وضعیت رمزارزها

ساماندهی رمزارزها در دستور کار مجلس قرار گرفت

 

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد وضعیت رمزارزها در دستور کار مجلس قرار گرفت.

به گزارش سیار نیوز، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد وضعیت رمزارزها به منظور ساماندهی حوزه رمزارزها در دستور کار مجلس قرار گرفت. سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مورد طرح ساماندهی رمزارزها در این کمیسیون گفت:

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد وضعیت رمزارزها در دستور کار مجلس قرار دارد که با قرائت این گزارش در صحن و پیرو آن طرح ساماندهی رمز ارزها اعلام وصول و سپس در کمیسیون مورد بررسی قرار می گیرد.

حمایت از فعالان حوزه رمز ارز در دستور کار مجلس

غلامرضا مرحبا درادامه خاطر نشان کرد:

در این طرح بحث صدور مجوز، اخذ مالیات، تامین انرژی، مبدا و مقصد، نحوه خرید و فروش رمزارز دیده شده است. با تدوین و تصویب این طرح امیدواریم بتوانیم از شرکت‌های داخلی رمزارز حمایت کنیم. قطعا ما در بررسی این طرح از کارشناسان این حوزه و همچنین مدیران شرکت‌های رمزارزی برای حضور در کمیسیون دعوت می‌کنیم تا نقطه نظرات آن‌ها نیز اعمال شود.

تلاش مجلس برای قانونمندی و ساماندهی حوزه رمز ارزها

این درحالی است که مجلس طی چند ماه اخیر سعی داشته تا در خصوص قانونمند شدن حوزه رمزارزها و تسهیل در فعالیت این حوزه اقدامات موثری انجام دهد. درهمین حال، تدوین قانون مدون در حوزه رمزارزها در سال جاری توسط نمایندگان کمیسیون اقتصادی مورد پیگیری است.

از دیگر موارد این حوزه حذف تبصره ۷ ماده ۱۷ قانون مبارزه با قاچاق کالا بود که از سوی مجلس انجام شد. به گفته رییس کمیسیون اقتصادی مجلس حذف این تبصره به دلیل تدوین طرحی جامع در حوزه رمزارزها بود.

غلامرضا پورابراهیمی در خصوص ساماندهی حوزه رمزارزها  گفت:

طرح جامع رمزارزها در خصوص نحوه حوزه فعالیت، حمایت از شرکت های رمرزارزی و بخش خصوصی و همچنین چگونگی مبارزه با قاچاق آن است.

این موارد قرار است در کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار بگیرند.

فعالان حوزه رمز ارز در انتظار قانونمندسازی حوزه رمز ارز

گفتنی است اواخر اردیبهشت ماه جاری بر اساس تبصره ۷ ماده ۲ مکرر تصویب شده توسط نمایندگان، تمامی رمزارزها (ارزهای رقومی) در حکم ارز موضوع این قانون محسوب می شدند.

جرائم، تخلفات، ضمانت اجراها و نیز تمامی احکام و مقررات مربوط به ارز در این قانون در مورد آنها نیز اجراء می‌شود. حال با توجه به پیگیری‌های مجلس ساماندهی حوزه رمزارزها در حال جریان است.

فعالان این حوزه در انتظار تدوین قانون‌های مدون برای ادامه فعالیت‌های خود هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا