بازی Death Stranding

بازی Death Stranding – نورمن ریدس از پروسه‌ی تولید و هیدئو کوجیما می‌گوید

«نورمن ریدس» (Norman Reedus) از تجربه‌ی کار با کارگردان کارکشته «هیدئو کوجیما» (Hideo Kojima) بر روی ساخته‌ی مورد انتظارش یعنی بازی Death Stranding می‌گوید.

تریلر زمان عرضه‌ی بازی Death Stranding منتشر شده است و بسیار به آن نزدیک شده‌ایم و حال نورمن ریدس جزئیات تجربه‌ی خود از کار روی این عنوان با هیدئو کوجیما را به اشتراک گذاشته است.

طی مصاحبه با The Hollywood Reporter درباره‌ی توسعه‌ی بازی Death Stranding از نورمن ریدس پرسیده شده است‌. به گفته‌ی او، پس از اینکه «گیلرمو دل تورو» (Guillermo del Toro) به سراغ او آمد و گفت که کسی می‌خواهد برای یک بازی ویدئویی با او همکاری کند، با کوجیما ملاقات کرد. وی می‌گوید که برای این عنوان «یک لباس مخصوص ضبط حرکات با Velcro در سراسر بدنم پوشیده بودم. خیلی لذت‌بخش بود، باید اعتراف کنم».

وی توضیح می‌دهد که جلسه‌های ضبط حرکات در جاهای مختلف، برخی مواقع در کالیفورنیا و نیویورک برای تشخیص چهره صورت گرفته و تمام این‌ها حین فیلم‌برداری سریال The Walking Dead اتفاق افتاده است. وی پوشیدن لباس ضبط حرکات را چنین توصیف می‌کند:

در این لباس بسیار کوچک، بدن‌نما و خجالت‌آور گیر افتاده بودم. همچنین یک کلاه دوربین‌دار با یک دسته جلوی آن بر سر داشتم. هر وقت که قرار بود که کسی را ببوسم یا بغل کنم سرهایمان به هم می‌خورد.

ریدس همچنین می‌گوید که وقتی با هیدئو کوجیما مشغول فیلم‌برداری بوده، کوجیما یک عروسک کودک را روی زمین می‌گذاشته و از او می‌خواسته که آن را در آغوش بگیرد و طوری نقش بازی کند که انگار این کودک مُرده است. سپس طوری نقش بازی کند که انگار او زنده است. و از خود بی‌خود شود و متعجب رفتار کند چون همه جا اثر دست نمایان است. در نهایت، کوجیما به ریدس گفته است که «تصور کن که هزاران نهنگ مُرده جلوی تو قرار دارد و تو هم این‌طور واکنش نشان می‌دهی که «چی؟!».

ریدس رابطه‌ی خود با کوجیما طی پروسه‌ی تولید را تحسین می‌کند و اظهار دارد که «کار با او بسیار مفرح است. اگر فیلم یا هر چیز دیگری می‌ساخت سریعاً خودم را به آن می‌رساندم». وی همچنین اشاره کرده است که با کوجیما در مراسم The Game Awards شرکت کرده و «او مثل بیتلز است. مردهای بالغ ۴۰ ساله با چشمان اشک‌آلود فریاد می‌زنند انگار همین الان الویس (پرسلی) وارد شده است».

وقتی از ریدس پرسیده شده که آیا از همان ابتدای توسعه درباره‌ی داستان بازی Death Stranding می‌دانسته، اعتراف کرده که بخش‌هایی از آن را لو داده است و همچنین اینکه:

طی برداشت‌ها یک لیوان آب می‌خوردم و دهانم را با آستینم پاک می‌کردم و او می‌گفت از دوباره انجامش بده. بارها این اتفاق افتاد و گفتم که چرا این‌قدر این کارهای جزئی و کوچک درباره‌ی نورمن را انجام می‌دهیم؟ وی به من توضیح داد وقتی از او پرسیدم که آیا بازیکنان قرار است در نقش من بازی کنند و او گفت که نه، آن‌ها قرار است خود من باشند.

علت چنین عملی به گفته‌ی ریدس این است که کوجیما «می‌خواهد که شما نسبت به شخصیت بازی احساس داشته باشید چون همین احساس بخشی از بازی است». در انتهای مصاحبه از ریدس پرسیده شده است که آیا وی علاقه دارد که باز هم در بازی‌های ویدئویی نقش‌آفرینی کند و وی در جواب گفته که این کار «شگفت‌انگیز» است. او می‌گوید که از کوجیما زمانی که داشته راجع به واقع‌گرایانه بودن گرافیک بازی Death Stranding صحبت می‌کرده پرسیده است که آیا روزی خواهد آمد که دیگر نیازی به بازیگر در بازی‌ها نباشد و این پاسخ را شنیده است:

نه. هرگز چنین چیزی ممکن نیست. به روح نیاز دارید. به یک انسان واقعی نیاز دارید که احساسات واقعی داشته باشد.

Death Stranding، ساخته شده توسط تیمی ۸۰ نفره در تنها سه سال، با نوید ساختارشکنی‌ها و نوآوری‌های بزرگ به‌طوری که حتی کوجیما هم به‌عنوان کارگردان آن را درک نمی‌کند و توانایی دسته‌بندی کردن آن را ندارد، در ۸ نوامبر ۲۰۱۹ مصادف با ۱۷ آبان ۱۳۹۸برای پلی‌استیشن ۴ و در اوایل تابستان ۲۰۲۰ برای پی‌سی عرضه خواهد شد. کوجیما طی چند وقت اخیر از وجود درجه‌ی سختی «بسیار آسان» مخصوص طرفداران سینما و همچنین دلایل جهان‌آزاد بودن این بازی گفته است. ضمناً بیان داشته است که Death Stranding باعث خواهد شد احساس تنهایی کنید. آیا Death Stranding همان‌طور که مدس میکلسن و کارگردان مد مکس یعنی جرج میلر می‌گوید تجربه‌ی خیره‌کننده و دیوانه‌واری خواهد بود؟ تنها چند هفته‌ی دیگر باید منتظر ماند و دید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا