گزارش زیمانیوز از پنل ارزهای دیجیتال در الکامپ ۲۶

الکامپ ۲۶ از ۴ تیرماه آغاز به کار کرده و از جمله شاخصه های آن برگزاری پنلهای تخصصی است که با استقبال مخاطبان رو به رو شده است.

به گزارش سیار نیوز، روز اول برگزاری نمایشگاه پنلهای متعددی برگزار شد که از جمله جذابترین آنها پنل تخصصی ارزهای دیجیتال با عنوان : “اکوسیستمی که همه را غافلگیر کرد” با حضور مدیران مجموعه های رمزارزی مطرح نوبیتکس، رمزینکس، والکس، مزدکس و بیت پین بود.

در این پنل احسان مهدیزاده مدیرعامل رمزارز والکس در پاسخ به اینکه چه فرصتهایی در برابر اکوسیستم رمزارزی می بینید، گفت: پرواضح است که  اکوسیستم رمزارزی رشد خاصی داشته و جزو معدود صنایعی است که با اکوسیستم روز دنیا در حال رقابت است که البته یکی از معضلات و چالشها هم همین مسئله است که ما در واقع مواجه با رقبای داخلی نیستیم، در واقع ما محصول و بیزینسی را ارئه میدهیم که تمام دنیا همزمان با ما در حال ارائه این محصول با شباهتها و البته آزادی ها و استقلالهای دیگر است.!

وی با اشاره به اینکه در ایران در سالهای اخیر ضریب نفوذ کریپتوکارنسی بسیار بالا رفته است بیان کرد: به تعبیری بین ۱۰ تا ۱۲ درصد در جامعه ایران نفوذ دارد که این عدد در دنیا عدد بزرگی است. ما در کشورهای همسایه ترکیه را داریم که با اوضاع خوب و حمایتهای مختلف، نزدیک ۹ درصد ضریب نفوذ دارد. البته با حمایتهایی که در این کشور از این صنعت می شود حتی بهترین شرکت کریپتویی آن از کف استانداردهای شرکتهای ایرانی هم به جرات میگویم که پایین تر است.

مهدیزاده در ادامه افزود: این محصول در حال حاضر ۳ میلیارد دلار ارزش گذاری شده است و بسیار در حال رشد است. در ایران با توجه به رشد این صنعت متاسفانه کماکان حجم زیادی از این پول به دلیل عدم اعتمادی که نه به پلتفرمهای ایرانی بلکه عدم اعتمادی که به قانونگذاری در ایران وجود دارد در حال خروج از این پلتفرم و رفتن به سمت پلتفرمهای خارج از کشور و ترید کردن آنهاست. اگر می توانستیم این سرمایه را مدیریت کنیم که داخل ایران در گردش باشد با تلاش تمام پلتفرمهای ایرانی و تاثیر و کاربردپذیری و تسهیلی که در داخل کشور ایجاد کرده اند، اگر ذره ای از محدودیتها و فشارهای بیهوده برداشته شود می توان این ضریب نفوذ را در جامعه تورمی ایران بالا برد زیرا این حوزه ارزآوری بسیار بالایی دارد.

راد: آستانه محدودیتها اگر از بین رود وضعیت خطرناکتر خواهد شد

در ادامه پنل ارزهای دیجیتال، امیرحسین راد مدیر عامل نوبیتکس در پاسخ به اینکه با توجه به فراز و فرودهایی که اکوسیستم رمزارز در یکی دو سال گذشته داشت به نظر شما آیا ما الان می توانیم بگوییم که از این دوره عبور کرده ایم که صرافی ها با یک اتفاق از بین بروند، یعنی کاربران اطمینان لازم را می توانند داشته باشند که با خیال راحت در صرافی های داخلی سرمایه گذاری کنند؟ گفت:در خصوص چالش این حوزه و جنس محدودیتی که برای صرافی ها در این حوزه وجود دارد با نگاهی به گذشته مثل سالهای ۹۹ یا ۱۴۰۰ به دلیل نبود ادبیات مشترک و فضایی برای گفتگو واقعا هر روز نمی دانستیم که آیا فردا پلتفرم های صرافی می توانند باشند یا نه؟ اما به نظرم هر چه جلوتر رفتیم سعی شد این گفتگوها بیشتر صورت بگیرد. کانالهای ارتباطی با ارکانهای دولت، مجلس و در مجموع حاکمیت باز شد تا در واقع یک مفاهمه ای ایجاد شود بین دغدغه ها و نیازهایی که وجود دارد.

وی ادامه داد: به نظر من در چند سال گذشته، اکوسیستم بزرگتر شده و از حدی عبور کرده که صحبت از حذف شدنش را نمی توان کرد. از طرفی در دولت و حاکمیت هم یک فهم مناسب و درستی از این پدیده تا حدی شکل گرفته تا دست به تصمیمات سلبی نزنند.

بنابراین در شرایط فعلی کماکان دغدغه ها از سمت حاکمیت وجود دارد اما نوع نگاه به جای حذف مسئله فعلا به سمت محدودکردن رفته است با قوانین دست و پاگیر که دست و پای این صنعت را بیشتر ببندد تا به زعم حاکمیت کنترل پذیری این پدیده را بتوانند بیشتر داشته باشند. از جمله محدودیتهای درگاههای بانکی که ایجاد کردند و سایر محدودیتها که بعضا در قوانین مالیاتی گنجانده میشود مثل مالیات بر عایدی سرمایه رمزارزها که اینها نتیجه نوع نگاه جدید است. اما باید گفت یک آستانه و حد مشخص برای این نوع محدودیتها وجود دارد که اگر بیشتر شود با توجه به سیال بودن رمزارزها و انتخاب پلتفرمهای دیگر برای مشتری، ممکن است سرمایه از پلتفمرهای بومی فرار کرده و از آن بدتر به سمت فضاهای زیرزمینی رود که در آن صورت کنترل پذیری از بین خواهد رفت. شاید بزرگترین خدمتی که پلترفمهای رمزارز در سالهای اخیر کرده اند این بوده که این فضا را تا حدی شفاف کردند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا