اپل

اعتراض کارکنان شرکت اپل به اجبار بازگشت به دفاتر این شرکت

کارکنان اپل پس از اینکه مجبور به بازگشت به دفاتر این شرکت شده‌اند، به‌تازگی طی نامه‌ای نسبت به این تصمیم اپل معترض شده‌اند.

کارکنان اپل به سیاستی جدید که طی آن موظف به بازگشت به دفاتر در سه روز از هفته از اوایل سپتامبر شده‌اند، اعتراض کرده‌اند. طی نامه‌ای داخلی به دست آمده توسط The Verge، کارکنان این شرکت می‌گویند که تقاضای یک رویکرد انعطاف‌پذیر و متغیر را دارند به‌طوری که کسانی که مایل هستند، از راه دور وظایف خود را انجام داده و به پیش ببرند.

در این نامه چنین آمده است:

ما می‌خواهیم که از این فرصت استفاده کنیم تا یک دغدغه‌ی فزاینده را به همکاران خود انتقال دهیم. آن سیاست کار اپل در راستای کار از راه دور، برخی از همکارانمان را مجبور به استعفا کرده است. اگرچه این وضعیت کار همه را در بر می‌گیرد، بسیاری از ما احساس می‌کنیم که باید بین ترکیبی از خانواده‌، سلامت و تقویت شدن برای ارائه‌ی بهترینِ خود و بخشی از اپل بودن، یکی را انتخاب کنیم.

این حرکت درحالی صورت گرفته است که مدیر عامل اپل یعنی «تیم کوک» (Tim Cook) سه روز قبل به کارکنان این شرکت اعلام کرد که باید از پاییز دوشنبه‌ها، سه‌شنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها به دفاتر بازگردند. اکثر کارکنان می‌توانند دو روز از هفته را از خانه‌هایشان به انجام وظایف خود بپردازند.

در مقایسه با رویکرد عمده‌ی اپل و سابقه‌ی آن که پیش از آغاز پاندمی کرونا با کار کردن کارکنان از خانه و از راه دور مخالف بود، این کاهش محدودیت‌ها قابل توجه است. با این حال همچنان با سایر شرکت‌های بزرگ فناوری فاصله‌ی زیادی دارد؛ فیسبوک و توئیتر هر دو به کارکنان خود اعلام کرده‌اند که می‌توانند حتی بعد از پایان پاندمی کرونا در خانه به کار بپردازند.

از اخبار مربوط به اپل طی چند وقت اخیر می‌توان به درگیری قانونی این شرکت با سازنده‌ی Fortnite یعنی «اپیک گیمز» (Epic Games) بر سر سهم دریافتی از توسعه‌دهندگان فعال روی اپ استور اشاره کرد. همچنین با توجه به شایعات و گزارشات، هدست واقعیت ترکیبی اپل با قیمتی بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار، نمایشگر ۸K برای هر چشم، وزنی بسیار پایین‌تر از سایر هدست‌های موجود در بازار و طراحی پارچه‌ای در سال ۲۰۲۲ روانه‌ی بازار خواهد شد اگرچه امکان به تعویق افتادن عرضه‌اش به‌خاطر مشکلات احتمالی در زمینه‌ی تامین موجودی وجود دارد. تیم کوک نیز از بلندپروازی‌های اپل برای واقعیت افزوده گفته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا