متاورس

سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری فیسبوک روی متاورس برای سال جاری

به نظر می‌رسد که هرچه بیشتر به جلو می‌رویم، متاورس (Metaverse) نقش پررنگ‌تری در برنامه‌های آینده‌ی شرکت فیسبوک پیدا می‌کند.

فیسبوک برنامه دارد تا در سال جاری میلادی حداقل ۱۰ میلیارد دلار صرف Facebook Reality Labs کند. این بخش متاورس فیسبوک محسوب می شود که روی تولید سخت‌افزار، نرم‌افزار و محتوای مبتنی بر واقعیت افزوده و واقعیت مجازی متمرکز است.

این شرکت در گزارش مالی خود برای سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری چنین بیان داشته است:

ما به محقق کردن این چشم‌انداز بلند مدت متعهد هستیم و انتظار داریم تا سرمایه‌گذاری خود برای چند سال آینده را افزایش دهیم.

فیسبوک واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را هسته‌ی «نسل بعدی تجارب اجتماعی آنلاین» برمی‌شمارد.

بخش متاورس فیسبوک که در حال حاضر هدست آکیولس کوئست و دستگاه‌های پورتال را تولید می‌کند، به وضوح در حال تبدیل شدن به پروژه‌ی بزرگ بعدی این شرکت است. مدیر عامل فیسبوک یعنی «مارک زاکربرگ» (Mark Zuckerberg) چندین ماه است که به‌صورت مداوم درباره‌ی متاورس صحبت می‌کند. و حال اعلام شده است که گزارش مالی بخش متاورس فیسبوک از این پس به انتشار خواهد رسید درحالی که درآمد کسب و کار تبلیغات فیسبوک – که تنها در سه‌ماهه‌ی گذشته ۲۸ میلیارد دلار درآمد داشت – تحت بخش دیگری گزارش خواهد شد. این در واقع پیامی به سرمایه‌گذاران است مبنی بر اینکه کسب و کار متاورس این شرکت حائز اهمیت است و باید مورد توجه قرار گیرد.

فیسبوک اخیراً شروع به استخدام ۱۰ هزار نفر در کشورهای اتحادیه‌ی اروپا جهت کار روی متاورس کرده و اظهار داشته است که سرمایه‌گذاری در این کشورها مزایای متعددی از جمله دسترسی به بازار عظیم مصرف‌کنندگان، بهترین دانشگاه‌ها و نیروهای به شدت مستعد را به دنبال دارد.

اگر آشنایی زیادی با متاورس ندارید، باید گفت دنیایی آنلاین است که در آن افراد می‌توانند در محیطی مجازی اغلب با استفاده از هدست واقعیت مجازی با یکدیگر بازی کنند، کار کنند و ارتباط برقرار کنند.

از سایر اخبار مرتبط با فیسبوک می‌توان به قطعی شش ساعته‌ی سایر سرویس‌های فیسبوک از جمله اینستاگرام، واتس‌اپ و سایت فیسبوک اشاره کرد که به گفته‌ی این شرکت، علت این قطعی تغییری در تنظیمات روترها بود و هک یا تلاشی جهت دسترسی به داده‌های کاربران صورت نگرفته است. بعد از این قطعی شش ساعته که سر و صدای زیادی به پا کرد، دوباره سرویس‌های فیسبوک از دسترس خارج شدند و این شرکت پس از رفع اختلالات به سرعت، اقدام به عذرخواهی از کاربران کرد. حتی قرار است در آینده قطعی اینستاگرام یا هر مشکل فنی عمده از طریق نوتیفیکیشن به کاربران اطلاع‌رسانی شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا