ویندوز 11

تصاویر لو رفته از ویندوز ۱۱ طراحی آن را به نمایش می‌گذارند

درحالی که مایکروسافت به‌زودی رویدادی را جهت معرفی نسل جدید ویندوز برگزار می‌کند، تصاویری به بیرون درز پیدا کرده است که گفته می‌شود از ویندوز ۱۱ هستند.

تصاویر (در سایت چینی Baidu) و یک نسخه‌ی قابل اجرا از ویندوز ۱۱ به‌تازگی به بیرون درز پیدا کرده است که طراحی جدید این سیستم عامل را به نمایش می‌گذارد که در آن استارت منو و تسک‌بار به وسط صفحه انتقال پیدا کرده‌اند.

ویندوز 11

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، این تاییدی است بر گفته‌های مایکروسافت زمانی که ماه گذشته برای اولین به برنامه‌های خود برای آینده‌ی ویندوز اشاره کرده بود. مایکروسافت حال همانند ویندوز ۱۰X که مدتی است رسماً کنار گذاشته شده، در ویندوز ۱۱ نیز تسک‌بار و استارت منو را به وسط صفحه آورده است.

تصویر دیگری تایید می‌کند که نسخه‌ی جدید ویندوز، ویندوز ۱۱ نام خواهد گرفت و بر خلاف برخی از شنیده‌ها شیوه‌ی نامگذاری متفاوتی نخواهد داشت. با این حال، مجموعاً چه ویژگی‌ها و نکات جدیدی از این تصاویر قابل رویت است؟ استارت منو حال با آیکون‌های ساکن و بدون پشتیبانی از Live Tales از ویندوز ۱۰، در مرکز قرار گرفته است. حتی تسک‌بار نیز دچار تغییر شده و آیکون‌های آن در وسط جای گرفته‌اند به‌جای اینکه مانند ویندوز ۱۰ در سمت چپ صفحه قرار داشته باشند. همچنین می‌توانید آیکون جدید آبی‌رنگ استارت منو را مشاهده کنید که یادآور لوگوی جدید مایکروسافت است. یک جعبه‌ی جست‌وجوی جدید، دکمه‌ی خاموش/روشن بخش پایین سمت راست استارت منو و آیکون‌های Task View به‌روزرسانی‌شده سایر تغییرات اعمال شده در این نسخه‌ی جدید را تشکیل می‌دهند.

علاوه بر این‌ها، تصویری از صفحه‌ی تنظیمات این نسخه‌ی لو رفته از ویندوز ۱۱ جزئیات آن نظیر نسخه‌ی دقیقش را مشخص می‌کند. نام این نسخه ویندوز ۱۱ پرو است که نشان می‌دهد مایکروسافت همچنان ارائه‌ی سیستم عامل خود در سه قالب «پرو» (Pro)، «هوم» (Home) و «اینترپرایز» (Enterprise) را حفظ خواهد کرد.

ویندوز 11

با این حال، لازم به ذکر است که نسخه‌ی لو رفته از سیستم عامل جدید مایکروسافت، نهایی نیست. شماره‌ی این نسخه ۲۱۹۹۶.۱ است درحالی که گزارشات حکایت از این دارند که نسخه‌ی نهایی ویندوز ۱۱ از حداقل شماره‌ی ۲۲۰۰۰ برخوردار خواهد بود.

همچنین به گفته‌ی «زک بودن» (Zac Bowden) از Windows Central، این نسخه برخی از جوانب ویندوز ۱۱ نظیر رابط کاربری جدید دسکتاپ و صداهای استارتاپ را آشکار می‌کند ولی ممکن است تا آماده شدن نسخه‌ی رسمی و نهایی آن، تغییرات قابل ملاحظه‌ای در آن صورت گیرد.

مایکروسافت طی رویدادی مجازی در ۲۴ ژوئن مصادف با ۳ تیر نسل جدید ویندوز را معرفی می‌کند و ضمناً اعلام کرده است که از ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ مصادف با ۲۲ مهر ۱۴۰۴ به پشتیبانی از ویندوز ۱۰ پایان خواهد داد و به‌روزرسانی جدیدی را برای هیچ‌کدام از نسخه‌های Home یا Pro این سیستم عامل به انتشار نخواهد رساند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا