اعتراض نظام صنفی رایانه ای به تعرفه برق ماینرها

سازمان نظام صنفی رایانه ای در نشستی به تعرفه تعیین  شده برای برق مصرفی در استخراج رمز ارزها اعتراض کرد.

در  این رابطه، محمد باقر اثنی عشری رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، روزیکشنبه (۲۹ دی)‌ در یک نشست، گفت: در زمینه تصمیم گیری برای تعیین تعرفه برق برای استخراج رمزارز از نظر فعالان بخش خصوصی استفاده نکرده‌اند و آن را در نظر نگرفته‌اند.

همچنین، در این نشست رئیس سازمان نظام صنفی زنجان و رئیس کمیسیون بلاک‌چین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نیز افزود: دولت مصوبه‌ای در تاریخ ۱۳ مرداد تصویب کرد که در آن استخراج رمزارز را صنعت شناخت؛ اما با تعیین تعرفه‌ برق ویژه برای آن، این صنعت را در نطفه خفه کرد. این در حالی است که اگر امکان استخراج رمز ارز در کشور فراهم شود، این صنعت به سادگی می‌تواند برای کشور ارزآوری کند.

به گفته افشین عاشوری، با این تعرفه برق امکان فعالیت برای ماینرها وجود ندارد و تعداد زیادی از فعالان این حوزه که علاقمند به فعالیت قانونی هستند پس از اعلام تعرفه برق دستگاه‌‌های خود را خاموش کرده‌اند. اگرچه بیش از هزار مجوز در سراسر کشور از سوی وزات صمت برای فعالان این حوزه صادر شده است؛ اما مشکل اینجاست که آنان نتوانسته‌اند فعالیت کنند و با این تعرفه برق علاقه‌ و انگیزه‌ای برای فعالیت قانونی ندارند.

در بخش دیگری از این نشست، امیر حسین سعیدی نائینی، رئیس اسبق سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نیز، تعیین تعرفه دو گانه برای صنعت را فساد آور دانست و تصریح کرد: وزارت نیرو باید برای این صنعت یک تعرفه مشخص و با عدالت تعیین کند.

گفتنی است، دولت استخراج رمز ارز را برای کسانی رسمی اعلام کرده که از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز دریافت کنند و تعرفه تعیین شده از سوی وزارت نیرو را مشخصا به دولت بپردازند.

پیش از این اشخاص متعددی با استفاده از دستگاه ماینر اقدام به استخراج رمز ارز می کردند اما پس از اعلام غیر قانونی بودن این اقدام، پلیس دستگاه هایی که مجوز ندارند را جمع آوری کرد و دولت هم در مصوبه ای برای آنها به تعیین ساز و کار پرداخت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا