باگ ویندوز 11

باگ ویندوز ۱۱ در اجرای برنامه‌های اصلی مشکل ایجاد می‌کند

سیستم عامل جدید مایکروسافت همواره با باگ‌های متعددی مواجه بوده و جدیدترین باگ ویندوز ۱۱ در برخی از برنامه‌های آن مشکل ایجاد می‌کند.

باگی جدید باعث می‌شود که برنامه‌های داخلی ویندوز ۱۱ نظیر Snipping Tool که از طریق آن می‌توان اسکرین‌شات گرفت، از کار بیفتند و به درستی اجرا نشوند.

با توجه به صفحه‌ی مخصوص مشکلات ویندوز ۱۱، یک گواهی دیجیتال در این سیستم عامل با پایان ماه اکتبر به انقضای خود رسیده و در نتیجه باعث شده است تا ابزارهای Snipping Tool ،Touch Keyboard ،Voice Typing و Emoji Panel به درستی کار نکنند یا حتی اجرا نشوند. همچنین صفحه‌ی مربوط به حساب‌های کاربری، صفحه‌ی لندینگ در بخش تنظیمات، برنامه‌ی Getting Started و Tips و Input Method Editor تحت تاثیر این باگ ویندوز ۱۱ قرار گرفته‌اند.

با این حال، خوشبختانه مایکروسافت اعلام کرده است که روی رفع این باگ ویندوز ۱۱ کار می‌کند. مایکروسافت جهت رفع برخی از این مشکلات و همچنین مشکلات در عملکرد سیستم عامل با پردازنده‌های AMD Ryzen یک به‌روزرسانی امنیتی تحت عنوان KB5006746 را به انتشار رسانده است. این به‌روزرسانی که چند روزی از انتشارش می‌گذرد، در بخش Windows Update در تنظیمات قابل دانلود است.

این به‌روزرسانی تنها مشکلات Touch Keyboard ،Voice Typing و Emoji Panel و همچنین برنامه‌ی Getting Started و Input Method Indicator را حل می‌کند و مایکروسافت همچنان در تلاش است تا مشکلات مربوط به Snipping Tool و… را رفع کند. این شرکت اظهار داشته است که زمانی که اطلاعات بیشتری در دسترس قرار بگیرد، به‌روزرسانی دیگری را نیز ارائه خواهد داد.

راه حال موقتی‌ای که برای این باگ ویندوز ۱۱ معرفی شده، این است که از دکمه‌ی Print Screen در کیبورد استفاده کنید و سپس اسکرین‌شات را در برنامه‌ی Paint کپی کنید. مایکروسافت معمولاً در دومین سه‌شنبه‌ی هر ماه یک پچ جدید را برای ویندوز منتشر می‌کند و از این رو می‌توان انتظار داشت که در ۹ نوامبر (۱۸ آبان) به‌روزرسانی رسمی جهت رفع این مشکل به انتشار برسد.

درحالی که نزدیک به یک ماه از انتشار رسمی ویندوز ۱۱ می‌گذرد، این سیستم عامل دارای باگ‌های متعددی بوده است که مایکروسافت به تدریج آن‌ها رفع خواهد کرد.

ویندوز ۱۱ به مرور زمان رسماً در دسترس دستگاه‌های بیشتری قرار می‌گیرد و اگر دستگاه شما از حداقل مشخصات مورد نیاز برخوردار باشد تنها از طریق Windows Update قادر به دریافت جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت خواهید بود. در غیر این صورت، می‌توانید از روشی جایگزین که مایکروسافت معرفی کرده اما توصیه نمی‌کند استفاده کنید؛ به این صورت که پس از دریافت فایل ISO از وب‌سایت رسمی مایکروسافت، آن را روی سیستم خود بوت کنید و سپس اقدام به نصب سیستم عامل کنید.

 نهایتاً از اینجا می‌توانید خلاصه‌ای از ویژگی‌های جذاب ویندوز ۱۱ عامل نظیر طراحی جدید، اجرای برنامه‌های اندروید به‌صورت مستقیم و… را مشاهده کنید. اخیراً امکان آزمایش برنامه‌های اندروید روی این سیستم عامل برای عده‌ای کاربران فراهم شده است که نوید نزدیک‌تر شدن آن به عرضه‌ی عمومی را می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا