ویندوز 11

اولین بتای ویندوز ۱۱ رسماً در دسترس قرار گرفته است

شرکت مایکروسافت همان‌طور که پیش‌تر وعده داده بود، به‌تازگی اولین بتا از سیستم عامل جدید خود یعنی ویندوز ۱۱ را رسماً به انتشار رسانده است.

مایکروسافت به‌تازگی اولین بتای ویندوز ۱۱ را در دسترس اعضای برنامه‌ی Windows Insider قرار داده است. تا امروز تنها نسخه‌ی پیش‌نمایش این سیستم عامل موجود بود که به گفته‌ی مایکروسافت، برای «کابران بسیار فنی» است و نواقص و بخش‌های ناکامل زیادی دارد. نسخه‌ی بتا نسخه‌ی پایدارتری است اگرچه همچنان صرفاً می‌توان از آن جهت امتحان کردن کلیت این سیستم عامل استفاده کرد.

البته جهت نصب نسخه‌ی بتای ویندوز ۱۱ کاربران باید از مشخصات مورد نیاز برای آن برخوردار باشند. پیش از این تشخیص اینکه سخت‌افزار کاربر با نسخه‌ی جدید ویندوز سازگار است یا خیر پُردردسر بود اما مایکروسافت در مقاله‌ی خود درباره‌ی نسخه‌های Insider افراد را به صفحه‌ی مشخصات مورد نیاز این سیستم عامل هدایت می‌کند. این شرکت اظهار داشته است که به چگونگی عملکرد پردازنده‌های نسل هفتمی اینتل و Zen 1 از AMD طی دوره‌ی آزمایش ویندوز ۱۱ توجه خواهد داشت و از این رو احتمال دارد که امکان اجرای بتا با این پردازنده‌ها میسر باشد اما با نسخه‌ی نهایی چنین نباشد.

افرادی که نسخه‌ی پیش‌نمایش ویندوز ۱۱ را نصب کرده‌اند، می‌توانند به راحتی نسخه‌ی خود را با مراجعه به بخش تنظیمات، Windows Update و سپس Windows Insider Program به بتا تغییر دهند.

در عین حال، افراد علاقه‌مند می‌توانند از اینجا برای برنامه‌ی بتای مایکروسافت ثبت نام کنند. البته همان‌طور که گفته شد، مایکروسافت می‌گوید درحالی که نسخه‌های بتا پایدارتر از نسخه‌های پیش‌نمایش Dev Channel هستند، همچنان آزمایشی محسوب می‌شوند و شاهد باگ، کرش و فقدان برخی از قابلیت‌ها در آن‌ها خواهیم بود.

نهایتاً لازم به ذکر است که مایکروسافت برنامه دارد تا تعطیلات امسال ویندوز ۱۱ را در دسترس عموم قرار دهد و باید انتظار عرضه‌اش در اواخر نوامبر را داشت و از اینجا می‌توانید خلاصه‌ای از ویژگی‌های جذاب این سیستم عامل نظیر طراحی جدید، اجرای برنامه‌های اندروید به‌صورت مستقیم و… را مشاهده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا