اکتیویژن

انتقاد مدیر عامل پلی‌استیشن از فرهنگ تبعیض ریشه‌دار اکتیویژن

مدیر عامل پلی‌استیشن به‌تازگی درباره گزارشات مربوط به تبعیض و آزار و اذیت در اکتیویژن اظهار نظر کرده است.

اکتیویژن به‌خاطر اتهامات تبعیض و سو استفاده از کارمندان خود طی چند ماه گذشته همواره تحت فشار فراوان بوده است. وال استریت ژورنال به‌تازگی گزارشی را منتشر کرده که حتی از اسرار بیشتری از محیط اکتیویژن پرده بر می‌دارد.

به گزارش بلومبرگ، «جیم رایان» (Jim Ryan)، مدیر عامل پلی‌استیشن طی ایمیلی به کارمندان این شرکت از تبعیض و آزار در محیط کاری اکتیویژن انتقاد کرده و نوشته است که گزارشات منتشر شده، او را شوکه و مایوس کرده‌اند و همچنین این شرکت به اندازه کافی جهت مقابله با این فرهنگ ریشه‌دار تبعیض و آزار و اذیت تلاش نکرده است.

نکته جالب اینجا است که پلی‌استیشن جهت پرسش درباره‌ی صحت ادعاهای وال استریت ژورنال و چگونگی مقابله با این مشکلات به اکتیویژن بلیزارد مراجعه کرده از آنجا که به عقیده رایان، پاسخ آن‌ها به این مسائل تا به اینجا راضی‌کننده‌ نبوده است.

ما بلافاصله پس از انتشار گزارش به اکتیویژن جهت ابراز نگرانی عمیق‌مان و پرسش درباره‌ی اینکه چه برنامه‌ای برای پاسخ‌گویی به ادعاهای مطرح شده در مقاله دارند مراجعه کردیم.

رایان همچنین اطمینان داده است که پلی‌استیشن به شخصه به فراهم ساختن فضایی امن برای تمام کارمندان و همچنین جامعه توسعه‌دهندگان و بازیکنان خود متعهد است.

به‌جز عناوین پی‌سی محور نظیر World of Warcraft، اکتیویژن اکثر عناوین بزرگ‌ خود مانند Call of Duty و Overwatch را روی کنسول‌های پلی‌استیشن منتشر می‌کند. حتی سال‌ها است که این دو شرکت یک قرارداد بازاریابی انحصاری را برای Call of Duty امضا کرده‌اند.

باید منتظر ماند و دید که پلی‌استیشن به وضعیت کنونی اکتیویژن چه واکنشی نشان خواهد داد. پلی‌استیشن در گذشته در برابر مسائلی که مطابق معیارهایش نبوده‌اند، قدم‌هایی را برداشته است که کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد. به‌عنوان مثال می‌توان به Cyberpunk 2077 اشاره کرد که به خاطر مشکلات فنی خود در زمان عرضه به کل از پلی‌استیشن استور حذف شد و تا چند ماه در این وضعیت باقی ماند.

این درحالی است که همان‌طور که انتظار می‌رود، کارمندان اکتیویژن واکنش تندی به اتفاقاتی که هم‌اکنون در این شرکت در جریان است، داشته‌اند. بسیاری از کارمندان اکتیویژن خواستار استعفای مدیر عامل آن یعنی «بابی کوتیک» (Bobby Kotick) شده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا