آمازون به دنبال مجوز پرتاب ۳,۲۳۶ عدد ماهواره اینترنتی است

شرکت آمازون به دنبال کسب اجازه از کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده یا FCC است تا بتواند ۳۲۳۶ ماهواره را با هدف ارائه شبکه جهانی اینترنت در فضا مستقر کند. بنابر گزارش ها آمازون انتظار دارد با این کار بتواند به میلیون ها نفر از مردم سراسر جهان که از سرویس های این شرکت محروم هستند خدمات ارائه دهد. این پروژه در شرکت آمازون با نام پروژه Kuiper در جریان طراحی قرار دارد.

اولین خبرها از پروژه Kuiper در ماه آپریل به گوش رسید زمانی که به صورت خیلی نامفهومی در سایت GeekWire آمازون از این پروژه صحبت کرد. اما از آن به بعد این شرکت خیلی در این خصوص صحبت نکرده است به جزء مسئله پرتاب ماهواره ها. این شرکت برای اجرای پروژه خود نیاز به مجوز FCC دارد.

اما واقعا این پروژه عجیب که آمازون از آن خبر داد چه بود؟ شرکت آمازون در ماه آپریل آن را به این صورت بیان کرد:

پروژه Kuiper یک ابتکار عمل جدید است به این صورت که ماهواره هایی در مدار پایین زمین قرار می گیرند تا بتوانند اتصال پهنای باند با سرعت بالا و تاخیر کم را به جوامعی که از این سرویس ها محروم هستند ارائه دهد. این یک پروژه بلند مدت است تا بتواند به میلیون ها نفر از مردمی که از امکانات پایه برای دسترسی به اینترنت محروم هستند سرویس دهی کند. ما به دنبال این هستیم تا در این ابتکار عمل با شرکت هایی که چشم انداز یکسانی با ما دارند همکاری کنیم.

توسعه اینترنت یکی از علاقه مندی های شرکت های تکنولوژی است. گوگل سرویس اینترنت فیبرنوری و شبکه تلفن همراه خود را ارائه می دهد. فیس بوک در ماه ژوئن ۲۰۱۸ اعلام کرد که از پهبادها برای توسعه اینترنت استفاده خواهد کرد و آمازون نیز تنها شرکتی نخواهد بود که از ماهواره های مدار پایین زمین برای توسعه اینترنت به مناطق محروم استفاده خواهد کرد.

پروژه Kuiper ممکن است شرکت آمازون را برای ساخت ماهواره به همکاری با شرکت Blue Origin سوق دهد. شرکتی که توسط موسس آمازون Jeff Bezos تاسیس شد و در حوزه کاوش فضایی فعالیت می کند. البته اگر اینطور هم نباشد ایجاد دسترسی تعداد زیادی از مردم به اینترنت توسط آمازون یک مزیت بزرگ برای این شرکت به حساب خواهد آمد.

خوشبختانه با توجه به سرویس های زیاد و مختلفی که شرکت آمازون ارائه می دهد این جوامع الزاما مجبور نیستند چیزهای مختلفی که در سایت آمازون برای فروش ارائه می شود را خریداری کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا