بازی Fallout 5

بتسدا ممکن است برنامه‌هایی برای ساخت بازی Fallout 5 داشته باشد

اگرچه Starfield و Elder Scrolls 6 برای بتسدا در اولویت قرار دارند، به نظر می‌رسد که بازی Fallout 5 همچنان مورد توجه این شرکت است.

درحالی که بتسدا تکنون تحت مالکیت مایکروسافت قرار دارد، آی‌پی‌های بزرگ و معروف آن همچنان پابرجا خواهند ماند که یکی از آن‌ها بی‌شک سری Fallout است. بسیاری از طرفداران مشتافانه منتظر بازی Fallout 5 هستند اما به نظر می‌رسد که فاصله‌ی زیادی تا عرضه‌ی آن باقی مانده است.

«تاد هاوارد» (Todd Howard) به‌تازگی طی گفت‌وگو با IGN اظهار داشته است که نسخه‌ای جدید از سری Fallout در آینده‌ی نزدیک روانه‌ی بازار نخواهد شد. به‌طور دقیق‌تر، از او پرسیده شده است که آیا احتمال توسعه‌ی بازی Fallout 5 نه توسط «بتسدا گیم استودیوز» (Bethesda Game Studios) بلکه توسط استودیوی ترد پارتی وجود دارد یا خیر که پاسخ او منفی بوده است. وی اظهار داشته است که ایده‌هایی برای نسخه‌ی جدید مطرح شده اما در حال حاضر Starfield و Elder Scrolls 6 در اولویت قرار دارند.

البته این موضوع جای تعجبی ندارد از آنجا که Elder Scrolls 6 ظاهراً هنوز در مرحله‌ی طراحی به سر می‌برد و بتسدا سخت مشغول کار روی Starfield است که سال آینده به عرضه می‌رسد. در عین حال پشتیبانی از Fallout 76 همچنان در جریان است. با این وجود، برای تجربه‌ی بازی Fallout 5 باید همچنان صبر کرد.

بازی Starfield در ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲ مصادف با ۲۰ آبان ۱۴۰۱ برای پی‌سی و ایکس‌باکس سریز ایکس/سریز اس عرضه خواهد شد و در روز اول عرضه روی سرویس ایکس‌باکس گیم پس در دسترس قرار خواهد گرفت. جالب است که بدانید این عنوان از لحاظ ساختاری به Skyrim شباهت خواهد داشت و همچنین مفاهیم و سوالاتی عمیق را مطرح می‌کند که به ریشه‌ی وجود انسان و کل جهان می‌پردازد که می‌تواند بر ارزش و اثرگذاری این عنوان بیفزاید.

این درحالی است که Elder Scrolls 6 در تاریخ نامعمولی پس از انتشار Starfield روانه‌ی بازار می‌شود. در واقع توسعه‌ی کامل این عنوان تا پیش از انتشار Starfield آغاز نخواهد شد که این بدین معنی است که باید انتظار عرضه‌ی آن در اواسط دهه‌ی ۲۰۲۰ را داشته باشیم. Elder Scrolls 6 برای پی‌سی، پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس سریز ایکس/اس منتشر می‌شود اگرچه هنوز پلتفرم‌های آن قطعی نشده‌اند و ممکن است که تغییراتی در این زمینه صورت گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا