شرکت متا تصمیم گرفته است که نام فید فیس بوک که برای به اشتراکگذاری مطالب افراد است را پس از بیش از ۱۵ سال تغییر دهد.
فید فیس بوک بخش اصلی سرویسی است که کاربران برای دیدن آنچه دوستان و خانواده آنها به اشتراک گذاشتهاند، آن را میبینند.
بر اساس توییتی که این شرکت منتشر کرد، در آینده، متا آن را فقط «فید» مینامند.
نام «فید خبری» از زمانی که این ویژگی برای اولین بار بیش از ۱۵ سال پیش معرفی شد، وجود داشت.
از بعضی جهات، این یک تغییر عظیم است.
فیس بوک یکی از پر استفادهترین پلتفرمهای جهان است و فید رابط اصلی آن است.
از سوی دیگر، طبق ایمیل Dami Oyefeso سخنگوی فیس بوک به The Verge، این فقط یک تغییر نام برای انعکاس بهتر محتوای متنوعی است که مردم در فیدهای خود میبینند.
این تغییر تجربه برنامه را به طور گستردهتری تحت تاثیر قرار نمیدهد.
با این حال، نامهای زیادی وجود دارد.
تغییر نام تجاری نشاندهنده رابطه آشفته فیس بوک با توزیع اخبار است.
تحقیقات نشان داده است که اطلاعات نادرست به طور قابل توجهی بیشتر از گزارش مبتنی بر واقعیت در پلتفرم نقش دارد.
همچنین، تنظیمکنندهها به دنبال این بودهاند که شرکتهای بزرگ فناوری چگونه محتوا را بهصورت الگوریتمی در فیدهای خود رتبهبندی میکنند.
سیاست متا برای تغییر نام فید فیس بوک چیست؟
متا گفته است که در حال کار بر روی کاهش میزان محتوای سیاسی است که در صفحات اصلی افراد نشان داده میشود.
تحقیقات نشان میدهد که الگوریتم فید خبری فیس بوک میتواند حتی سیاستمداران را به اتخاذ مواضع افراطیتر سوق دهد.
اطلاعات مربوط به سیاست و رویدادهای جاری و پستهای اقوام شما در مورد مسائل زندگی خود، انواع چیزهایی هستند که انتظار دارید در چیزی به نام «فید خبری» بیابید.
این تغییر نام همچنین میتواند به رفع سردرگمی احتمالی در برنامه کمک کند.
بیش از یک دهه و نیم پیش، زمانی که فید خبری معرفی شد، فیس بوک همچنین دارای تب «خبر» نبود که کاربران بتوانند از آن استفاده کنند.
متا در یادداشتی به کارمندان گفت که نام فید خبری باعث میشود مردم فکر کنند که به جای پستهای دوستان، فقط باید اخبار را مشاهده کنند.
لینک کوتاه: