انتخابات نظام صنفی

انتخابات نظام صنفی رایانه‌ای مشارکت حداکثری می‌طلبد

تقریبا تا برگزاری ششمین دوره انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه ای یک ماه فرصت باقی است و این انتخابات قرار است که در روز ۲۹ آبان سال جاری برای نخستین بار به صورت آنلاین برگزار شود .

به گزارش سیارنیوز، ثبت‌نام از کاندیدها برای شرکت در ششمین انتخابات سازمان نظام صنفی‌ رایانه‌ای تهران از اواخر شهریور آغاز و انجام شد اما با این تفاوت که دربرگزاری این دوره ازانتخابات صنفی حوزه رایانه رای گیری هم به صورت الکترونیکی و غیر حضوری برگزارمی شود.

هرچند که سازمان نظام صنفی رایانه ای به عنوان نهادی که تمامی بخش های فعالیت های آن مرتبط به حوزه فناوری و تکنولوژی است تصمیم داشت انتخابات های خود را به صورت آنلاین برگزار کند اما دراین دوره شیوع ویروس کرونا نیز مزید بر علت شد تا تصمیم به برگزاری آنلاین این دوره از انتخابات بگیرد و تمامی مراحل را به صورت الکترونیکی و غیر حضوری برگزار کند.

حالا چند روزی از اتمام مرحله ثبت نام کاندیداها می گذرد و همه آنان که فعالیت صنفی ،انسجام صنفی و پیشبرد اهداف مشترک در این صنف را باور داشته اند  و به آن علاقه داشتند قدم پیش گذاشته اند تا شانس خود را برای بهبود هرچه بیشتر وضعیت صنف رایانه ای کشور امتحان کنند .

شرکت های مختلف و متخصصان خبره فعال دربخش های مختلف صنف رایانه دراین دوره از انتخابات سازمان نصر برای انتخاب در هیات مدیره ثبت نام کرده و کاندیدا شده اند، فرهاد کرم زاده رییس هیات مدیره شرکت دلسا نیز یکی از این کاندیداها است که با باور به مشارکت و انسجام صنفی درجهت پیشبرد اهداف دراین انتخابات پا پیش گذاشته است .

رییس هیات مدیره شرکت دلسا بر ضرورت مشارکت حداکثری اعضای صنف رایانه ای تاکید کرد ودرباره حضوردر دوره ششم انتخابات سازمان نصر گفت: اعضای صنف باید پیش از آنکه به منافع گروهی و جناحی بیاندیشند، می بایست تمامی سعی و تلاش خود را برای  حضور حداکثری همه اعضای صنف و همچنین  برگزاری یک انتخابات سالم و و پر نشاط به کار ببندند.

وی همچنین افزود: باید توجه داشت که سازمان نظام صنفی در آستانه شش امین انتخابات خود به نیروی جوان و با انگیزه در کنار اعضای با  تجربه بیش از پیش نیاز دارد، چه آنکه در ابتدای شکل گیری سازمان چنین ترکیبی موجبات رشد و بلوغ سازمان و رسیدن آن به جایگاه حال خاضر را فراهم کرد.

مطالبه گری و حرکت به سمت اهداف سازمان نصر

کرم زاده به موضوع مطالبه گری نیز اشاره داشت و بیان کرد: مطالبه گری اعضای سازمان نظام صنفی رایانه ای در همه ارکان میتواند به پویایی و حرکت در مسیر درست کمک شایانی داشته باشد،  یکی از مهمترین ارکان سازمان نظام صنفی کمیسیون ها هستند که اگر نقش های مدیریتی خود در حوزه های  عملگرای، مطالبه گری و تمام کنندگی را به خوبی اجرا کنند بی گمان منشا توسعه و پیشرفت خواهند بود.

وی به اصل واقع گرا بودن نیز اشاره کرد و گفت: هر آنکس که به هیات مدیره سازمان نصر ورود می کند باید صداقت و شفافیت را یک اصل مهم بداند و واقع گرایی را پیشه امور اجرایی خود قرار دهد و رفتار و کردار هماهنگی داشته باشد.

کرم زاده اعتماد سازی را یکی دیگر از اصول مهمی دانست که باید به آن عمل شود و اظهار کرد:جلب اعتماد اعضای صنف نه تنها از افتراق و جدایی اعضا پیش گیر خواهد کرد بلکه میتواند رویکرد مناسبی برای استفاده از تمامی ظرفیتهای موجود در صنف باشد.

دوری از سیاست و هرگونه حاشیه ای

رییس هیات مدیره  این شرکت فعال در حوزه رایانه اظهار کرد :دوری از حاشیه یکی دیگر از اصولی است که منتخبان صنف باید به آن توجه ویژه داشته باشند  و نباید  فضا و منافع  صنفی را با سیاست ها  یا دسته بندی های مختلف گره بزنیم.

وی همچنین به هم افزایی و انسجام سازمان نظام صنفی رایانه ای اشاره کرد و گفت :ایجاد انسجام و هم افزایی در کمیسیون های تخصصی و ارتباط نزدیکتر آنها با یکدیگر و به اشتراک گزاری دستاوردها و تجربیات بین کمیسیونهای قدیمی تر با کمیسیونهای که از لحاظ زمان تشکیل جوانتر هستند و همچنین ارتباط مستقیم و مداوم با  هیات مدیره و همچنین بدنه صنف در دورترین لایه ها و دریافت بازخوردهای اعضایی که به هر دلیل کمتر با سازمان ارتباط دارند میتواند بسیار اثر بخش و تعیین کننده باشد .

کرم زاده درادامه به سوابق ۲۹ ساله اش در حوزه رایانه اشاره کرده و گفت: از اوایل دهه ۷۰ درصنف رایانه مشغول به فعالیت بوده ام و بر اساس علاقه خود به کار صنفی و پس از آشنایی با  انجمن شرکتهای انفورماتیک تلاش کردم تا با عضویت در این نهاد صنفی ضمن افزایش تجربیات خود به وسع خود به پیشبرد امور کمک کنم، پس از تغییرات در انجمن و تشکیل  سازمان نظام صنفی رایانه ای  هم چنان به فعالیت در این سازمان در قالب عضو شرکتی ادامه دادم  تا ضمن کسب تجربیات جدید بتوانم گامی درجهت رفع مشکلات این حوزه بردارم.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات سازمان نظام صنفی همچنین به عضویت در کمیسیون های شبکه و اینترنت این سازمان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به سال ها همکاری با مجموعه شاتل و آشنایی به حوزه اینترنت در کمیسیون اینترنت سازمان نصر و بعد هم با توجه به حضور در شرکت دلسا و فعالیت در حوزه تامین تجهیزات و قطعات درکمیسیون شبکه این سازمان عضو بودم و فعالیت داشتم.

حضور درشرایط سخت کسب و کار

کرم زاده از علاقه به فعالیت های صنفی خود در حوزه رایانه گفت و تاکید داشت:همگرایی و ارتباط منسجم بین اعضاء مهمترین نکته همکاری دراین حوزه است و رقابت سالم نیز یکی دیگر از نکاتی است که دربرگزاری انتخابات بسیار باید به آن توجه شود.

رییس هیات مدیره  شرکت دلسا به شرکت درانتخابات دوره ششم و حضورش در این دوره  اشاره کرد و گفت :در دوره ششم هم بنده تصمیم به ثبت نام در انتخابات گرفتم زیرا بر این باورم که با نوجه به تجربیاتی که طی این سالها کسب نموده ام و بخشی از آن را مدیون فعالیت صنفی خود میدانم وهمچنین درحال حاضر با توجه به شرایط سخت و مشکلات موجود در فضای کسب و کار همه ما باید به نحوی به مشکلات و موانع موجود در صنعت و صنف رایانه کمک کنیم.

اجرای اصل شایسته سالاری

کرم زاده ضمن تاکید بر اصل شایسته سالاری اظهار کرد: بنده به جد به موضوع شایسته سالاری اصرار دارم و معتقدم اعضای هیات مدیره ،رووسای کمیسیون ها و سایر اعضای این سازمان باید بر اساس شایستگی و البته توانمندی های خود انتخاب شوند و توان مدیریتی و عملیاتی حضور در مجامع مختلف و همکاری با سازمان ها و ارگان های مختلف را داشته باشند.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات سازمان نظام صنفی بر ارتقای جایگاه صنفی نیز تاکید کرد و گفت : ضمن احترام به عملکرد هیات مدیره های پیشین سازمان نظام صنفی و قدر دانی از تلاش ایشان به افزایش اعتبار و جایگاه سازمان  باید به این نکته توجه داشت که ارتقا و حفظ جایگاه سازمان نظام صنفی در بخشهای مختلف نکته  بسیار مهمی است.

برگزاری انتخابات آنلاین سازمان نظام صنفی رایانه ای

کرم زاده به متفاوت بودن برگزاری این دوره از انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه ای اشاره کرد و گفت : امسال دبیرخانه و دوستان سازمان نظام صنفی رایانه ای تلاش و عزم بسیار برای فراهم آوردن بسترهای برگزاری انتخابات آنلاین  و غیر حضوری داشته اند،

این تغییر رویه که برای سازمان نظام صنفی حتی در صورت عدم بروز همه گیری Covid_19 یک اصل بوده، میتواند زیرساخت مناسبی برای یک تجربه خوب و قوی در اجرای اهداف سازمان نظام صنفی باشد. و در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای همه همکاران و اعضای صنف امیدوام انتخابات پیش رو نقطه عطفی در دوران سازمان نظام صنفی باشد و با کمک همه اعضای صنف شاهد تحول، نوگرایی و هم آفرینی صنفی باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا