شرکت اپل

شرکت اپل از رویداد جدید خود با محوریت مک‌بوک‌های جدید خبر داد

پس از ماه‌ها شایعات و گزارشات مختلف درباره‌ی مک‌بوک‌های جدید، شرکت اپل به‌تازگی از برگزاری رویدادی جدید طی چند روز آینده خبر داده است.

با توجه به دعوت‌نامه‌های ارسال شده طی روز جاری، رویداد سخت‌افزار محور بعدی شرکت اپل در ۱۸ اکتبر مصادف با ۲۶ مهر برگزار خواهد شد. انتظار می‌رود که این شرکت در این رویداد مک‌بوک‌های جدید، مک مینی با طراحی جدید و احتمالاً ایرپاد‌های نسل سوم را معرفی کند.

همچنین با توجه به توئیتی از «گرگ جوسویاک» (Greg Joswiak)، مدیر بازاریابی شرکت اپل، ظاهراً فناوری مینی ال‌ای‌دی در راه است. این رویداد «ویژه» در ساعت ۲۰:۳۰ روز ۲۶ مهر در سایت رسمی اپل به‌صورت زنده پخش خواهد شد.

ماه‌ها است که شایعات و گزارشاتی را می‌شنویم مبنی بر اینکه اپل به‌زودی از مدل‌های جدید ۱۴ و ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو رونمایی می‌کند. این مک‌بوک‌های پیش رو، جدیدترین قدم اپل در راستای جایگزینی پردازنده‌های اینتل با پردازنده‌های M1X که خود اپل طراحی و تولید کرده است، به شمار می‌رود. به گزارش «مارک گورمن» (Mark Gurman) از بلومبرگ، عملکرد این پردازنده‌ی جدید در مقایسه با پردازنده‌ی M1 که سال گذشته‌ برای اولین بار روانه‌ی بازار شد، قوی‌تر خواهد بود.

از سایر قابلیت‌های پیش‌بینی شده می‌توان به بازگشت شارژ MagSafe، پورت HDMI و فضای کارت اس‌دی اشاره کرد. همچنین ظاهراً نوار لمسی اُلد در راه است. گورمن‌ اشاره کرده است که موجودی مک‌بوک پروهای حال حاضر این شرکت رو به پایان است.

شایعات حکایت از این دارند که همان پردازنده‌ی M1X در مک‌مینیِ باز طراحی شده به کار برده خواهد شد. گفته می‌شود که این لپ‌تاپ از پورت‌های بیشتری در مقایسه با مدل سال گذشته که دارای پردازنده‌ی M1 بود، برخوردار خواهد بود؛ دو پورت تاندربولت/یو‌اس‌بی ۴ تایپ سی و دو پورت یو‌اس‌بی تایپ اِی. این تغییرات می‌توانند مک‌مینی جدید را به گزینه‌ی مناسبت‌تری برای کاربرانی که استفاده‌ی زیادی از دستگاه می‌کنند، تبدیل کند.

از جدیدترین اخبار مرتبط با اپل می‌توان به رونمایی رسمی از سری گوشی‌های آیفون ۱۳ اشاره کرد. این گوشی در چهار مدل استاندارد، مینی، پرو و پرو مکس در ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۱ (۲ مهر ۱۴۰۰) به عرضه خواهد شد و از اینجا می‌توانید مدل‌های مختلف موجود با قیمت و ظرفیت حافظه‌ی آن‌ها را مشاهده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا