تسلا

تسلا باید ۱۵۸ هزار خودرو را به‌خاطر مسائل ایمنی فرا بخواند

به‌تازگی از تسلا خواسته شده است تا به‌خاطر مشکلی در صفحه‌های لمسی که می‌تواند خطر تصادفات را افزایش بدهد، ۱۵۸ هزار خودرو را فرا بخواهند.

مشکل مذکور در مموری چیپ‌های موجود در صفجه نمایش‌ سدان‌های Model S ساخته شدن بین ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ و شاسی‌بلندهای Model X بین ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ است که فرسوده می‌شود و در نتیجه، صفحه نمایش را از کار می‌اندازد.

خودروهای مذکور مجهز به پردازنده‌ی Nvidia Tegra 3 با یک دستگاه فلش مموری یکپارچه هستند. هرگاه که خودرو روشن می‌شود بخشی از حافظه مصرف می‌شود و وقتی ظرفیت تکمیل می‌گردد، MCU از کار می‌افتد. تمام ام‌سی‌یوهای مجهز به این چیپ در نهایت از کار خواهند افتاد و اکثرشان عمری ۱۰ ساله دارند.

اداره‌ی کل امنیت جاده‌های ایالات متحده­‌ی آمریکا یا به‌طور دقیق‌تر National Highway Traffic Safety Administration در ماه ژوئن شروع به بررسی خودروها با توجه به اطلاعات ارائه شده از سوی تسلا و مصرف‌کنندگان کرد و عده‌ای از اینکه این شرکت مالکان خودروها را ملزم به پرداخت هزینه‌ای جهت جایگزین کردن دستگاه‌ها در صورت پایان ضمانت‌نامه‌شان می‌کرد، شاکی بودند. حال NHTSA طی نامه‌ای رسمی به تسلا خواستار فراخواندن ۱۵۸ هزار خودروی مستعد این مشکل شده است و این شرکت نیز تا ۲۷ ژانویه مصادف با ۸ بهمن ملت پاسخگویی دارد. به گفته‌ی NHTSA مشکلات ایمنی زیر مطرح هستند:

  • نبود تصاویر دوربین عقب و کنترل گرمایش، تهویه هوا و یخ‌زدایی
  • احتمال قطع شدن زنگ خطر و هشدارهای مربوط نشانگرها و قابلیت کمک‌راننده‌ی Autopilot

تسلا به‌روزرسانی‌هایی را برای رفع برخی مشکلات ارائه داده اما NHTSA اعلام داشته که کافی نبوده‌اند و از این شرکت خواسته است تا شروع به «اطلاع‌رسانی به تمام مالکان، خریداران و فروشندگان خودروهای مذکور درباره‌ی این نقص فنی» کند و راه حلی را جلوی آن‌ها بگذارد.

از جدیدترین اخبار مرتبط با تسلا، باید به پیشی گرفتن موسس آن یعنی ایلان ماسک از جف بزوس، موسس آمازون و قرار گرفتن وی در صدر لیست ثروتمندترین افراد جهان اشاره کرد. ماسک همچنین اخیراً از قصد خود برای فروش این شرکت به اپل در چند سال قبل گفته و شرکت Waymo نیز با کنایه‌ای به شیوه‌ی تبلیغاتی و ارائه‌ی اطلاعات تسلا اعلام کرده است که از این پس اصطلاح «خودران» را به کار نخواهد برد و به استفاده از «زبان حساب‌شده‌تر» در محتوای بازاریابی، آموزشی و تبلیغاتی خود متعهد می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا