می‌شوند. این گوشی‌ها هر دو از رم ۸ گیگابایت با حافظه ۲۵۶ و ۱۲۸ برخوردار خواهند بود. در نقطه مقابل، انتخاب برای گلکسی S22 اولترا متفاوت است. این گوشی در چهار گزینه مختلف ۱۲ گیگابایت رم با ۱ ترابایت حافظه، ۱۲ گیگ رم با ۵۱۲ گیگ حافظه، ۱۲ گیگ رم با ۲۵۶ گیگ حافظ و ۸ گیگ رم با ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی عرضه می‌شود. این انتخاب‌ها نیز با توجه به منطقه و بازارهای سامسونگ متفاوت خواهد بود. همچنین همه این گوشی‌ها فقط به در نسخه ۵G عرضه می‌شوند.

از نظر باتری نیز گوشی گلکسی S22 با ظرفیت ۳٫۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی، گوشی گلکسی S22 پلاس با ظرفیت ۴٫۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و نسخه اولترا نیز با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپری عرضه می‌شوند. گوشی S22 از شارژر سیمی تا سقف ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند. اما گلکسی S22 پلاس و اولترا تا سقف ۴۵ وات پشتیبانی می‌شوند. هرچند که همانند گذشته، شما باید شارژرها را به صورت جداگانه تهیه کنید. 

شاید بزرگ‌ترین اتفاقی که در خصوص گلکسی S22 اولتا به چشم بیاید، وجود یک قلم S Pen است. با توجه به اینکه دیگر خبری از سری گلکسی نوت نیست، سامسونگ این قلم را حالا در نسخه اولترا گنجانده است.

جدول مشخصات گوشی‌های S22

مقایسه گلکسی اس ۲۲ سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ
نمایشگر
نوع Dynamic AMOLED 2X Dynamic AMOLED 2X Dynamic AMOLED 2X
ابعاد ۶.۱ اینچ (~۸۸.۶% نسبت نمایشگر به بدنه) ۶.۶ اینچ (~۸۹.۶% نسبت نمایشگر به بدنه) ۶.۸ اینچ (~۹۰% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل، ۱۹.۵:۹ (~۴۲۲ پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی) ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل، ۱۹.۵:۹ (~۳۹۰ پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی) ۱۴۴۰ در ۳۰۸۰ پیکسل (~۵۰۰ پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظ کورنینگ گوریلا گلس +Victus کورنینگ گوریلا گلس +Victus کورنینگ گوریلا گلس +Victus
   پشتیبانی از +HDR10 – نمایشگر همیشه روشن (Always-on) – نرخ نوسازی تصویر ۱۲۰ هرتز – روشنایی ۱۵۰۰ نیت – فناوری Eye Comfort Shield برای محافظت از چشم  پشتیبانی از +HDR10 – نمایشگر همیشه روشن (Always-on) – نرخ نوسازی تصویر ۱۲۰ هرتز – روشنایی ۱۷۵۰ نیت – فناوری Eye Comfort Shield برای محافظت از چشم  نمایشگر همیشه روشن (Always on Display) – نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز – حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت – پشتیبانی از +HDR10 – فناوری Eye Comfort Shield برای محافظت از چشم
بدنه
ابعاد ۷.۶ × ۷۰.۶ × ۱۴۶ میلی‌متر ۷.۶ × ۷۵.۸ × ۱۵۷.۴ میلی‌متر ۸.۹ × ۷۷.۹ × ۱۶۳.۳ میلی‌متر
وزن ۱۶۷ گرم ۱۹۵ گرم ۲۲۷ گرم
ساخت جلو شیشه‌ای (گوریلا گلس +Victus)، پشت پلاستیکی، فریم آلومینیومی جلوی شیشه‌ای (گوریلا گلس +Victus)، پشت شیشه‌ای (گوریلا گلس)، فریم آلومینیومی جلوی شیشه‌ای (گوریلا گلس +Victus)، پشت شیشه‌ای (گوریلا گلس)، فریم آلومینیومی
  گواهی IP68 برای مقاوت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار (تا ۱.۵ متر برای ۳۰ دقیقه) گواهی IP68 برای مقاوت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار (تا ۱.۵ متر برای ۳۰ دقیقه)  گواهی IP68 برای مقاوت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار (تا ۱.۵ متر برای ۳۰ دقیقه) – پشتیبانی از قلم S Pen
سیم‌کارت تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته‌ی (۲ نانو-سیم + eSIM، همزمان یکی فعال (dual stand-by)) تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته‌ی (۲ نانو-سیم + eSIM، همزمان یکی فعال (dual stand-by)) تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته‌ی (۲ نانو-سیم + eSIM، همزمان یکی فعال (dual stand-by))
پلتفرم
سیستم‌عامل در زمان عرضه  اندروید ۱۲ – One UI 4.1  اندروید ۱۲ – One UI 4.1  اندروید ۱۲ – One UI 4.1
تراشه Exynos 2200 (4 نانومتری) – نسخه‌ جهانی Qualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen 1 (4 نانومتری) – نسخه آمریکا، چین، کره جنوبی Exynos 2200 (4 نانومتری) – نسخه‌ جهانی Qualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen 1 (4 نانومتری) – نسخه آمریکا، چین، کره جنوبی Exynos 2200 (4 نانومتری) – نسخه‌ جهانی Qualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen 1 (4 نانومتری) – نسخه آمریکا، چین، کره جنوبی
پردازنده مرکزی  ۸ هسته‌ای (یک هسته‌ی ۲.۸ گیگاهرتز Cortex-X2، سه هسته‌ی ۲.۵ گیگاهرتز Cortex-A710 و چهار هسته‌ی ۱.۷ گیگاهرتز Cortex-A510) – نسخه جهانی – ۸ هسته‌ای (یک هسته‌ی ۳ گیگاهرتز Cortex-X2، سه هسته‌ی ۲.۵ گیگاهرتز Cortex-A710 و ۴ هسته‌ی ۱.۸۰ گیگاهرتز Cortex-A510) – نسخه چین و آمریکا  ۸ هسته‌ای (یک هسته‌ی ۲.۸ گیگاهرتز Cortex-X2، سه هسته‌ی ۲.۵ گیگاهرتز Cortex-A710 و چهار هسته‌ی ۱.۷ گیگاهرتز Cortex-A510) – نسخه جهانی – ۸ هسته‌ای (یک هسته‌ی ۳ گیگاهرتز Cortex-X2، سه هسته‌ی ۲.۵ گیگاهرتز Cortex-A710 و ۴ هسته‌ی ۱.۸۰ گیگاهرتز Cortex-A510) – نسخه چین و آمریکا  ۸ هسته‌ای (یک هسته‌ی ۲.۸ گیگاهرتز Cortex-X2، سه هسته‌ی ۲.۵ گیگاهرتز Cortex-A710 و چهار هسته‌ی ۱.۷ گیگاهرتز Cortex-A510) – نسخه جهانی – ۸ هسته‌ای (یک هسته‌ی ۳ گیگاهرتز Cortex-X2، سه هسته‌ی ۲.۵ گیگاهرتز Cortex-A710 و ۴ هسته‌ی ۱.۸۰ گیگاهرتز Cortex-A510) – نسخه چین و آمریکا
پردازنده گرافیکی  Xclipse 920 (نسخه جهانی) – Adreno 730 (نسخه چین و آمریکا)  Xclipse 920 (نسخه جهانی) – Adreno 730 (نسخه چین و آمریکا)  Xclipse 920 (نسخه جهانی) – Adreno 730 (نسخه چین و آمریکا)
حافظه
درگاه حافظه خیر خیر خیر
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم ۱۲۸ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت با ۱۶ گیگابایت رم
نوع حافظه UFS 3.1 UFS 3.1 UFS 3.1
دوربین
اصلی ۱۲ مگاپیکسل دوربین الترا واید
* F22, FOV 120

۵۰ مگاپیکسل دوربین واید
* Dual Pixel AF, OIS, F1.8, FOV85

۱۰ مگاپیکسل دوربین تله فوتو
* ۳x Optical Zoom, OIS, F2.4, FOV 36
۱۲ مگاپیکسل دوربین الترا واید
* F22, FOV 120

۵۰ مگاپیکسل دوربین واید
* Dual Pixel AF, OIS, F1.8, FOV85

۱۰ مگاپیکسل دوربین تله فوتو
* ۳x Optical Zoom, OIS, F2.4, FOV 360
۱۲ مگاپیکسل دوربین الترا واید
* F22, FOV 120

۱۰۸ مگاپیکسل دوربین واید
* Dual Pixel AF, OIS, F1.8, FOV85

۱۰ مگاپیکسل دوربین تله فوتو
* ۳x Optical Zoom, F2.4, FOV
۳۶


۱۰ مگاپیکسل دوربین تله فوتو
* ۱۰x Optical Zoom, F4.9, FOV 11
قابلیت‌ها فلش LED، پانوراما، Auto-HDR فلش LED، پانوراما، Auto-HDR فلش LED، خودکار-HDR، پانوراما
فیلم‌برداری ۸K@24fps، ۴K@30/60fps، ۱۰۸۰p@30/60/240fps، ۷۲۰p@960fps، HDR10+، ضبط صدای استریو.، لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی ۸K@24fps، ۴K@30/60fps، ۱۰۸۰p@30/60/240fps، ۷۲۰p@960fps، HDR10+، ضبط صدای استریو.، لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی ۸K@24fps، ۴K@30/60fps، ۱۰۸۰p@30/60/240fps، ۷۲۰p@960fps، HDR10+، ضبط صدای استریو.، لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
سلفی
۱۰ مگاپیکسل
* F2.2, FOV80

۱۰ مگاپیکسل
* F2.2, FOV80

۴۰ مگاپیکسل
* F2.2, FOV80
فیلم‌برداری سلفی ۴K@30/60fps، ۱۰۸۰p@30fps ۴K@30/60fps، ۱۰۸۰p@30fps ۴K@30/60fps، ۱۰۸۰p@30fps
صدا
اسپیکر بله، با اسپیکر استریو بله، با اسپیکر استریو بله، با اسپیکر استریو
جک ۳.۵ میلی‌متری خیر خیر خیر
   ۳۲ بیت / ۳۸۴ کیلوهرتز – توسعه‌داده شده با همکاری AKG – صدای ۳۲ بیت / ۳۸۴ کیلوهرتز – توسعه داده شده با همکاری AKG – صدای ۳۲ بیت / ۳۸۴ کیلوهرتز – تنظیم شده توسط شرکت AKG
باتری
باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعت باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت
سرعت شارژ  شارژر سریع ۲۵ وات – پشتیبانی از Power Delivery 3.0 – شارژ سریع بی‌سیم ۱۵ وات با پشتیبانی از استانداردهای Qi و PMA – شارژ معکوس ۴.۵ وات  شارژر سریع ۲۵ وات – پشتیبانی از Power Delivery 3.0 – شارژ سریع بی‌سیم ۱۵ وات با پشتیبانی از استانداردهای Qi و PMA – شارژ معکوس ۴.۵ وات  شارژر سریع ۲۵ وات – پشتیبانی از Power Delivery 3.0 – شارژ سریع بی‌سیم ۱۵ وات با پشتیبانی از استانداردهای Qi و PMA – شارژ معکوس ۴.۵ وات
قابلیت‌ها
حسگرها حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر، اولتراسونیک)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر، اولتراسونیک)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر، اولتراسونیک)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج
   پشتیبانی از سامسونگ Dex در دو حالت سیمی و بدون سیم  – دستیار صوتی بیکسبی با پشتیبانی از زبان محاوره  پشتیبانی از سامسونگ Dex در دو حالت سیمی و بدون سیم – پشتیبانی از UWB – دستیار صوتی بیکسبی با پشتیبانی از زبان محاوره  پشتیبانی از سامسونگ Dex در دو حالت سیمی و بدون سیم – پشتیبانی از UWB – دستیار صوتی بیکسبی با پشتیبانی از زبان محاوره
شبکه
فناوری GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G
اتصالات
شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث ۵.۲، A2DP، LE ۵.۲، A2DP، LE ۵.۲، A2DP، LE
GPS بله، با A-GPS، GLONASS، BDS، GALILEO بله، با A-GPS، GLONASS، BDS، GALILEO بله، با A-GPS، GLONASS، BDS، GALILEO
NFC بله بله بله
USB USB Type-C 3.2، پشتیبانی از OTG USB Type-C 3.2، پشتیبانی از OTG USB Type-C 3.2، پشتیبانی از OTG
متفرقه
رنگ‌ها مشکی فانتوم، سفید فانتوم، صورتی گلد، سبز مشکی فانتوم، سفید فانتوم، صورتی گلد، سبز مشکی فانتوم، سفید فانتوم، شرابی، سبز
حدود قیمت در زمان عرضه حدود ۸۵۰ یورو حدود ۱۰۵۰ یورو حدود ۱۲۵۰ یورو

گلکسی تب s8
تبلت‌های سامسونگ گلکسی S8

تبلت‌های جدید سری تب S8

در کنار پرچم‌دارهای سری S22، سامسونگ در نهایت از تبلت‌های جدید سری S8 هم رونمایی کرد. همانند گوشی‌ها، این تبلت نیست در سه مدل S8، S8 پلاس و S8 اولترا عرضه می‌شوند. 

نسخه استاندارد تب S8 با صفحه نمایش ۱۱ اینچ و رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰، نسخه پلاس تب S8 با صفحه نمایش ۱۲٫۴ اینچ و رزولوشن ۲۸۰۰ در ۱۷۵۲ و در نهایت نسخه اولترا با صفحه نمایش ۱۴٫۶ اینچی و رزولوشن ۲۹۶۰ در ۱۸۴۸ عرضه می‌شوند. همه این تبلت‌ها از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برند. 

دوربین عقب این تبلت‌ها به طور مشابه ۱۳ مگاپیکسل به علاوه دوربین اولترا واید ۶ مگاپیکسلی است که از یک فلاش نوری هم برخوردار هستند. اما از نظر دوربین‌های سلفی، دو نسخه S8 و S8 پلاس  از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید برخوردارند در صورتی که نسخه اولترا دارای دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی واید و ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید است. 

گلکسی تب اولترا S8
تبلت سامسونگ گلکسی تب اولترا S8

از نظر سخت‌افزاری، این تبلت‌ها از پردازنده ۴ نانومتری اوکتاکور ۶۴ بیت بهره‌مند هستند. همچنین تبلت‌های S8 و S8 پلاس دارای رم ۸ یا ۱۲ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی هستند که البته با وجود درگاه میکرو اس‌دی، می‌توان حافظه داخلی این تبلت را تا ۱ ترابایت افزایش داد. اما تبلت S8 اولترا در سه گزینه رم ۸، ۱۲ و ۱۶ گیگ عرضه می‌شود. همچنین حافظه داخلی آن‌ها به نسبت رم‌ها بین ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ متغیر است. 

از نظر باتری، نسخه S8 با ظرفیت ۸۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، نسخه S8 پلاس با ظرفیت ۱۰٫۰۹۰ میلی‌آمپر ساعتی و نسخه اولترا با ظرفیت ۱۱٫۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی عرضه می‌شود. همه این تبلت‌ها از شارژر سوپر‌فست ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کنند که البته شارژرها به صورت جداگانه فروخته می‌شوند. 

در نهایت هر سه تبلت با قلم S Pen عرضه خواهند شد. اما در صورت نیاز می‌توانید کیبورد و کاور این تبلت‌ها را به صورت جداگانه خریداری کنید. 

نظر شما در خصوص جدیدترین پرچم‌داران سامسونگ سری S22 چیست؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا