سنسورهای اعلام مصرف آب

 مصرف آب در ایران با استفاده از سنسورهایی از این پس قابل تشخیص خواهد بود.

به گزارش سیارنیوز و به نقل از خبرنگار کالا سودا، سنسورها این روزها در بسیاری از تکنولوژی های تشخیصی به کار گرفته می شوند و حالا در ایران هم قرار است که از این سنسورها در خصوص مصرف آب استفاده شود.

سنسور (حسگر) چیست؟

سنسور یک کالای الکترونیکی است که در زبان فارسی حسگر نامیده می شود. از نام آن می توان فهمید که وظیفه این قطعه حس کردن درخواست مورد نظر سازنده این تکنولوژی است. به این معنی که اگر شما می خواهید میزان یک چیز را در هر عرصه ای بسنجید باید از قطعه حسگر استفاده کنید. به معنی دیگر سنسورها یک کمیت فیزیکی را اندازه گیری کرده و آن را به یک سیگنال که می تواند به وسیله یک مشاهده گر یا یک اسباب خوانده شود تبدیل می کنند.

انواع سنسور (حسگر)

حسگرها یا سنسورها میزان هر چیزی را که شما مد نظر دارید براساس دمای خود تشخیص می دهند . از این رو این قطعات الکترونیکی به دو دسته حسگرهای دمایی و حسگرهای گرمایی تقسیم می شوند.

جاهایی که از سنسورها استفاده می شود

حسگرها در اشیایی مانند کف آسانسورهای لمسی و لامپ هایی که با لمس پایه شان روشن و خاموش می شوند به کار گرفته می شوند. همچنین از سنسورها در خودروها، ماشین آلات، وسایل ماورای جو، تجهیزات پزشکی و ربات ها نیز استفاده می شود.

سنسورهایی برای تشخیص مصرف آب

حسگرها که در عرصه های مختلف به کار گرفته می شوند در ایران نیز کاربری زیادی دارند. از این رو برای تشخیص میزان مصرف آب که دغدغه بسیاری از نهادهای ایرانی است می توان از سنسورها یا حسگرها استفاده کرد. در این مورد، محققان ایرانی سامانه‌ای برای پایش آب‌های سطحی و زیر سطحی معرفی کرده اند  که در این سامانه از سنسورهای متعددی بهره گرفته شده است. اینسامانه علاوه بر آنکه امکان میزان برداشت از آب‌های زیر سطحی را فراهم می‌کند، میزان تبخیر آب،‌ باران‌سنجی و برف سنجی را نیز اعلام می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا