اچ‌بی‌او مکس

اچ‌بی‌او مکس 10 فیلم از شرکت برادران وارنر را در سال 2022 منتشر خواهد کرد

به‌تازگی رسماً اعلام شده است که 10 فیلم از شرکت برادران وارنر در سال 2022 روی سرویس «اچ‌بی‌او مکس» (HBO Max) منتشر خواهند شد.

به نظر می‌رسد که «وارنر مدیا» (WarnerMedia) پس از تصمیم‌گیری برای اکران فیلم‌های 2021 شرکت برادران وارنر روی اچ‌بی‌او مکس با ترکیبی از مدل استریمینگ و سینمایی، آماده‌ی استفاده از عناوین برادران وارنر جهت جذب مشترک برای این سرویس در سال 2022 است.

طی گزارش مالی AT&T برای سه‌ماهه‌ی دوم سال مالی جاری، از مقامات اجرایی این شرکت در این باره پرسیده شده است که مدل اکران فیلم‌ها در دوره‌ی پاندمی کرونا چقدر می‌تواند ماندگار باشد. «جیسون کیلار» (Jason Kilar) با اشاره به موفقیت Godzilla vs. Kong روی پرده‌ی سینما با درآمد 463 میلیون دلاری، در پاسخ بیان داشته است که اگرچه شکل مرسوم فیلم‌ها همچنان حائز اهمیت است اما در عین حال بازخورد خوبی از شیوه‌ی جدید اکران فیلم‌ها دریافت کرده‌اند.

کیلار در ادامه اعلام کرده است که شرکت برادران وارنر 10 فیلم را تولید خواهد کرد که در همان روز اکران روی اچ‌بی‌او مکس در دسترس قرار می‌گیرند. درحالی که مشخص نیست این 10 فیلم دقیقاً چه فیلم‌هایی خواهند بود، این تصمیم نشان می‌دهد که پاندمی کرونا رویکرد وارنر مدیا در خصوص اکران فیلم‌هایش را تحت تاثیر قرار داده است. کیلار صریحاً مدعی شده است که این شرکت قصد بازگشت به شیوه‌ی اکران گذشته را ندارد.

من قطعاً پیش‌بینی نمی‌کنم به طوری که دنیا در 2015 یا 2016 و 2017 بود برگردیم؛ زمانی که فاصله‌ی بین اکران در سینماها و پخش خانگی بسیار طولانی بود.

همان‌طور که اوایل امسال وقتی شرکت برادران وارنر قراردادی چند ساله با «سینی‌ورلد» (Cineworld) برای 2021 و 2022 را امضا کرد اعلام شد، کیلار تایید کرده است که فاصله‌ی اکران در سینماها برای بخشی از فیلم‌هایشان 45 روز خواهد بود.

وارنر مدیا وقتی اوایل سال جاری اعلام کرد که فیلم‌های خود برای سال 2021 را با این رویکرد اکران سینمایی و توزیع از طریق سرویس استریمینگ به انتشار می‌رساند، بازخوردهای منفی قابل توجهی را خصوصاً از سینماها دریافت کرد. حتی کارگردانانی نظیر کریستوفر نولان و دنیس ویلنوو چنین رویکردی را مورد انتقاد قرار دادند. کیلار مدعی شده است که صنعت سینما همچنان «تکامل» پیدا خواهد کرد.

فکر می‌کنم مشاهده خواهید کرد که این صنعت همچنان تکامل پیدا می‌کند و چیزهای تازه‌ای را ارائه می‌دهد به‌طوری که نه‌تنها برای مصرف‌کنندگان و طرفداران بلکه برای شرکای تجاری ما سودآور خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا