با رویکرد حرکت به سمت اپراتور هوش مصنوعی صورت گرفت؛راه اندازی مرکز آموزشی هوش مصنوعی ایرانسل گامی در جهت هوشمندسازی خدمات تلفن همراه

با توجه به فراگیری هوش مصنوعی در تمامی دنیا و رشد و توسعه این حوزه در بخش های مختلف اجتماعی، اقتصادی و اجتماعی همه نهادها و سازمان ها و شرکت ها در تلاشند تا با بهره گیری از ظرفیت های هوش مصنوعی درجهت توسعه و رشد حوزه های فعالیت خود گام بردارند.

درهمین حال، اپراتورایرانسل نیز به عنوان دومین اپراتور تلفن همراه کشور و پیشتاز در حوزه رشد و توسعه فناوری اقدام به حرکت به سمت اپراتور هوش مصنوعی شدن کرده است.

به طوری که این اپراتور در تولد ۱۸ سالگی خود و در اقدامی جدید با بهره گیری از ظرفیت های هوش مصنوعی، دستیاری را با نام «هوشا»معرفی کرد که جایگزین مجری نشست خبری بود و با توجه به قابلیت های فناورانه این نشست را اداره کرد.

این اقدام ایرانسل به عنوان اپراتوری پیشتاز در عرصه فناوری بسیار نوآورانه و فناورانه بود و مورد توجه چشمگیر اصحاب رسانه قرار گرفت.

درهمین خصوص مدیرعامل ایرانسل با اشاره به اینکه امروزه، تحولات فناوری و هوش مصنوعی، به سرعت همه حوزه‌های زندگی را متحول می کند، تأکید کرد: در رویدادهایی مانند این نشست که مرتبط با یک اپراتور است، انتطار این است که اثری از وجود و بروز این فناوری در پروژه‌ها و دستاوردها دیده شود که ما هم ، در همین رابطه برنامه‌ریزی کرده‌ایم. بر اساس سند توسعه هوش مصنوعی کشور، هر یک از سازمان‌ها باید نقش خود را به درستی انجام دهد و امیدوارم که ما هم در ایرانسل، بتوانیم نقش مناسبی را در شأن کشور ایفا کنیم.

افتتاح مرکز آموزشی هوش مصنوعی ایرانسل

اپراتور ایرانسل به مناسبت ۱۸ سالگی اش اقدام به رونمایی از دستاوردهای جدید ایرانسل در حوزه‌های مختلف کرد که راه اندازی «مرکز آموزشی هوش مصنوعی» ایرانسل طی یک ارتباط ویدیویی آنلاین با این مرکز، توسط مدیرعامل ایرانسل افتتاح شد.

عباسی‌آرند در این بخش، ابتدا طی سخنانی، نوآوری و پیاده‌سازی راهکارهای هوش مصنوعی، حرکت در لبه علم و فناوری دنیا، بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌های هوش مصنوعی و هموار کردن مسیر تحول دیجیتال و افزایش رقابت‌پذیری در صنعت تلکام را مهمترین مؤلفه‌های استراتژی هوش مصنوعی در ایرانسل برشمرد و تأکید کرد: ارائه تجربیات شخصی‌سازی‌شده به مشتریان و بهبود عملکرد و قابلیت اطمینان شبکه، از مهمترین دلایل اهمیت هوش مصنوعی در رشد کسب و کار ایرانسل هستند و از سوی دیگر، راهکار «هوش مصنوعی به عنوان سرویس (AIaaS)» یک مزیت رقابتی برای ایرانسل محسوب می‌شود.

وی در ادامه، اولویت‌های استراتژیک ایرانسل در حوزه هوش مصنوعی را «بهینه‌سازی منابع و کاهش هزینه‌های عملیاتی»، «هدایت رشد از طریق پیاده‌سازی هوش مصنوعی در تحول دیجیتال و تکامل شبکه ارتباطی»، «توسعه MLOps برای تسریع در توسعه و استقرار مدل‌های هوش مصنوعی در سطح کشور»، «ایجاد ذهنیت AIمحور برای موقعیت‌یابی ایرانسل به عنوان راهبر نوآوری هوش مصنوعی در صنعت تلکام» و در نهایت، «حرکت به سمت اپراتور هوش مصنوعی و توسعه زیرساخت «هوش مصنوعی به عنوان سرویس (MLOps & AI as Service)» و ارائه خدمات هوش مصنوعی به کسب‌وکارها عنوان کرد.

مدیرعامل ایرانسل، همچنین به برخی اقدامات و دستاوردهای اخیر ایرانسل در بهره‌گیری از هوش مصنوعی اشاره کرد و محصولاتی مانند «طراحی سرویس اعتبارسنجی کاربران» برای تخصیص شارژ اضطراری و سرویس اعتباری ایرانسل، «بهینه‌سازی قیمت‌گذاری محصولات»، «ارائه پیشنهادهای شخصی‌سازی شده به هر مشترک» و نیز «بهینه‌سازی عملکرد شبکه ارتباطی» را از مهمترین این موارد برشمرد.

وی در ادامه، به معرفی مرکز آموزش هوش مصنوعی ایرانسل پرداخت و ارائه دوره‌های تخصصی و جامع، بهره‌گیری از مدرسان برجسته، ارائه گواهینامه معتبر برای ورود به بازار کار، هدایت دانش‌پذیران در مسیرهای متنوع تحصیلی، شغلی و ارتقای مهارت، مسیر تحصیلی در چهار سطح: پیش متوسطه، متوسطه، پیش تخصصی و تخصصی، کلاس‌های ترکیبی در سه دسته کلی: مجازی، زنده و حضوری و تشکیل رویدادهای حضوری و امکان بازدید از آزمایشگاه‌های هوش مصنوعی و GPU Farm و شرکت در پروژه‌های عملی را از مهمترین ویژگی‌های آن دانست.

شریفی زارچی: تحول در حوزه هوش مصنوعی از آموزش شروع می‌شود

در این بخش از مراسم، طی ارتباط ویدیویی آنلاین با «مرکز آموزشی هوش مصنوعی ایرانسل» واقع در آکادمی ایرانسل، مدیرعامل ایرانسل، با دکتر علی شریفی زارچی، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف، رئیس کمیته علمی بین‌المللی المپیاد جهانی هوش مصنوعی (IOAI) و مدعو این مرکز، گفت‌وگو کرد.

شریفی زارچی با اشاره به اینکه دانش هوش مصنوعی با بیشترین سرعت در حال تغییر دنیا است، گفت: کشورهای منطقه و سایر کشورها برای موضوع هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری‌های جدی انجام داده و حتی در بالاترین سطح مدیریت کشورشان، وزیر هوش مصنوعی دارند. اتفاق‌های جدی برای هوش مصنوعی در دنیا در حال رقم خوردن است و اگر ایران بخواهد همپای دنیا در این حوزه حرکت کند، باید تحول جدی در حوزه آموزش، از دبستان تا دانشگاه، اتفاق بیفتد.

ایرانسل

وی افزود: با آموزش هوش مصنوعی به کودکان، دانش‌آموزان و دانشجویان، پایه‌های علمی هوش مصنوعی را در کشور ایجاد می‌کنیم، تفکر الگوریتمی را به آن‌ها یاد می‌دهیم و آن‌ها را با مفاهیم عمیق هوش مصنوعی آشنا میکنیم تا فقط کاربر ابزارهای هوش مصنوعی نباشند و در توسعه آن نیز نقش‌آفرینی کنند. این جدی‌ترین هدفی است که در مرکز آموزشی هوش مصنوعی ایرانسل، دنبال و برنامه‌های آموزشی را متناسب با این هدف، توسعه می‌دهیم.

مدیرعامل ایرانسل نیز با تأکید دوباره بر تمرکز جدی ایرانسل بر موضوع هوش مصنوعی، گفت: طی دو سال اخیر تمرکز جدی ایرانسل بر توسعه این فناوری بود و برای تحقق آن گام‌هایی تعریف کردیم تا بتوانیم از هوش مصنوعی، هم در بهبود خدمات و سرویس‌های خودمان استفاده کنیم و هم سرویس‌های جدید مبتنی بر این فناوری به مشترکان و کسب‌وکارها، ارائه شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا