استقبال ویژه از سامانه «بچه های مسجد»

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دست به راه اندازی سامانه ای به منظور تمایل بیشتر جوانان به مسجد زده است.

به گزارش سیارنیوز و به نقل از خبرنگار کالا سودا، تکیه بر تکنولوژی به منظور رسیدن به اهداف تعیین شده در نهادهای مختلف اجرایی راه و رسم گریز ناپذیر این روزهاست. از این رو وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از طریق یکی از نهادهای زیربط خود دست به راه اندازی سامانه ای زده که جوانان را به مسجد بیش از پیش متمایل کند.

استقبال از سامانه «بچه های مسجد»

ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان یک نهاد زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال گذشته دست به راه اندازی سامانه «بچه های مسجد» زده است.

روز گذشته در تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه اعلام شد که تا کنون، سامانه «بچه‌های مسجد» با شعار اخلاق، نشاط و معنویت و با رویکرد محله‌محور، خانواده‌بنیاد، مسجدپایه و نشاط اجتماعی راه‌اندازی و تاکنون ۴٨ هزار فعالیت در آن ثبت شده است.

طبق اعلام ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد، علاقه مندان در این سامانه می توانند فعالیت های خود را در شش عرصه قرآن و عترت(ع)، آموزش و توانمندسازی، فعالیت های هنری، شبکه سازی و فضای مجازی، کتاب و کتابخوانی و فعالیت های اجتماعی ثبت نام کنند.

با توجه به رویکرد کودک و نوجوان این سامانه بر اساس آمار به دست آمده تاکنون بیشترین فعالیت های ثبت شده در عرصه مخاطب کودک و نوجوان استبین گروه سنی ٧ تا ١۴ سال ١٨ هزار، گروه سنی ١۴ تا ٢١ سال ١۴هزار و ١٨٧، گروه سنی ٢١ تا ۴٠ سال ٨٩٣١ و بالای ۴٠ سال ٢١٧٩ فعالیت در این سامانه به ثبت رسیده است.

گفتنی است، امسال بیست و هفت سال از راه اندازی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور می گذرد و این مرکز یکی از مراکزی است که در انجام اقدامات اسلامی و دینی نقش موثری در کشور دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا