حال و روز پیام رسان های داخلی

پیام رسان های داخلی این روزها در تلاشند تا با دریافت اعتبار از دولت و همکاری با نهادهای مهم خصوصی و عمومی بتوانند به ارایه خدمات خاص برای جذب کاربر بیشتر بپردازند.

به گزارش سیارنیوز و به نقل از خبرنگار کالا سودا، پیام رسان های داخلی از ۲ سال گذشته همزمان با فیلتر شدن تلگرام گام به فضای مجازی ایران گذاشتند تا جای پیام رسان های خارجی را بگیرند. اما با گذشت بیش از ۲ سال هنوز این شبکه های اجتماعی نتوانسته اند کاربران ایرانی را به خود جذب کنند.

حالا شورای عالی فضای مجازی درصدد آن است که برای تامین اعتبار دولتی این پیام رسان ها به نتیجه برسد. در این زمینه،  سیدابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در یک نشست خبری خود در نمایشگاه الکامپ ۲۵ در پاسخ به این سوال که پیام‌رسان‌ها اعلام می‌کنند حمایت از آنها به فراموشی سپرده شده است، گفت:‌ کار به فراموشی سپرده نشده، بودجه لازم این کار تامین نشد. در واقع قرار بود بودجه‌ای برای این کار اختصاص پیدا کند که این اتفاق نیفتاد.ر این زمینه قرار بود دیتاسنتر‌هایی از سمت وزارت ارتباطات به این دو پیام‌رسان اختصاص پیدا کند و تا جایی که می‌دانم اسناد مناقصه این کار هم تهیه شد؛ اما متاسفانه بودجه مورد نظر برای این کارها تامین نشد و حمایت مرحله دوم از این فعالان صورت نگرفت.

این در حالی است که یک پیامرسان ایرانی در این میان به این نتیجه رسیده که با یک اپراتور تلفن همراه همکاری اعتباری و مالی داشته باشد. پیامرسان گپ سرمایه‌گذاری مشترکی را با گروه MTN و شرکت ایرانسل جهت گسترش بین‌المللی این پیامرسان آغاز کرده است. این همکاری گپ با ایرانسل به منظور فعالیت این پیامرسان در آفریقاست که با تحریم های ایران محدود شده بود.

یادآور می شود، پیام رسان های بله و سروش نیز این روزها در تلاشند تا خدمات متفاوتی از جمله سروش پلاس و خدمات بانکی را در اختیار کاربران خود قرار دهند و از گپ عقب نمانند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا