آیفون تاشو

آیا اپل موفق به تولید آیفون تاشو با سه نمایشگر خواهد شد؟

خبرهایی از شرکت اپل منتشر شده است که این شرکت تصمیم دارد آیفون تاشو را شبیه به گلکسی زد فلیپ سامسونگ و سرفیس دوئو مایکروسافت تولید کند.

چندوقتی می‌شود که شرکت‌های تولیدکننده گوشی هوشمند، در پی تولید گوشی‌های هوشمند تاشو هستند. از جمله این موارد می‌توان به فعالیت‌های شرکت بزرگ سامسونگ و تولید گلکسی زد فولد ۲ اشاره کرد. گلکسی زد فولد ۲ از جمله تولیدات منحصربه‌فرد سامسونگ محسوب می‌شود که یکی از برترین گوشی‌های هوشمند حال‌حاضر دنیای فناوری شناخته شده است. بعد از سامسونگ، مایکروسافت شرکتی‌ست که قرار است در ماه‌های آینده گوشی هوشمند تاشو خود را با نام سرفیس دوئو و قیمت ۱۴۰۰ دلار به بازار عرضه کند.

جان پراسر، افشاگر معروف اپل به‌تازگی ویدیویی منتشر کرده است که در آن از جزئیات آیفون تاشو اپل سخن به‌میان آورده است. به‌گفته این افشاگر، محصول جدید اپل، طراحی ظاهری جالبی دارد. این گوشی هوشمند که فعلا با نام آیفون فولد از آن یاد می‌شود، قرار است به سه نمایشگر مجهز باشد.

این‌طور که به‌نظر می‌رسد، بدنه آیفون فولد مشابه با گلکسی زد فلیپ سامسونگ طراحی شده اما نمایشگر خارجی به‌کار رفته در آن، ابعاد بزرگ‌تری دارد. نمایشگر داخلی نیز خود از ترکیب دو نمایشگر جداگانه ساخته شده است که درمیان آن‌ها حاشیه‌ای وجود ندارد. شاید با خود بگویید که چنین طراحی شباهت زیادی با طراحی سرفیس دوئو دارد اما باید بگوییم که میان این دو طراحی، تفاوتی مهم وجود دارد. دو نمایشگری که نمایشگر داخلی سرفیس دوئو را تشکیل داده‌اند، دارای حاشیه میانی هستند اما آیفون فولد قرار است دو نمایشگر چسبیده به هم داشته باشد که در حالت گشوده، امکان تشخیص حاشیه میان آن‌ها فراهم نیست.

جان پراسر در ادامه ویدیو خود این‌طور می‌گوید که فیس آی‌دی در کنار نمایشگر خارجی قرار خواهد داشت و هر زمان که نمایشگر درحالت گشوده باشد، استفاده از برخی امکانات فیس آی‌دی امکان‌پذیر نیست. هنوز اطلاعات زیادی از آیفون فولد منتشر نشده است، برای مثال هنوز نمی‌دانیم سخت‌افزار به‌کار رفته در این گوشی هوشمند چه خواهد بود یا چه فناوری‌های برای این محصول نوظهور درنظر گرفته شده است. به‌گفته پراسر زبان طراحی آیفون فولد مشابه آیفون‌های قبلی‌ست و لبه‌های فلزی مانند آیفون ۱۱ دارد.

درحال‌حاضر تولید این گوشی هوشمند به تأیید بسیاری از منابع آگاه رسیده است اما اطلاعاتی از زمان عرضه و رونمایی آن در دسترس نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا