اوقات فراغتکسب و کار

مدیر عامل تیک-تو از عملکرد گوگل استادیا ناامید به نظر می‌رسد

امتیاز دهی

با توجه به بازخورد شرکت «تیک-تو» (Take-Two)، کاربران گوگل استادیا شاید تا آینده‌ی نزدیک نباید انتظار عنوانی از این شرکت را داشته باشند.

بیش از شش ماه از راه‌اندازی گوگل استادیا می‌گذرد و عنوان جدید تحسین‌شده‌ی Red Dead Redemption 2 به همراه NBA 2K20 و Borderlands 3 از عناوین تیک-تو این در این پلتفرم هستند. مدیر عامل این شرکت یعنی «استراس زلنیک» (Strauss Zelnick) نیز به‌تازگی طی Bernstein Annaul Strategic Decisions Conference درباره‌ی این پلتفرم اظهار نظر کرده است.

راه‌اندازی استادیا آهسته بوده است. فکر می‌کنم برای توانایی این تکنولوژی بیش از حد وعده داده شده بود و در نتیجه با نارضایتی کاربران مواجه شد.

زلنیک گفته است که تیک-تو تصمیم به همکاری با گوگل گرفت چون می‌دانست که استریمینگ در نهایت قرار است به بخش مهمی از گیمینگ تبدیل شود و گوگل این تکنولوژی را چشم‌گیرتر از آن چیزی که در واقعیت بود نشان داد.

هرگاه توزیع خود را گسترده‌تر می‌کنید مخاطبانتان هم گسترده می‌شوند و به همین دلیل است که در ابتدا با سه عنوان از استادیا پشتیبانی کردیم و از سرویس‌های استریمینگ باکیفیت تا جایی که از لحاظ کسب و کار منطقی باشد پشتیبانی خواهیم کرد.

من عقیده دارم که استریمینگ با گذر زمان نتیجه خواهد داد… این عقیده که استریمینگ تحول بزرگی ایجاد خواهد کرد مبتنی بر این ایده بود که افراد فراوانی به سرگرمی تعاملی علاقه دارند، می‌خواهند برای آن هزینه کنند اما نمی‌خواهند کنسول خانگی داشته باشند. مطمئن نیستم که این به واقعیت پیوسته باشد.

به گفته‌ی گیم‌اسپات، زلنیک پیش‌تر نسبت به سرویس‌های اشتراکی و استریمینگ به طرز نه چندان امیدوارانه‌ای صحبت کرده بود چون میزان استفاده از آن‌ها در مقایسه با سینما و تلویزیون بسیار پایین‌تر است. این درحالی است که GTA V مدتی در سرویس Xbox Game Pass قرار داشته و به‌تازگی جای خود را به Red Dead Redemption 2 داده است. در کل با توجه به گفته‌های زلنیک، به نظر می‌رسد که در حال حاضر قصد دارد که به پشتیبانی از این تکنولوژی ادامه دهد تا ببیند در آینده چه اتفاقاتی پیش می‌آید.

گوگل استادیا از زمان راه‌اندازی‌اش در نوامبر 2019 تاکنون، فراز و نشیب‌های فراوانی داشته و هنوز نتوانسته است به یک وضعیت پایدار برسد و خود را تثبیت کند. از جمله مشکلات این سرویس می‌توان به ناتوانی در جذب ناشران و سازندگان، خصوصاً شرکت‌ها و استودیوهای مستقل اشاره کرد. با این وجود، گوگل همواره در تلاش برای بهبود این سرویس با تاسیس استودیوی فرست پارتی جدید و ارائه‌ی عناوین و قابلیت‌های تازه بوده و اظهار داشته است که محقق شدن چشم‌انداز استادیا زمان‌بر خواهد بود و باید پروسه‌ای طولانی مدت را طی کند که کاملاً منطقی به نظر می‌رسد از آنجا که استریمینگ هنوز تکنولوژی نوپایی است.

نظر شما راجع به گفته‌ی تیک-تو راجع به گوگل استادیا چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن