آمازون در طول سهماههی اخیر سال ۲۰۲۱ (سهماههی سوم سال مالی جاری) به فروش خالص کلانی دست پیدا کرده که بسیار قابل توجه است.
آمازون علیرغم تمامی محدودیتها و چالشهای پاندمی کرونا در سال ۲۰۲۰ که بهطور کلی راه و روش تجارت و حتی زندگی عمومی مردم را متحول کرد، بسیار موفق ظاهر شد و در سال ۲۰۲۱ نیز هیچ نشانهای از افت از خود نشان نمیدهد. این شرکت بهتازگی گزارش مالی خود برای سهماههی اول ۲۰۲۱ را به اشتراک گذاشته است و در آن مشاهده میکنیم که این شرکت طی این بازه ۱۰۸.۵ میلیارد دلار فروش خالص داشته است که رشدی ۴۴ درصدی نسبت به ۷۵.۵ میلیارد دلار در سهماههی اول ۲۰۲۰، زمانی که پاندمی کرونا در حال گسترش در سراسر جهان بود به شمار میرود.
سود آمازون نیز نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و در سهماههی اول ۲۰۲۱ به ۸.۱ میلیارد دلار رسیده است درحالی که سود این شرکت طی همین بازهی زمانی در ۲۰۲۰ تنها ۲.۵ میلیارد دلار بود. آمازون انتظار دارد که در سهماههی بعدی نیز باری دیگر از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار فروش خالص بگذرد و بهطور دقیقتر، به فروشی بین ۱۱۰ و ۱۱۶ میلیارد دلار دست پیدا کند.
«جف بزوس» (Jeff Bezos)، مدیر عامل آمازون نامهی سالانهی خود به سرمایهگذاران را بهتازگی به اشتراک گذاشته و روی این موضوع تاکید داشته که تعداد مشترکین Amazon Prime به ۲۰۰ میلیون نفر رسیده است که تقریباً رشدی ۳۳ درصدی نسبت به ۱۵۰ میلیون مشترکی که در سهماههی چهارم ۲۰۱۹ به ثبت رسیده بود به حساب میآید.
نهایتاً لازم به ذکر است که «اندی جسی» (Andy Jassy) در سهماههی سوم ۲۰۲۱ جایگزین جف بزوس خواهد شد و مدیریت شرکتی را بر عهده خواهد گرفت که در عین تمامی سودها و درآمدهای کلانش، چالشهای بزرگی را نیز همیشه پیش روی خود دارد.
نظر شما دربارهی عملکرد آمازون چیست؟
لینک کوتاه: