شرکت فیسبوک

گزارش: شرکت فیسبوک از اعتیاد کاربران به پلتفرم‌های خود آگاه است

گزارش جدیدی حاکی از این است که شرکت فیسبوک نسبت به اعتیار کاربران به پلتفرم‌های این شرکت نظیر اینستاگرام و مضرات آن‌ها آگاه است.

تحقیقات داخلی فیسبوک نشان می‌دهد که یک نفر از هر هشت کاربر گزارش کرده‌اند که به قدری از شبکه‌های اجتماعی بی‌اختیار استفاده کرده‌اند که در خواب، شغل و روابط آن‌ها مشکل ایجاد کرده است. به گزارش وال استریت ژورنال، این امری است که پلتفرم‌های اجتماعی آن را «استفاده‌ی مشکل‌ساز» می‌نامند اما بیشتر تحت عنوان «اعتیاد به اینترنت» شناخته می‌شود.

به گفته‌ی وال استریت ژورنال، فیسبوک تیمی مخصوص را تشکیل داده بود تا راهکارهایی را جهت تعدیل استفاده از شبکه‌های اجتماعی ارائه دهد ولی نهایتاً در سال ۲۰۱۹ فعالیت این تیم متوقف شد.

«پراتیتی ریچودوری» (Pratiti Raychoudhury)، معاون تحقیقات متا که هویت جدید و شرکت مالک جدید فیسبوک به حساب می‌آید، طی مطلبی در بلاگ رسمی این شرکت نوشته است که وال استریت ژورنال برداشت اشتباهی از نتیجه‌ی تحقیقات داشته است. این شرکت درباره‌ی سایر مقالاتی که وال استریت ژورنال با توجه به اسناد و مدارک داخلی فیسبوک منتشر کرده بود نیز چنین ادعایی کرده است.

وی می‌گوید که فیسبوک طی چند سال گذشته همواره در تلاش بوده است تا وضعیت استفاده‌ی کاربران از سرویس‌های این شرکت را بهتر درک کند و از اعتیاد به استفاده از شبکه‌های اجتماعی و استفاده‌ی نادرست از آن‌ها جلوگیری کند. وی مدعی شده است که «استفاده‌ی مشکل‌ساز» معادل اعتیاد نیست و این شرکت قابلیت‌هایی را ارائه می‌دهد که به مدیریت هرچه بهتر برنامه‌ها و سرویس‌ها توسط کاربران کمک می‌کند.

این جدیدترین گزارش از سری گزارشات Facebook Files از سوی وال استریت ژورنال به شمار می‌رود. این سری گزارشات که بر اساس مدارک داخلی فاش شده از فیسبوک تهیه شده‌اند، حکایت از این دارند که فیسبوک به مشکلات و ضررهای پلتفرم‌های خود آگاه است. به‌عنوان مثال در یکی از گزارشات مطرح شده بود که فیسبوک می‌‌دانست اینستاگرام برای کاربران نوجوان فضای مسمومی است.

از سایر اخبار مرتبط با فیسبوک می‌توان به تغییر نام این شرکت به متا اشاره کرد که طی چند وقت اخیر مورد توجه زیادی قرار گرفته است. همچنین این شرکت  چندین میلیارد روی پروژه‌ی ساخت متاورس یا جهان مجازی سرمایه‌گذاری کرده است. بخش متاورس فیسبوک که در حال حاضر هدست آکیولس کوئست و دستگاه‌های پورتال را تولید می‌کند، به وضوح در حال تبدیل شدن به پروژه‌ی بزرگ بعدی این شرکت است. مدیر عامل فیسبوک یعنی «مارک زاکربرگ» (Mark Zuckerberg) چندین ماه است که به‌صورت مداوم درباره‌ی متاورس صحبت می‌کند و این شرکت حتی اخیراً ۱۰ هزار نفر در کشورهای اتحادیه‌ی اروپا را جهت کار روی این پروژه استخدام کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا