کارگردان کارکشته و خالق سری Resident Evil یعنی «شینجی میکامی» (Shinji Mikami) از پروسهی توسعهی طولانی بازی Ghostwire: Tokyo میگوید.
پس از The Evil Within 2، استودیوی «تانگو گیمورکس» (Tango Gameworks) سخت مشغول توسعهی بازی Ghostwire: Tokyo بوده است. شینجی میکامی، کارگردان کارکشتهی عناوین ترسناک و خالق فرانچایز بزرگ Resident Evil اکنون تهیهکنندهی این پروژه به شمار می رود و اگرچه نمایش زیادی را از آن شاهد نبودهایم و درحالی که قرار بود در E3 2020 نمایش داشته باشد اما این رویداد بهخاطر پاندمی کرونا لغو شد، به نظر میرسد باید برای آن بسیار هیجانزده بود.
حال میکامی طی مصاحبه با IGN بیشتر دربارهی چگونگی شکلگیری بازی Ghostwire: Tokyo صحبت کرده است. به گفتهی او، این عنوان ریشه در ایدهی کارگردان سابق «ایکومی ناکامورا» (Ikumi Nakamura) دارد. پس از آن تیمی گرد هم آمد و شروع به کار بر روی این عنوان بهطور گستردهتر کرد.
تیم اولیه با حدود پنج نفر شروع به کار کرد و به مدت شش ماه روی آن کار کردیم. پس از آن، تیم را به ده نفر گسترش دادیم و چند سال روی آن کار کردیم پیش از اینکه وارد پروسهی کامل تولید شویم.
میکامی اظهار داشته که ایدهی بازی Ghostwire: Tokyo برای مدتی طولانی وجود داشته است بهطوری که میتوان گفت طولانیترین توسعه را بین عناوینی که میکامی در آنها نقش ایفا کرده، داشته است. با این حال، وی شفافسازی نموده که تا پیش از آغاز ۲۰۱۹ شروع به همکاری در توسعهی این بازی نکرده بود.
کمی عجیب است که ریشهی Ghostwire: Tokyo صرفاً به ایکومی ناکامورا برمیگردد. همانطور که اشاره شد، ناکامورا دیگر در تانگو گیمورکس کار نمیکند و در سپتامبر ۲۰۱۹ این استودیو را ترک کرد. درحالی که در گذشته هم پیش آمده است که کارگردانان پیش از عرضهی عنوانشان استودیوی سازنده را ترک کنند، همچنان رخ دادن چنین موردی میتواند جالب توجه باشد.
لینک کوتاه: