بازی BioShock

توسعه‌ی نسخه‌ی جدید بازی BioShock در گذشته دوباره از سر گرفته شده است

نسخه‌ی جدید بازی BioShock پیش‌تر توسط Certain Affinity در دست توسعه بود تا اینکه «توکی گیمز» (2K Games) آن را ریبوت کرد و به داخل آورد.

شرکت توکی گیمز به‌تازگی به‌طور ناگهانی اعلام کرد که نسخه‌ی جدیدی از بازی BioShock در استودیوی جدیدی با نام «کلود چمبر» (Cloud Chamber) در دست توسعه قرار دارد. درحالی که این اولین خبر رسمی‌ای است که درباره‌ی این پروژه با عموم به اشتراک گذاشته شده، به نظر می‌رسد که اولین بار طی چند سال اخیر نیست که توکی تلاش کرده است این فرانچایز محبوب را احیا کند.

به گزارش کوتاکو، توکی گیمز ساخت چهارمین نسخه‌ی بازی BioShock را از سال ۲۰۱۵ آغاز کرده است. استودیوی «سرتن افینیتی» (Certain Affinity) که بر روی عناوینی از Halo و Call of Duty کار کرده بود، در آن زمان توسعه‌ی این عنوان را بر عهده داشت و نکته‌ی جالب اینجا است که این استودیو تحت مالکیت توکی نبود. با این وجود، توکی در سال بعد پروژه‌ای را که سرتن افینیتی توسعه داده بود لغو کرد و ساخت بازی را به یکی از استودیوهای داخلی خود سپرد.

از آن زمان توکی استودیوی کلود چمبر را در نواتو کالیفورنیا سامان داده است تا بر روی بازی BioShock کار کند. برخی چند سال قبل متوجه استخدام نیرو توسط توکی برای این استودیوی معرفی‌نشده در آن زمان، شدند و پیش‌بینی می‌شد که این استودیوی مرموز قرار است به سازنده‌ی نسخه‌ی جدید بازی BioShock تبدیل شود که مشاهده می‌کنیم چنین شده است.

درحالی که اتفاق غیرمعمولی نیست که پروژه‌ها ریبوت شوند، جالب است که ببینیم چشم‌انداز سرتن افینیتی برای این عنوان چه بوده و چه تفاوت‌هایی با پروژه‌ی کنونی کلود چمبر داشته است. نسخه‌ی جدید BioShock هم‌اکنون روند توسعه‌ی خود را به خوبی طی می‌کند و آن‌طور که گفته شده است تا عرضه‌ی آن چندین سال فاصله داریم و احتمالاً پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس اسکارلت تنها پلتفرم‌های آن خواهند بود.

نظر شما راجع به نسخه‌ی جدید بازی BioShock چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا