دوربین متحرک شیائومی

بهبود تصاویر زاویه‌ باز را با سیستم دوربین متحرک شیائومی تجربه کنید

از شواهد چنین برمی‌آید که شرکت شیائومی قصد تولید دوربینی قابل جداسازی با طراحی متحرک جهت افزایش میدان دید تصاویر دوربین گوشی‌های خود را دارد.

سایت LetsGoDigital به‌تازگی با انتشار تصاویری از پتنت جدید شیائومی، خبر کار برروی چنین دوربینی را منتشر کرده است. شیائومی این دوربین قابل جداسازی را به‌منظور نصب روی گوشی‌های هوشمند آینده خود طراحی کرده است.

در تصاویر منتشر شده از پتنت‌های مذکور می‌بینیم که سیستم دوربین قابل جداسازی در حقیقت آرایه‌ای متشکل از دو دوربین است. هرکدام از این دوربین‌ها برروی یک صفحه قابل جداسازی قرار گرفته‌اند که باعث می‌شود زوایای دید آن‌ها تغییر کند. یکی از حالت‌هایی که این دوربین می‌تواند به خود بگیرد، تغییر زاویه بین دوربین‌ها حول یک لولاست. در این حالت میدان دید دوربین گسترده‌تر خواهد شد. در واقع با روی هم انداختن دو عکس در نرم‌افزار دوربین، یک تصویر با زاویه بازتر ایجاد خواهد شد.

طبق تصاویر منتشر شده در وب‌سایت LetsGoDigital، این دو دوربین به‌صورت افقی کنار هم قرار گرفته‌اند، اما واقعیت ماجرا این است که شیائومی به‌صورت عمودی نیز می‌تواند از این دو دوربین استفاده کند.

هدف شیائومی از ارائه این پتنت هنوز مشخص نیست و نمی‌دانیم کدام مشکل قرار است با این طرح برطرف شود. از مزایای این پتنت می‌توان به ثبت تصاویر زاویه‌بازتر، دقیق‌تر و با جزئیات بیشتر اشاره کرد، اما به‌طورکلی طراحی چنین دوربینی چندان ضروری به‌نظر نمی‌رسد.

برخی گمان می‌کنند که طراحی این دوربین جهت کاهش تعداد حسگرهای ماژول دوربین صورت گرفته است اما این دلیل محکمی برای ارائه چنین طرحی نیست. اگر به سیستم دوربین گوشی‌های هوشمند معمولی نگاهی بیاندازیم، می‌بینیم که این گوشی‌های هوشمند می‌توانند عکس‌های زاویه‌باز را تنها با یک دوربین ثبت کنند، درحالی‌که در پتنت جدید شیائومی شاهد حضور دو دوربین مشابه هستیم. شیائومی به‌جای ارائه این طرح می‌تواند برروی رفع مشکلاتی چون قابلیت زوم و دوربین ماکرو تمرکز کرده تا بتواند کیفیت دوربین گوشی‌های هوشمند خود ارتقاء بخشد.

ضمن اینکه در طراحی نسل پیشین گوشی‌های هوشمند تاشو، شاهد اضافه کردن قابلیت جداسازی قطعات بودیم. در آن زمان مشخص شد که چنین قابلیتی می‌تواند آسیب‌پذیری فیزیکی گوشی‌های هوشمند را افزایش دهد. در چنین حالتی، در‌صورتی‌که گوشی از دست شما بیافتد، ممکن است دو دوربین سوار شده برروی این آرایه جابه‌جا و یا از یک ردیف خارج شوند. چنین مشکلی کیفیت عکس ثبت شده را به‌شدت کاهش خواهد داد.

بررسی این دلایل سبب می‌شود تا پیش‌بینی کنیم پتنت ارائه شده از سوی شیائومی، از آن دسته پتنت‌هایی نیست که به تولید انبوه برسد و در حد پتنت باقی خواهد ماند. باتوجه به بررسی‌های صورت گرفته، شیائومی علاقه وافری به ثبت چنین پتنت‌هایی دارد. این شرکت همچنین در پی ثبت پتنتی برای نمایشگر قابل جداسازی و یک گوشی هوشمند با قابلیت نگهداری ایرپاد است. البته باید این نکته را درنظر بگیریم که چنین طرح‌های بلندپروازانه‌ای معمولا به تولید انبوه نخواهند رسید و نمی‌توان آن‌ها را گامی بزرگ برای پیشرفت یک شرکت تولیدکننده دانست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا