بازدید بالای کلیپ های اوکراین در تیک تاک صرف نظر از درست یا غلط بودن آنها

بازدید بالای کلیپ های اوکراین در تیک تاک صرف نظر از درست یا غلط بودن آنها

به تازگی کلیپ های اوکراین در تیک تاک و سایر رسانه‌های دیگر به نمایش درآمده و این کلیپ‌ها بازدید بسیار زیادی توسط کاربران دارند.

به گزارش سیار نیوز، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی منابع خبری محبوب برای جوانان هستند، اما اطلاعات درج نادرست در آنها امری عادی است.

تیک تاک ۱ میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد و یک منبع خبری مهم برای بزرگسالان و به ویژه افراد زیر ۲۵ سال است.

به گفته شرکت تحلیلی Forrester Research، یک چهارم بزرگسالان ایالات متحده می‌گویند که همیشه از تیک تاک برای دریافت اخبار استفاده می‌کنند، تقریباً نیمی از بزرگسالان نسل هزاره ایالات متحده و نسل Z به ترتیب زیر ۴۱ و زیر ۲۵ سال که همین امر را نشان می‌دهد.

مایک پرولکس، مدیر تحقیقات Forrester است.

او می‌گوید: «الگوریتم تیک تاک که آنچه کاربران می‌بینند را مدیریت می‌کند، با محبوبیت این برنامه ترکیب شده و آن را به یک خروجی قانع‌کننده برای افرادی تبدیل کرده است که به دنبال اطلاعات در مورد درگیری هستند.»

تلاقی رسانه‌های اجتماعی و موبایل به همه این امکان را داده است که ناشران فوری و روی زمین باشند.

الگوریتم و محبوبیت تیک تاک را به ترکیب اضافه کنید و طوفان کاملی از ویروسی بودن محتوا را دریافت خواهید کرد.

تیک تاک و کلیپ‌های منتشر شده در آن

طبق گفته Forrester، نیمی از بزرگسالان زیر ۲۵ سال در بریتانیا حداقل یک بار در هفته از تیک تاک استفاده می‌کنند.

کلیپ های اوکراین در تیک تاک بسیار متفاوت است، از تفسیر طنز گرفته تا فیلم نادرست و کلیپ‌های خبری دقیق.

نیکیتا ردکار، تیک تاکر مستقر در لندن، تقریباً ۳ میلیون بازدید برای کلیپ خود دریافت کرده است.

این کلیپ درگیری را مانند یک فروپاشی روابط توصیف می‌کند: «در دهه ۹۰ روسیه و اوکراین یک چیز بودند، اما همه چیز واقعاً به هم ریخته بود و آنها جدا شد.»

یک پست بعدی محبوب‌تر او، با عنوان «آیا جنگ جهانی سوم رخ خواهد داد؟» این موضوع را ادامه می‌دهد و ناتو را به عنوان گروهی از دوستان صمیمی توصیف می‌کند که نمی‌توانند از اوکراین حمایت کنند.

Pdotz، یک تیک تاکر بریتانیایی محبوب با بیش از نیم میلیون دنبال‌کننده، حدود ۳ میلیون بازدید برای صحبت‌هایش در مورد درگیری دریافت کرده است.

سایر پست‌ها مربوط به کاربران تیک تاک هستند که فیلم‌های لوپ شده را به عنوان تصاویر زنده از درگیری ارائه می‌کنند.

نمونه‌ای از این، شامل ویدیویی بود که توسط مرکز مقابله با نفرت دیجیتال (CCDH) پرچم‌گذاری شده بود که در آن فیلم زنده ظاهراً از دیدگاه یک سرباز اوکراینی که در واقع یک کلیپ تکراری بود.

اکانت انتشار دهنده این کلیپ و خود کلیپ، قبل از ناپدید شدن، میلیون‌ها بازدید دریافت کردند.

CCDH می‌گوید مشکل‌ساز است که ویدیوهای تیک تاک مکان ارسال کلیپ را نشان نمی‌دهند.

این به این معنی است که بینندگان نمی‌توانند تشخیص دهند که آیا فیلم ظاهراً از خط مقدم درگیری از مسکو ارسال شده است یا خیر.

عمران احمد، مدیر اجرایی CCDH، می‌گوید: «تیک تاک دارای ویژگی‌های عجیبی است که امکان انتشار سریع اطلاعات نادرست را فراهم می‌کند.»

او گفت: «این الگوریتم در حال حاضر به شدت محتوای مرتبط با اوکراین را تبلیغ می‌کند، صرف نظر از اینکه درست باشد یا نه».

«برخلاف دیگر پلتفرم‌ها، تیک تاک متادیتای کمی را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد که کاربران می‌توانند با آن کار راستی‌آزمایی خود را انجام دهند یا حتی بفهمند این فیلم از کجا آمده است.»

موضع تیک تاک در برابر انتشار کلیپ های اوکراین چیست؟

تیک تاک می‌گوید که ویدیوی «بمب هسته‌ای روسیه» را به دلیل نقض دستورالعمل‌های جامعه خود در مورد درستی و سندیت حذف کرده است.

همچنین حساب‌هایی را که این دستورالعمل‌ها را نقض می‌کنند هم حذف خواهد کرد، اگرچه حساب پشت ویدیوی هسته‌ای هنوز فعال است.

سخنگوی تیک تاک گفت: «ما به پاسخگویی به جنگ در اوکراین با افزایش منابع ایمنی و امنیتی برای شناسایی تهدیدهای در حال ظهور و حذف اطلاعات نادرست مضر و سایر موارد نقض دستورالعمل‌های جامعه خود ادامه می‌دهیم. ما همچنین با سازمان‌های مستقل حقیقت‌سنجی همکاری کرده و از تلاش‌هایمان برای کمک به تیک تاک استفاده می‌کنیم تا مکانی امن و معتبر باقی بماند.»

تیک تاک در مورد اطلاعات نادرست و نحوه تشخیص آن هم محبوب شده است.

ابی ریچاردز، یک تیک تاکر با ۵۳۶۰۰۰ فالوور که به طور مرتب در مورد اطلاعات نادرست پست می‌گذارد، بیش از نیم میلیون بازدید برای راهنمای خود برای شناسایی ویدیوهای نادرست از جمله صدای دوبله شده و بازیافت فیلم‌های قدیمی، دریافت کرده است.

کلیپ های اوکراین در تیک تاک چگونه هستند؟

پک ویدیو با عنوان «سربازان اوکراینی در حال خداحافظی با خانواده‌هایشان» ۲.۸ میلیون بازدید داشته است.

این فیلم اما به وضوح فیلمی از سربازان آمریکایی و عزیزانشان است.

یک کلیپ ظاهراً نشان می‌دهد که یک جت اوکراینی یک جنگنده روسی را سرنگون می‌کند.

بعدها معلوم شد که آن یک ویدیوی YouTube ساخته شده در یک بازی شبیه ساز پرواز بود.

حساب تیک تاک ITV News مرتباً در اوکراین پست می‌کند و تا ۴۰۰۰۰۰ بازدید برای پست‌های دارد، اما در مقایسه با حساب‌های متخصص با فالوورهای مشابه یا کم‌تر، کمرنگ است.

به گفته جولیان مک‌آولی، استاد علوم کامپیوتر در دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو، هیچ چیز غیرعادی در مورد الگوریتم تیک تاک در مقایسه با سایر پلتفرم‌ها وجود ندارد.

تیک تاک از فناوری نظریه نسبتاً «استاندارد» استفاده می‌کند که بیشتر محتوایی را توصیه می‌کند که با آنچه کاربران قبلاً با آن درگیر بوده‌اند سازگار باشد.

اگر کاربران به طور مکرر به سمت اطلاعات نادرست یا محتوای غلط بروند، احتمالاً موارد بیشتری را مشاهده خواهند کرد.

تیک تاکرهای روسی

اینفلوئنسرهای روسی هم درگیر این موضوع هستند.

نیکی پروشین، یک تیک تاکر ۲۷ ساله روسی با ۷۶۵۰۰۰ دنبال‌کننده است.

او ویدئویی را منتشر کرد و در آن گفت که از طرف روس‌های معمولی و مردم عادی در روسیه که از این جنگ حمایت نمی‌کنند صحبت می‌کند.

در همین حال، مارتا واسیوتا، یک تیک تاکر اوکراینی-بریتانیایی با ۱۸۷۰۰۰ دنبال کننده، به طور مرتب فیلم‌هایی از درگیری منتشر می‌کند.

این کلیپ‌ها میلیون‌ها بازدید از کاربران را در این پلتفرم به خود جلب کرده است.

واسیوتا در پاسخ به این سوال که چرا این فیلم را منتشر می‌کند، گفت: «من می‌خواهم مردم بیشتری از آنچه در کشور من می‌گذرد آگاه باشند.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا