همانطور که قابل پیشبینی است، با خانهنشینی مردم بهخاطر پاندمی کرونا مصرف اینترنت در بریتانیا با رشدی دو برابری مواجه شده است.
با توجه به دادههای «اوپنریچ» (Openreach) که بخش عمدهای از شبکهی باندپهن برتانیا را در اختیار دارد، روز باکسینگ (روز پس از کریسمس) شلوغترین روز کاربران بوده است.
طی دورهی جشن و سرور مردم، بخشهای بزرگی از بریتانیا بهخاطر پاندمی کرونا با تعطیلی مواجه بودهاند و اجتماعات کریسمس محدود بوده است. پخش زندهی مسابقات ورزشی، گیمینگ آنلاین و کار در خانه همگی در افزایش استفاده از اینترنت موثر بودهاند.
اوپنریچ کابلها، کانالها و سایر زیرساختهای مورد استفاده از سایر ارائهدهندگان نظیر BT و Sky را مدیریت میکند. گفته شده است که در سال جاری، مشتریان اوپنریچ 50 هزار پتابایت اینترنت مصرف کردهاند درحالی که این رقم در سال گذشته 22 هزار پتابایت بوده است. اموال متصل به اینترنت فیبر نوری این شرکت، بهطور میانگین روزانه 9 گیگابایت داده مصرف کردهاند.
نهایتاً در روز باکسینگ، رکورد 210 پتابایت مصرف اینترنت به ثبت رسیده است. ترکیبی از تماسهای تصویری با خانواده و دوستان و استریمینگ برنامههای تلویزیونی و دانلودهای مربوط به بازیها در ثبت این رکورد نقش داشتهاند.
دومین روز شلوغ سال 2020 در بریتانیا، 14 نوامبر (24 آبان) بوده است که در آن Amazon Prime دو بازی راگبی را بهصورت زنده پخش کرد و به گفتهی اوپنریچ، پیش از اینکه بازی شروع بشود میزان استفادهی کاربران صعود کرد.
گیمینگ آنلاین نیز تاثیر عمدهای روی مصرف اینترنت کاربران در بریتانیا گذاشته است و بسیاری از اوج گرفتن مصرف، در زمان انتشار بهروزرسانیهای جدید بازیهای محبوب پیسی، پلیاستیشن 4 و ایکسباکس وان شامل Call of Duty و Fortnite بوده است. بهصورت کلی طی دورهی خانهنشینی مردم، بازیهای ویدئویی آمار و ارقام عظیمی را به ارمغان آوردند که بهعنوان مثال میتوان به Among Us اشاره کرد که درحالی که انتشار اولیهاش به سال 2018 برمیگردد، به لطف پاندمی کرونا احیا شد. این عنوان تنها در ماه نوامبر حدود نیم میلیارد بازیکن فعال ماهانه داشته و به یکی از پرفروشترین عناوین استیم در سال 2020 تبدیل شده است.
«کولین لیز» (Colin Lees)، مدیر ارشد فناوری و اطلاعات اوپنریچ، اظهار داشته که این شرکت سخت کار کرده است تا «اطمینان حاصل کند از اینکه ظرفیت شبکه در هر شرایطی کافی است».
امسال سالی متفاوت از تمامی سالهای دیگر بوده و من معتقدم که این نقش عمدهای در این رشد عظیم در مصرف داده داشته است.
میدانیم کسب و کارهای بیشتری از کارکنان خود خواستهاند تا در طول بیشتر سال 2020 در خانه کار کنند و برقراری ارتباط از راه دور برای همه مهم بوده و همچنان مهم است.
نظر شما راجع به رشد مصرف اینترنت و هرچه پررنگتر شدن ارتباط آنلاین طی پاندمی کرونا چیست؟
لینک کوتاه: