استیم

استیم رکورد جدیدی را در زمینه‌ی بازیکنان همزمان به ثبت رساند

استیم و سایر پلتفرم‌های صنعت بازی‌های ویدئویی پس از پاندمی کرونا و خانه‌نشین شدن مردم، به رکوردها و آمار و ارقام جدیدی دست پیدا کرده‌اند.

بر همه آشکار بود که Cyberpunk 2077 قرار است عنوان بزرگی باشد و همان‌طور که مشاهده کردیم، ساخته‌ی به شدت مورد انتظار استودیوی «سی‌دی پراجکت رد» (CD Projekt Red) توانست حتی پیش از عرضه با فروش ۸ میلیون نسخه تنها از طریق پیش‌خرید، سودآوری خود را تضمین کند و در روز اول به این نقطه برسد. با این حال، نه‌تنها این بازی بلکه سایر عناوین در مجموع به رسیدن استیم به رکورد جدیدی در زمینه‌ی بازیکنان همزمان کمک کرده‌اند.

«دنیل احمد» (Daniel Ahmad)، تحلیل‌گر ارشد «نیکو پارتنرز» (Niko Partners) در حساب توئیتر خود اعلام کرده که رکورد بازیکنان همزمان استیم که پیش‌تر ۲۴.۵۴ میلیون نفر بود، شکسته شده و اکنون به ۲۴.۷۸ میلیون نفر رسیده است. وی همچنین متذکر شده این رکورد درست پس از دست یافتن Cyberpunk 2077 و Counter Strike: GO به بیش از ۱ میلیون بازیکن همزمان به ثبت رسیده است.

دنیل در ادامه اشاره کرده به اینکه پاندمی کرونا و شرایط مخصوص متعاقب آن، بازیکنان همزمان و رفتار بازیکنان را تحت تاثیر قرار داده است. از زمان آغاز تعطیلی و قرنطینه‌ی خانگی در ماه آپریل، استیم بازیکنان همزمان روزانه‌ی بیشتری را نسبت به بالاترین رکوردی که در سال ۲۰۱۹ ثبت شده بود حفظ کرده که به وضوح در تصویر زیر قابل مشاهده است.

استیم

صنعت بازی‌های ویدئویی جزو معدود صنایعی بوده است که از شرایط بی‌سابقه‌ی پاندمی کرونا سود برده است. موضوع ساده است؛ با خانه‌نشین شدن عموم مردم، افرادی که پیش‌تر طرفدار پر و پا قرص بازی‌ها بوده‌اند، عناوین بیشتری را خریداری کرده‌اند و بیشتر به پای بازی‌ها نشسته‌اند و حتی آن دسته که در گذشته بازی نمی‌کرده‌اند، شروع به امتحان آن‌ها کرده‌اند.

نظر شما درباره‌ی رکورد جدید استیم چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا