تعداد کاربران اپل موزیک از تعداد کاربران اسپاتیفای در آمریکا بیشتر شد و به میزان ۲۸ میلیون نفر رسید. این در حالی است که تعداد کاربران اسپاتیفای در این کشور اکنون ۲۶ میلیون نفر است.
البته نمی توان گفت که در همه جا این موضوع یکسان است. چرا که با این وجود، اسپاتیفای هنوز در سرتاسر دنیا تعداد بیشتری مشترک نسبت به اپل دارد. در این گزارش آمده است که میزان رشد مشتریان سرویس اپل، ۲.۶ تا ۳ درصد بوده و این در حالیست که میزان رشد تعداد مشتریان اسپاتیفای، ۱.۵ تا ۲ درصد است. بنابراین تعداد رشد اپل موزیک حداقل ۲ برابر اسپاتیفای بوده است.
رشد تعداد کاربران
پیش از این پیش بینی شده بود که اگر تعداد کاربران اپل موزیک هر ماه ۵ % رشد داشته باشد، میتواند تا تابستان تعداد کاربران اسپاتیفای را در آمریکا پشت سر گذارد. اکنون این اتفاق افتاده است. سال گذشته، مدیر اپل موزیک-جیمی لاوینگ-اعلام کرد که از نظر وی سرویس های پخش موسیقی کنونی موجود در بازار، شباهت های زیادی به یکدیگر دارند و این چیزیست که باید تغییر کند:«تمام سرویس های پخش موسیقی، هزینه ۹.۹۹ دلاری دارند و همه مشتریان به یک سری موسیقی مشترک دسترسی دارند».
درامد عمده اپل از این بخش
صنعت موسیقی به سمت ادغام عمودی است. ادغام عمودی فرآیندی است که یک شرکت، با سازندگان و توزیعکنندگان محصولات خود ادغام می شود. اکثر درآمد اپل از بخش خدمات، از ثبتنام و حق اشتراک سرویس اپل موزیک کسب میشود. با توجه به این آمار و اخبار، میتوان کوپرتینویی ها را توزیعکننده بزرگ بعدی در صنعت موسیقی دانست. بخش عمده ای از درآمد خدمات اپل از سرویس اشتراک از سرویس اشتراک اپل موزیک برایگوشیهای آیفون است، به این معنی که اپل میتواند در صورت تمایل و سرمایه گذاری بیشتر در این قسمت، به دستاورد بزرگی در کسب و کار خود برسد.
لینک کوتاه: