بازی Elden Ring

بازی Elden Ring به دنبال جذب مخاطبان بیشتر از Dark Souls است

دو شرکت فرام سافت‌ور و بندای نامکو قصد دارند با بازی Elden Ring حتی به یک جامعه‌ی مخاطبان گسترده‌تر از Dark Souls دست پیدا کنند.

انتظار برای بازی Elden Ring طولانی شده است ولی در ابتدای ۲۰۲۲ شاهد عرضه‌ی این عنوان خواهیم بود. استودیوی «فرام سافت‌ور» (FromSoftware) پس از سری به شدت موفق و محبوب Dark Souls و سپس عناوین مختلف شبیه آن نظیر Bloodborne و Sekiro: Shadows Die Twice، حال به سراغ این پروژه است که در پس‌زمینه‌ای آزادتر و گسترده‌تر از آن آثار الهام می‌گیرد و قرار است بزرگ‌تر از تمامی عناوین گذشته باشد.

«هروِی هوئرت» (Hervé Hoerdt)، معاون ارشد بازاریابی بندای نامکو در اروپا طی مصاحبه با Gamesindustry.biz از بازی Elden Ring گفته است. به نظر می‌رسد که انتظارات از این عنوان بسیار بالا است و به گفته‌ی او، بندای نامکو و فرام سافت‌ور به دنبال جامعه‌ی مخاطبان گسترده‌تر از Dark Souls هستند.

با Dark Souls، از جامعه‌ی مخاطبان خاص و رقابتی به جامعه‌ای گسترده رسیدیم. نمی‌گویم وارد جریان اصلی شدیم اما از آن دور هم نبودیم. ایده‌ی Elden Ring این است که جامعه‌ای حتی بزرگ‌تر را جذب کنیم. این عنوان برای ما و فرام سافت‌ور فوق‌العاده بزرگ است.

فرام‌ سافت‌ور و بندای نامکو به گسترده‌تر کردن جامعه‌ی طرفداران تمایل دارند و بلندپر‌وازی‌های بزرگی را برای بازی Elden Ring در سر داریم. ولی من حس می‌کنم چیزی که می‌سازیم مورد پسند افراد زیادی قرار خواهد گرفت و این مهم‌ترین نکته است. این چیزی است که می‌خواهیم. ما صرفاً به دنبال کسب و کار نیستیم و می‌خواهیم چیزی سرگرم‌کننده و منحصر به فرد را ارائه دهیم که میلیون‌ها نفر را راضی خواهد کرد.

این هدف بلندپروازانه‌ای است از آنجا که Dark Souls 3 به تنهایی موفق به فروش بیش از ۱۰ میلیون نسخه شده و کل این سری نیز تا به اینجا نزدیک به ۳۰ میلیون نسخه فروش داشته است (البته باید توجه داشت که تنها سه نسخه‌ی Dark Souls و نه Demon’s Souls ،Bloodborne یا Sekiro جزو سری محسوب می‌شوند). با چنین آمار و ارقامی، دشوار است که بازی Elden Ring بتواند محبوب‌تر از این سری ظاهر شود. پیش‌تر شنیده‌ایم که توسعه‌دهندگان در تلاش هستند تا این بازی کمی از عناوین گذشته در دسترس‌تر باشد و از جمله اقداماتی که در این راستا انجام می‌دهند، ارائه‌ی آموزش‌های ساده‌تر و واضح‌تر به بازیکنان است. باید منتظر ماند و دید که نهایتاً هدف بندای نامکو و فرام سافت‌ور محقق خواهد شد یا خیر.

Elden Ring که در مراحل نهایی توسعه به سر می‌برد، در ۲۱ ژانویه‌ی ۲۰۲۲ (۱ بهمن ۱۴۰۰) برای پی‌سی، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سریز ایکس/سریز اس، پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد. نکته‌ی جالب توجه درباره‌ی این بازی که باید به آن اشاره کرد، این است که هیدتاکا میازاکی در شکل‌دهی دنیای آن از کمک نویسنده‌ی معروف «جورج آر. آر. مارتین» (George R.R. Martin) که رمان نغمه‌ی یخ و آتش را در کارنامه‌ی خود دارد و حاصل آن یعنی سریال Game of Thrones را همگی به خوبی می‌شناسند، بهره گرفته است. 

نظر شما درباره‌ی بازی Elden Ring تا به اینجا چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا