توییتر در ادامهی تلاشهای خود جهت گسترش قابلیتهای برنامهاش، برنامهی تماس گروهی اسفیر را از کارآفرین جوان بریتانیایی خریداری کرده است.
توییتر در راستای تقویت بیشتر Communities، برنامهی تماس گروهی «اسفیر» (Sphere) را خریداری کرده است که در سال ۲۰۱۶ با هدف فراهم ساختن گفتوگوهایی با تعامل و سازماندهی بیشتر و بهتر منتشر شد. بندهای قرارداد تا به اینجا به اشتراک گذاشته نشده است ولی در وبسایت اسفیر ذکر شده است که این برنامه «گروهها را به جوامعی پویا تبدیل میکند».
اسفیر توسط «نیک دلویسیو» (Nick D’Aloisio)، یک برنامهنویس بریتانیایی که به کارآفرین تبدیل شد، و «توماس هالگاس» (Tomas Halgas) در سال ۲۰۱۶ تاسیس شد. این برنامه در ابتدا برای پرسش و پاسخ در لحظه بود اما در نهایت به فضایی برای تماسهای گروهی تغییر کاربری داد. هدف از این برنامه سازماندهی گفتوگوهای گروهی بر اساس علایق و سلایق منحصر به فرد کاربران بوده است.
خرید اسفیر دومین استارتاپی است که دلویسیو به فروش میرساند. وی در سال ۲۰۱۳ زمانی که تنها ۱۷ سال سن داشت، استارتاپ دیگر خود با نام Summly که روی ارائه خلاصهی اخبار متمرکز بود را با قیمت ۳۰ میلیون دلار به یاهو فروخت.
به گفتهی مطلبی در بلاگ رسمی اسفیر، کل اعضای تیم کوچک ۲۰ نفرهی این برنامه به توییتر خواهند پیوست. «نیک کالدول» (Nick Caldwell) بهعنوان معاون مهندسی توییتر اعلام کرده است که این تیم به توسعهی بخش Communities، دایرکتها و… کمک خواهد کرد.
توییتر مدتی است که بیش از پیش به دنبال گسترش و کاملتر ساخنن برنامهی خود است. حتی زمانی که کلاب هاوس در نوامبر ۲۰۲۰ رشدی چشمگیر را در میزان محبوبیت تجربه کرد و بیش از ۱۰ میلیون بار دانلود شد، این شرکت برای خریداری آن اقداماتی را صورت داد اما با به ثمر نرسیدن چنین معاملهای، نهایتاً قابلیتی مشابه تحت عنوان Spaces را ارائه داد.
لینک کوتاه: