بازی FIFA

گزارش: سازمان فیفا خواستار ۲.۵ میلیارد دلار برای لایسنس‌های بازی FIFA است

گزارشی جدید حکایت از این است که سازمان فیفا خواستار ۲.۵ میلیارد دلار از الکترونیک آرتس برای بازی FIFA در هر چهار سال طی ده سال آینده است.

به گزارش نیویورک تایمز، سازمان فیفا خواستار بیش از ۲.۵ میلیارد دلار جهت تمدید لایسنس الکترونیک آرتز برای بازی FIFA شده است. این سازمان تقاضای ۲.۵ میلیارد دلار در هر چهار سال و هر دوره‌ی جام جهانی را دارد و این بیش از ۲ برابر مبلغی است که الکترونیک آرتس پیش‌تر پرداخت می‌کرد.

علاوه بر این، شرایط جدیدی برای الکترنیک آرتس وضع شده است از جمله اینکه قابلیت درآمدزایی از بازی FIFA باید محدود بشود. با توجه به گزارشات، در واقع این شرکت به دنبال گسترش درآمدزایی با تورنمنت‌ها و ان‌اف‌تی‌ها است که بیش از پیش رابطه‌ی بین دو طرف را دچار اختلاف کرده است.

طبق شایعات و گزارشات اخیر، الکترونیک آرتس به دنبال این است تا پس از سال‌ها تثبیت سری بازی فوتبال خود با عنوان FIFA در بازار جهانی، سرانجام نام آن را تغییر بدهد. همچنین اخیراً این شرکت یک علامت تجاری را در «دفتر مالکیت معنوی بریتانیا» (UK’s Intellectual Property Office) و «دفتر مالکیت معنوی اتحادیه‌ی اروپا» (European Union Intellectual Property Office) به ثبت رسانده است که با توجه به آن می‌توان احتمال داد که EA Sports FC نام جدید سری بازی FIFA خواهد بود.

همه‌ی این اخبار نشان می‌دهند که الکترونیک آرتس نسبت به موضع جدید خود کاملاً جدی و مصمم است. باید منتظر ماند و دید که نهایتاً در چه زمانی و به چه صورتی، این شرکت این تصمیم خود را عملی خواهد کرد.

نهایتاً لازم به ذکر است که جدیدترین نسخه از سری بازی FIFA یعنی FIFA 22 هم‌اکنون در دسترس پی‌سی، پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس سریز ایکس/سریز اس و گوگل استادیا قرار دارد و همچنین در قالب نسخه‌ی Legacy روی نینتندو سوئیچ موجود است.

این درحالی است که اخیراً کونامی نیز نام سری بازی فوتبال معروف خود با نام Pro Evolution Soccer یا به اختصار PES را به eFootball تغییر داده و همچنین رویکردی جدید را در عرضه‌ی محتوا برای آن در پیش گرفته است. در واقع این شرکت تصمیم گرفته است به‌جای عرضه‌ی یک نسخه‌ی جدید به‌صورت سالانه، یک عنوان رایگان سرویس‌گونه را به عرضه رسانده است که به مرور زمان به‌روزرسانی و محتوای جدید دریافت خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا