بالاخره پس از مدتها انتظار مشتاقانهی طرفداران رسماً تأیید شده است که نسخهی جدیدی از بازی BioShock در دست توسعه قرار دارد.
توکی گیمز اعلام کرده است که نسخهی جدید بازی BioShock توسط استودیوی تازه شکل گرفتهی «کلود چمبر» (Cloud Chamber) در دست ساخت قرار دارد. این استودیو دو شعبه دارد؛ یکی نواتو کالیفورنیا و دیگری در مونترئال که مدیریت شعبهی دوم را مدیر کل سابق «زینگا» (Zynga) یعنی Ken Schachter بر عهده دارد. توسعهی جهانی نیز به عهدهی «کلی گیلمور» (Kelly Gilmore) خواهد بود که نزدیک به ۲۰ سال در فیراکسیس کار کرده است.
گیلمور چنین گفته است:
ما کلود چمبر را تأسیس کردیم تا دنیاهایی کشف نشده – و داستانهای درون آنها – را خلق کنیم که مرزهای مدیوم ویدئ, گیم را جابهجا میکنند. تیم ما چه در آرایش استودیو و چه در طبیعت افکارش به تنوع اعتقاد دارد.
ما گروهی بسیار باتجربه از بازیسازان، شامل کسانی که در خلق، پیشرفت و پابرجایی BioShock نقش داشتهاند هستیم و مفتخریم که بهعنوان مسئولان این فرانچایز نمادین، بخشی از خانوادهی توکی هستیم.
البته فاصلهی زیادی تا رونمایی و نمایش نسخهی جدید بازی BioShock داریم. کلود چمبر برای «چند سال آینده» بر روی آن کار خواهد کرد و احتمالاً پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس اسکارلت تنها پلتفرمهای آن خواهند بود. همچنین باید منتظر ماند و دید که این عنوان چه سبک و سیاقی خواهد داشت. آیا همچنان مانند دو نسخهی اول یک بازی اولشخص/نقشآفرینی خواهد بود یا مثل ساختهی جدید خالق آن یعنی «کن لوین» (Ken Levine) در «گوست استوری گیمز» (Ghost Story Games) وارد قلمروی ایمرسیو سیم یا همان شبیهساز همهجانبه خواهد شد.
نظر شما راجع به نسخهی جدید بازی BioShock چیست؟
لینک کوتاه: