تفاهم نامه جدید معاونت علمی با وزارت آموزش و پرورش

رییس مرکز توسعه فناوری­‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به تفاهم نامه همکاری بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس این تفاهم نامه ۷۰ درصد هزینه های تجهیز پژوهش سراهای سراسر کشور از سوی این معاونت تامین خواهد شد.

به گزارش سیار نیوز اسماعیل قادری فر افزود: استفاده از فناوری و نوآوری یکی از بحث هایی است که در تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به صورت برجسته دنبال می‌شود. تفاهم نامه همکاری بین این دو نهاد موضوع استفاده از فناوری و نوآوری و توسعه فناوری برای ارتقاء کیفیت یادگیری در مدارس کشور بوده است.

وی بیان کرد: در این چارچوب چند اقدام را به صورت مشترک با آموزش وپرورش انجام خواهیم داد، یکی از آن‌ها تجهیز پژوهش سراهای دانش آموزی است.

رییس مرکز توسعه فناوری­‌های راهبردی ادامه داد: ما با این نگاه که دانش آموز در بدو تحصیل فرهنگ نوآوری و کارآفرینی را یاد بگیرد و در عمل تمرین کند تا بعد از ورود به بازار کار، اتکاء کمتری به استخدام دولتی داشته باشد و بتوانیم بذر فناوری و نوآوری را در سرمایه انسانی کشور بنشانیم؛ در این تفاهم نامه که موضوع آن تجهیز پژوهش سراهای دانش آموزی است با مدل ۳۰، ۷۰ به توافق رسیدیم.

قادری فر اظهار کرد: به این صورت که ۷۰ درصد هزینه های تجهیز پژوه سراهای دانش آموزی توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تامین شود و مابقی از سوی آموزش و پرورش و یا خیرین صورت گیرد.

وی گفت: این امر برای تجهیز پژوهش سراها در حوزه سلول های بنیادی، هوا فضا، نانو، زیست فناوری و گیاهان دارویی از مباحث نوین و روز دنیا است که برای تربیت دانش آموزان در کشور در این زمینه ها بر اساس مباحث علوم شناختی از طریق تمرین ها و کارآزمایی هایی که در پژوهش سراها می دهیم این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

رییس مرکز توسعه فناوری­‌های راهبردی ادامه داد: با این تفاهم نامه درصدد هستیم این بازار هدف را که همان آموزش و پرورش است، درگیر مباحث نوآوری و رسوخ فناوری کنیم و از این منظر بتوانیم سند تحول بنیادی آموزش و پرورش را که سند بسیار مهمی در سطح کمی و کیفی فعالیت های آموزشی کشور است، تحقق بخشیم.

وی یادآور شد: الان برای تجهیز پژوهش سراهای دانش آموزی که در سراسر کشور به عنوان خدمات دهنده به حوزه نوآوری بکار می روند ۷۰ درصد هزینه ها از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تامین می‌شود و از آن سو نیز ۵۰ درصد حمایت برای تجهیزات ساخت داخل است که برای ساخت و زیر ساخت‌های مدارس از قبیل ملزومات روزمره مدارس، زیرساخت های کامپیوتری بکار می رود که از این نیز معاونت حمایت می کند.

قادری فر گفت: این محصولات در گذشته علی رغم اینکه پیچیدگی خاصی نداشتند اما وارد کشور می‌شدند. ما در نظر داریم این نیاز را با استفاده از ظرفیت شرکت های داخلی کشور تامین کنیم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این زمینه ۵۰ درصد حمایت می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا