سونی

سونی برای خریداری استودیوهای بیشتر در آینده برنامه دارد

سونی همچنان قصد دارد با خریداری استودیوهای بیشتر لاین‌آپ فرست پارتی خود را درحالی که وارد نسل جدید می‌شود، گسترده‌تر و قوی‌تر سازد.

«جیم رایان» (Jim Ryan)، مدیر پلی‌استیشن، طی مصاحبه با رویترز اظهار داشته که سونی همچنان به دنبال خریداری یا ادغام استودیوهای جدید است. وی می‌گوید که این شرکت تمایل دارد با خریداری استودیوهای جدید، هرچه بیشتر خود را از لحاظ سازمانی گسترش دهد و توانایی تولید خود در داخل را تقویت کند.

سونی طی سال‌های اخیر همواره از تمایل خود به اکتساب استودیوها و شرکت‌های بیشتر گفته اما به اندازه‌ی رقیب اصلی خود یعنی مایکروسافت، در این زمینه اقدامات لازم را صورت نداده است. جدیدترین خرید سونی، استودیوی «اینسومنیاک گیمز» (Insomniac Games) بوده است که به سال ۲۰۱۹ برمی‌گردد. این درحالی است که مایکروسافت تنها به‌تازگی «بتسدا سافت‌ورکس» (Bethesda Softworks) و شرکت مادر آن «زنیمکس مدیا» (Zenimax Media) را خریداری کرده و حتی از برنامه‌های بیشتر خود در این زمینه گفته است.

باید منتظر ماند و دید که در آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد؛ سونی چه استودیو یا استودیوهای جدیدی را خریداری می‌کند یا حتی چه استودیویی را تاسیس می‌کند. این شرکت علی‌رغم موفقیت عظیمی که با پلی‌استیشن ۴ و عناوین انحصاری آن به دست آورده، نیاز دارد که به گسترش خود ادامه دهد تا بتواند در نسل جدید و با وجود تغییراتی که به دنبال دارد همچنان حرفی برای گفتن داشته باشد.

کنسول نسل آینده‌ی سونی یعنی پلی‌استیشن ۵ که گفته می‌شود بزرگ‌ترین کنسول تاریخ از لحاظ اندازه خواهد بود، در دو مدل مدل استاندارد و دیجیتالی/بدون دیسک به ترتیب با قیمت‌های ۵۰۰ و ۴۰۰ دلار در ۱۲ نوامبر (۲۲ آبان) در برخی مناطق مشخص (ایالات متحده‌ی آمریکا، ژاپن، کانادا، مکزیک، استرالیا، نیوزیلند و کره‌ی جنوبی) و در ۱۹ نوامبر (۲۹ آبان) در سایر نقاط جهان عرضه خواهد شد. از جدیدترین اخبار مربوط به این کنسول می‌توان به خبر قابل استفاده بودن ۶۶۴ گیگابایت از حافظه‌ی داخلی آن اشاره کرد. همچنین سونی اعلام کرده است که انتظار دارد پلی‌استیشن ۵ فروشی ۷ میلیون واحدی را در کمتر از ۵ ماه تجربه کند که این بدین معنی است که باید حداقل عملکردی یکسان با پلی‌استیشن ۴ طی بازه‌ی زمانی یکسان داشته باشد. در هر صورت، حتی علی‌رغم تمام مشکلات و محدودیت‌هایی که طی چند ماه اخیر به‌خاطر پاندمی کرونا به وجود آمده است، انتظار سونی آنچنان هم غیر ممکن به نظر نمی‌رسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا