تاریخ انتشار بازی Starfield

اطمینان بتسدا نسبت به تاریخ انتشار بازی Starfield؛ نمایش در تابستان ۲۰۲۲

به نظر می‌رسد که بتسدا به تاریخ انتشار بازی Starfield اطمینان کامل دارد و چشم‌انداز آن نسبت به مسیر پیش رو دقیق و واضح است.

امروزه بسیار بعید است که ناشران از قبل تاریخ انتشار عناوین خود را به اشتراک بگذارند و عمدتاً ترجیح می‌دهند تا وقتی به عرضه نزدیک شدند اقدام به اعلام تاریخ انتشار کنند. با این حال، بتسدا و مایکروسافت اوایل امسال طی E3 با اطمینان تاریخ انتشار بازی Starfield را مشخص کردند.

طی یک سال و نیم گذشته با چالش‌ها و محدودیت‌هایی که پاندمی کرونا با خود به دنبال داشته، بازی‌ها همواره در معرض تاخیر قرار گرفته‌اند و با در نظر گرفتن این موضوع، این سوال مطرح می‌شود که چقدر احتمال دارد عنوان به شدت مورد انتظار Starfield در تاریخ انتشار معین شده‌اش روانه‌ی بازار شود؟

با توجه به گفته‌های «تاد هاوارد» (Todd Howard) می‌توان نسبت به تاریخ انتشار بازی Starfield امیدوار بود. وی طی مصاحبه با IGN اظهار داشته است که بتسدا این تاریخ انتشار را به‌عنوان تاریخ قطعی مشخص کرده است و یک تاریخ احتمالی به حساب نمی‌آید.

این بازی خیلی خیلی بلندپروازانه‌ای است. وقتی این تاریخ انتشار را اعلام کردیم، نسبت به آن مطمئن بودیم. تمرکز اصلی ما صرفاً ساخت بهترین بازی ممکن است.

وی در ادامه‌ی مصاحبه اشاره داشته است که قرار دادن تاریخ انتشار بازی Starfield در تریلر آن نشان می‌دهد که بتسدا نسبت به آن چقدر مطمئن است. همچنین پروسه‌ی توسعه به خوبی به جلو می‌رود و اگرچه چالش‌های دورکاری همچنان پابرجا است، تیم سازنده هنوز توانایی عبور از این چالش‌ها را دارد.

وقتی از نظر او درباره‌ی تاریخ انتشار بازی Starfield پرسیده شده، وی چنین پاسخ داده است:

ما می‌خواهیم بهترین کاری که می‌توانیم را انجام دهیم و همچنان کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. من حس خوبی نسبت به این بازی دارم و نسبت به تاریخ انتشار مطمئن هستیم.

هم‌اکنون در وضعیتی هستیم که می‌توانی کل بازی را بازی کنیم اما همچنان کارهای زیادی باقی مانده است. بازی خیلی خیلی بلندپروازانه‌ای است و ما همینجا از آن دست نمی‌کشیم. و با توجه به اینکه دنیای آن تا کجا پیش رفته، سخت است که پیش‌بینی کنیم چه اتفاقی در چه زمانی می‌افتد.

از لحاظ طرح گسترده دنیای بازی، در وضعیتی عالی هستیم ولی از لحاظ خلاقانه، دور هم قرار گرفتن و گرفتن این تصمیمات خلاقانه و بررسی بازی با همدیگر قطعاً برای تمامی توسعه‌دهندگان در زمان کنونی چالش‌برانگیز شده است. و شما متوجه این موضوع هستید. ما کمی خوش‌شانس بوده‌ایم که مدیران پروژه و بسیاری از کارکنان ما برای مدتی طولانی با یکدیگر کار کرده‌اند که حال توانایی ادامه‌ دادن توسعه در خانه‌هایمان را داشته باشیم – و همچنین استودیوهای دیگری داریم. ما همیشه نوعی دورکاری انجام داده‌ایم زمانی که با فردی در مونترئال یا تگزاس کار کرده‌ایم.

علاوه بر این‌ها، تاد هاوارد طی پرسش و پاسخی در ردیت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه Starfield مانند Skyrim نوآوری‌هایی ساختارشکنانه را به دنبال خواهد داشت یا خیر، مدعی شده است که بتسدا این را از طریق خود بازی به نمایش خواهد گذاشت به‌جای اینکه آن را توضیح بدهد. وی در ادامه افزوده است که نمایش Skyrim برای تابستان ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است.

بازی Starfield در ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲ مصادف با ۲۰ آبان ۱۴۰۱ برای پی‌سی و ایکس‌باکس سریز ایکس/سریز اس عرضه خواهد شد و در روز اول عرضه روی سرویس ایکس‌باکس گیم پس در دسترس قرار خواهد گرفت. جالب است که بدانید این عنوان از لحاظ ساختاری به Skyrim شباهت خواهد داشت و همچنین مفاهیم و سوالاتی عمیق را مطرح می‌کند که به ریشه‌ی وجود انسان و کل جهان می‌پردازد که می‌تواند بر ارزش و اثرگذاری این عنوان بیفزاید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا