بازی Forza Horizon 5

سازنده‌ی بازی Forza Horizon 5 درباره‌ی تاثیر ایکس‌باکس گیم‌پس بر طراحی می‌گوید

استودیوی سازنده‌ی بازی Forza Horizon 5 به‌تازگی به توضیح تاثیر سرویس ایکس‌باکس گیم‌پس روی طراحی المان‌های اجتماعی این عنوان پرداخته است.

با موفقیت عظیمی که ایکس‌باکس گیم‌پس برای مایکروسافت به ارمغان آورده (۱۸ میلیون مشترک تا اوایل سال جاری میلادی)، نباید جای تعجبی داشته باشد که برخی از بازی‌ها تحت تاثیر آن ساخته شوند. بازی Forza Horizon 5 از «پلی‌گراند گیمز» (Playground Games) جزو این بازی‌ها است که در طراحی آن به ایکس‌باکس گیم‌پس توجه شده و این درحالی است که نسخه‌ی قبلی آن هم در این سرویس بسیار محبوب بود.

کارگردان نوآوری «مایک براون» (Mike Brown) طی مصاحبه با Press-Start اظهار داشته که پلی‌گراند گیمز در ارائه‌ی یک بازی گیم‌پس «بسیار خوب شده» و همچنین متذکر شده است که «باید به چیزها نگاه متفاوتی داشته باشید». به گفته‌ی او، داشتن بازیکنانی که ممکن است پس از ماه‌ها دوباره به بازی برگردند جزو نکات جالب توجه طراحی گیم‌پس به حساب می‌آید؛ در واقع بازیکنان شاید هیچ‌وقت بازی مورد نظر را نصب نکنند ولی همیشه آن را در حساب خود دارند و تامبنیل کوچک آن را در داشبور خود مشاهده می‌کنند.

براون همچنین اشاره کرده که موفقیت در ایکس‌باکس گیم‌پس به المان‌های اجتماعی بازی‌ها نیز بستگی دارد. اگر زمانی که مشغول تجربه‌ی بازی هستید، قابلیت‌هایی داشته باشید که بتوانید به وسیله‌ی آن‌ها از سایر دوستانتان دعوت به همراهی در بازی کنید، در نتیجه عنوان مذکور عملکرد بهتری روی گیم‌پس خواهد داشت.

تیم سازنده‌ی بازی Forza Horizon 5 در راستای عملکرد هرچه بهتر آن در ایکس‌باکس گیم‌پس، Festival Playlists را ارائه خواهد داد که بازیکنان با تکمیل آن‌ها هر هفته جوایزی را به دست خواهند آورد.

بازی Forza Horizon 5 که به گفته‌ی سازندگان «بزرگ‌ترین نسخه‌ی Horizon تاکنون» خواهد بود، در ۹ نوامبر ۲۰۲۱ مصادف با ۱۸ آبان ۱۴۰۰ برای پی‌سی، ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس سریز ایکس/سریز اس منتشر می‌گردد و در روز اول عرضه روی سرویس ایکس‌باکس گیم پس در دسترس قرار می‌گیرد. مایکروسافت بالاخره پس از مدت‌ها انتظار و شایعات و گزارشات مختلفی که هیچ توضیحی درباره‌شان ارائه نمی‌شد، Forza Horizon 5 را طی کنفرانس خود در E3 2021 رسماً معرفی کرد که به مورد انتظارترین عنوان آن رویداد از نگاه مخاطبان تبدیل شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا