گوگل میت

اپلیکیشن گوگل میت برای همه کاربران رایگان خواهد شد

خبری منتشر شده است که نشان می‌دهد قرار است برای اپلیکیشن‌های رایگان زوم و اسکایپ رقیب تازه‌ای وارد میدان شود. گوگل میت ابزار حرفه‌ای برای ویدیو کنفرانس‌های شرکت گوگل قرار است به‌زودی به‌صورت رایگان در اختیار عموم قرار گیرد.

گوگل در رابطه با این نرم‌افزار ادعا کرده است که بسیار امن و مطمئن بوده و قرار است تا چند هفته دیگر به‌صورت رایگان در اختیار عموم قرار گیرد. بر اساس ادعای گوگل همه افرادی که دارای آدرس ایمیل باشند حتی اگر جیمیل نباشد، میتوانند از این اپلیکیشن به‌راحتی استفاده کنند. قبلا این اپلیکیشن در اختیار ابزارهای اداری جی‌سوئیت بود که توسط شرکت‌ها و مدارس استفاده می‌شد.

به دلیل شیوع بیماری کرونا تمام اپلیکیشن‌هایی که امکان برقراری تماس‌های ویدیویی دارند محبوبیت زیادی میان کاربران پیدا کرده‌اند. حتی اپلیکیشن زوم با وجود ایرادهای امنیتی که با آن‌ها روبه‌رو بود اعلام کرده است روزانه ۳۰۰ میلیون کاربر دارد. طبق اطلاعات به دست آمده، شرکت فیس‌بوک نیز درحال توسعه اپ اختصاصی به‌نام مسنجر رومز است که قابلیت برقراری کنفرانس ویدیویی دارد.

مدیرعامل آلفابت ساندار پیچای، در جلسه‌ای که برای اعلام سود و زیان این شرکت در فصل اخیر برگزار شده بود اعلام کرد گوگل میت یکی از اهداف کاری بزرگ خود را به سرانجام رسانده و پیش‌بینی می‌شود روزانه سه میلیون کاربر از آن استفاده کنند. استفاده از این گوگل میت از ژانویه گذشته تا امروز سی‌برابر شده و حالا حدود ۱۰۰ میلیون نفر در کنفرانس‌های مجازی گوگل میت شرکت می‌کنند.

شرکت گوگل اعلام کرده است که این نرم‌افزار از امنیت بالایی برخوردار است. از ویژگی‌های امنیتی این اپلیکیشن می‌توان به تایید یا عدم تایید ورود افراد به محیط ویدیو کنفرانس و اجازه ندادن به افراد ناشناس برای ورود به جلسات اشاره کرد. اپلیکیشن زوم در رابطه با موارد یاد شده دچار مشکلات زیادی بود که درحال‌حاضر با آپدیت‌های فراوان سعی در رفع آن‌ها دارد. در همین رابطه اریک یوآن مدیرعامل زوم تایید کرده است که شرکت او مسائل مربوط به حریم خصوصی و امنیت را دست کم گرفته است.

بد نیست بدانید که شرکت گوگل زمان جلسات را به ۶۰ دقیقه محدود کرده است که قرار است از شهریور ماه آن را اعمال می‌کند. ظرفیت هر کدام از این جلسات گوگل میت ۱۰۰ شرکت‌کننده بوده که البته زوم هم همین امکان را برای کاربرانش فراهم کرده اما با این تفاوت که طول جلسات رایگان آن ۴۰ دقیقه است. این مدت زمان برای ابزار کنفرانس آتی فیس‌بوک ۵۰ شرکت‌کننده بوده و محدودیت زمانی ندارد. در اپلیکیشن اسکایپ نیز ظرفیت کنفرانس ۵۰ نفر بوده و تا ۴ ساعت می‌تواند طول بکشد.

پیش‌بینی شده است که در هفته‌های آینده گوگل میت نیز مانند اسکایپ و زوم به برخی امکانات پریمیوم برای کاربران جی‌سوئیت مجهز می‌شود که میتوان به شماره‌گیر تلفن، جلسات بزرگتر و امکان ضبط جلسات اشاره کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا