راه پر پیچ و خم گرانی اینترنت

شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت اصرار بر گران شدن ۴۰ درصدی قیمت اینترنت دارند اما دولت راه پر پیچ و خمی بر سر راه آن ها قرار داده است.

به گزارش سیارنیوز و به نقل از خبرنگار کالا سودا، شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت از دولت خواسته اند تا تعرفه اینترنت را ۴۰ درصد افزایش دهد اما دولت معتقد است این اقدام نیازمند حل شدن برخی از مشکلات اینترنت در کشور است.

در این رابطه، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده که نمی‌شود اپراتورها بخواهند به‌صورت ناگهانی تعرفه‌هایشان را تا سقف بالا ببرند و اگرچه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اجازه‌ی افزایش تعرفه را داده، اما تنظیم بازار و حقوق مصرف‌کننده از مواردی است که باید رعایت شود.

حسین فلاح جوشقانی گفته که وقتی تعرفه‌ای چندین سال توسط اپراتور ارائه می‌شود، هر چند افزایش تعرفه در چارچوب مصوبه اتفاق بیفتد، خلاف قیمت عرفی است که در بازار وجود دارد. درست است که کمیسیون اجازه‌ی افزایش تعرفه را داده، اما بالاخره تنظیم بازار و حقوق مصرف‌کننده هم از مواردی است که باید رعایت شود.

اما پیش از این آذری جهرمی اعلام کرده بود که اپراتورها در مدت معینی باید بر کیفیت خدمات خود بیافزایند و سپس انتظار افزایش تعرفه های اینترنت را داشته باشند.

همچنین وزارت ارتباطات به منظور بررسی دقیق عملکرد اپراتورهای اینترنت ۶ هزار سنسور اندازه گیری کیفیت شبکه در سراسر کشور نصب کرده تا بتواند میزان خدمت دهی اپراتورها را بررسی کند. همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به اپراتورها ۱۵ روز فرصت داده تا بر کیفیت شبکه بیافزایند و پس از آن به صورت آنلاین به ارائه گزارش در مورد وضعیت شبکه خواهد پرداخت.

گفتنی است، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در زمینه ارائه خدمات اینترنتی برخی از شرکت های خصوصی و دولتی را جریمه کرده و هفته گذشته به دلیل اختلالی کوتاه در اینترنت، مدیران شرکت ارتباطات زیر ساخت را جریمه کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا