یوبیسافت توضیح میدهد که چرا ترجیح میدهد عناوین خود را بر روی فروشگاه اپیک گیمز به انتشار برساند و نه رقیب اصلی و جدی آن یعنی استیم.
«کریس ارلی» (Chris Early) از یوبیسافت اخیراً علیه فروشگاه عظیم ولو یعنی استیم صحبت کرد و ادعا کرد که مدل کسب و کار این فروشگاه «غیر واقعی» است.
وی همچنین گفته بود که این فروشگاه و سیاستهایش «جایگاه امروزهی دنیا در زمینهی توزیع بازیها را انعکاس نمیدهند». اکنون یوبیسافت بیشتر دربارهی موقعیت خود در این مسئله توضیح داده است.
سخنگوی یوبیسافت به وبسایت گیماسپات گفته است که این شرکت تصمیم به عرضهی The Division 2 بر روی فروشگاه اپیک گیمز بهجای استیم گرفت چون مدل کسب و کار و توزیع فروشگاه اپیک در بلند مدت برای ناشران سودآورتر است.
“این یک تصمیم اقتصادی بود که عناوین جدید را روی استیم منتشر نکنیم و تمرکز خود را به فروشگاه اپیک گیمز و فروشگاه یوبیسافت معطوف کنیم. یوبیسافت کاملاً از اپیک و شیوهی توزیع آنها حمایت میکند، که در بلند مدت برای ناشران کوچک و بزرگ و صنعت بازیهای ویدئویی سودآور است. من امیدوارم که این همکاری به تکامل و اعتبار بخشیدن به این مدل کمک کند.”
صحبتهای گذشتهی کریس ارلی و حال این بیانیهی جدید ظاهراً به شیوهی تقسیم درآمد فروشگاه اپیک گیمز اشاره دارند. اساساً ۳۰ درصد از درآمد حاصل از فروش بازیها نصیب استیم میشود و ۷۰ درصد باقیمانده به سازندگان میرسد. این درحالی است که فروشگاه اپیک گیمز ۸۸ درصد از درآمد را به سازندگان برمیگرداند.
همچنین نقش یوپلی در این قضیه بسیار هائز اهمیت است. همانطور که میدانید، یوپلی فروشگاه مخصوص یوبیسافت است و حدف استیم از پلتفرمها باعث میشود که عدهی قابل توجهی به یوپلی برای خرید بازی خود مراجعه کنند، بهطوری که فروش The Division 2 در یوپلی رشدی ۱۰ برابری نسبت به نسخهی اول خود داشت.
باید منتظر ماند و دید که یوبیسافت بازی جدیدی را بر روی استیم به عرضه خواهد رساند یا خیر.
در حال حاضر که به نظر میرسد این شرکت حداقل قصد انجام چنین کاری را در آیندهی نزدیک ندارد. همچنین باید به این نکتهی جالب اشاره کرد که اپیک گیمز اظهار داشته است که اگر ولو سهم خود از درآمد حاصل از فروش بازیها را کاهش دهد و سهم بیشتری را به سازندگان ارائه دهد، این شرکت نیز به فکر تغییر سیاست به انحصار درآوردن بازیها که مدتها است مورد بحث همهی افراد در صنعت بازیهای ویدئویی قرار دارد خواهد بود.
لینک کوتاه: