یکی از اعضای «تکلند» (Techland) بهتازگی جزئیات دقیقتری را از آنچه در تیم توسعهی بازی Dying Light 2 میگذرد به اشتراک گذاشته است.
بازی Dying Light 2 در حال حاضر تاریخ انتشار مشخصی ندارد و صرفاً در جدیدترین خبری که از وضعیت توسعهی آن به اشتراک گذاشته شده، اشاره شده است که در سال ۲۰۲۱ روانهی بازار میشود. برنامهنویس ارشد «لوکاش بوردکا» (Łukasz Burdka) طی مصاحبه با WCCF Tech جزئیات بیشتری را از توسعهی این عنوان، خصوصاً در مورد موتور C-Engine ارائه داده است از آنجا که در گزارشات گذشته پیچیدگی این موتور یکی از دلایل تاخیر آن عنوان شده بود.
بوردکا اظهار داشته است که «تغییر موتور به C-Engine با مرحلهی پیشتولید Dying Light 2 تداخل داشت» و چنین تغییراتی برای خلق دنیای باجزئیات این عنوان «اجتنابناپذیر» بود.
سازندگان برای اینکه خود را به این فناوری وفق بدهند به زمان نیاز داشتند و بخش موتور ما برای بهبود تجربهی کاربر از ویرایشگر جدید نیازمند زمان بود. مرحلهی اولیهی استقرار C-Engine دورهی دشواری از پروسهی تولید بود اما برای محقق کردن بلندپروازیهای Dying Light 2 لازم بود.
تکلند در گذشته مدعی شده بود که نقشهی بازی Dying Light 2 چهار برابر بزرگتر از نسخهی اول خواهد بود و حال وقتی طی مصاحبه پرسیده شده است که آیا از اندازهی نقشه بهخاطر مشکلات فنی کاسته شده یا خیر، بوردکا چنین پاسخ داده است:
C-Engine در دنیاهای گستردهی جهانآزاد عالی عمل میکند. به لطف فناوری World Streaming، دیگر فناوری نیست که اندازهی نقشهی را محدود میسازد. ابزاری نظیر CityBuilder به ما اجازه میدهند تا سریعاً مناطق عظیم را با محیط خیابانی واقعگرایانه بپوشانیم که میتوانند بهطور کارآمد در بازی رندر شوند.
چیزی که در واقع اندازهی نقشه را محدود میکند، زمان مورد نیاز برای پُر کردن شهر با چالشهای منحصر به فرد گیمپلی، داستانهای به یاد ماندنی و فرصتهای کشف و کاوش جذاب است. هیچ کاهش اندازهای بهخاطر دلایل فنی صورت نگرفته است. اینکه نقشهی بازی Dying Light 2 چهار برابر بزرگتر از نقشهی نسخهی اول خواهد بود، دقیقترین تخمینی است که میتوانیم داشته باشیم.
Dying Light 2 هماکنون برای پیسی، پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان، پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس سریز ایکس/سریز اس در دست توسعه قرار دارد.
نظر شما درمورد بازی Dying Light 2 تا به اینجا چیست؟
لینک کوتاه: